Nový Jumpy je užitkový vůz se vzhledem osobního automobilu.
Má zvětšenou čelní masku chladiče s velkým znakem automobilky. Přední světlomety jsou zcela nové: moderní, překryté sklem z čirého polykarbonátu, s integrovanými směrovými ukazateli. Do nového předního nárazníku byly zakomponovány kulaté mlhové světlomety. Ochranné lišty obepínají obvod celého vozu. Kombinace lišt a nového předního nárazníku činí z nového Jumpy nejlépe chráněný vůz vůči každodenním drobným nehodám ve svém segmentu.
Do škály vnějších změn spadá i nabídka pěti nových laků karoserie. Nový Jumpy je k dispozici ve dvou nových pastelových lacích žlutá Carioca a modrá Line. Paleta barev zahrnuje i tři nové metalízy – červenou Lucifer, šedou Fer a modrou de Chine.
Na fotografiích osmimístné Combi:
Komfort kabiny byl výrazně vylepšen: Sedadla nového Jumpy jsou rovnocenná sedadlům moderního sedanu. Sedák všech sedadel byl prodloužen, opěradla byla zvednuta do vyšší polohy a díky použití nových výztuh a tvarovaného polštářování došlo k celkovému zlepšení bočního držení těla. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou nyní déle nastavitelná v podélném směru (až o 22 cm) a jsou vybavena polohovatelným opěradlem. Sedadlo řidiče je navíc nastavitelné i výškově. Spolu s výškově nastavitelným volantem to umožňuje každému uživateli snadno nalézt ideální polohu k řízení.
U všech verzí s jednomístným sedadlem spolujezdce je sedadlo řidiče vybaveno loketní opěrkou. V této konfiguraci může být vůz na přání vybaven bočními airbagy hlava/hrudník. Všechna sedadla v prostoru pro cestující jsou vybavena pěnovými hlavovými opěrkami vidlicového tvaru zlepšujícími výhled při couvání.
U třímístných sedadel došlo k použití nového systému upevnění „Ball Fix“, usnadňujícího jejich montáž a demontáž. Bylo přepracováno ovládání aretace posuvu jednomístného sedadla ve druhé řadě. Lepší ergonomie usnadňuje přístup k sedadlům ve třetí řadě (verze Combi). Všechny verze nabízí nová čalounění, vytvářející světlou a moderní harmonii interiéru.
Snížení hladiny hluku v novém Jumpy bylo věnováno hodně úsilí. Výsledky se dostavily především díky následujícím řešením:
- Nástřik PVC na podlahu zavazadlového prostoru a na podběhy kol. Nový Jumpy je prvním vozidlem skupiny PSA Peugeot Citroën, který využívá této nové technologie vyžadující nasazení tří robotů na linku těsně před konečným lakováním.
- Absorpční úprava odsávače vzduchu. (Tato úprava je použita pouze u furgonů.)
- Použití nafukovacích vložek ve střední a zadní spodní části, které zabraňují pronikání hluku dovnitř vozidla.
- Zdokonalení těsnění křídel dveří. Nové těsnění zadních dveří.
Nový Jumpy byl vpředu osazen brzdami se vzduchem chlazenými kotouči převzatými z modelu vozu C8, špičkového jednoprostorového vozu firmy Citroën ( s výjimkou modelu 1.9D). Použití tohoto prvku zaručuje vozu vyšší účinnost brzd za všech okolností. Systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD) je dodáván na přání pro furgony.
Furgony s motory HDi a zážehovými motory jsou osazeny patnáctipalcovými koly s pneumatikami 205/65 R15. Zvolený rozměr kol lépe vyhovuje novým předním brzdám převzatým z modelu C8. Furgony s motorem 1.9 D jsou nadále osazeny čtrnáctipalcovými koly s pneumatikami 195/70 R14, které nabízejí výborné dynamické vlastnosti bez ohledu na zatížení vozu.
Pro lepší ochranu bezpečnosti posádky je nový Jumpy vybaven špičkovými prvky pasivní bezpečnosti: Čelní airbag řidiče je součástí standardní výbavy. Na přání jsou nabízeny čelní airbag spolujezdce a boční airbagy chránící hlavu a hrudník (při dvou jednomístných sedadlech). Všechna místa – včetně míst uprostřed – jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Přední místa jsou samozřejmě vybavena bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly. Bezpečnost zvyšuje i dělící mříž umístěná za řidičem, jež je součástí výbavy všech furgonů. Skleněná přepážka kabiny je k dispozici na objednávku.
Jumpy ve verzích s motory HDi je vybaven variabilním posilovačem řízení. Nabídka příplatkové výbavy verzí s motory HDi zahrnuje i tempomat. Sériově dodávaný elektrický seřizovač světlometů přizpůsobuje polohu světlometů zatížení vozidla.
Modelová řada Jumpy nabízí tři naftové motory: 1.9 D, 2.0 HDi (95 k) a 2.0 Hdi (110 k) nabízené ve třech druzích karoserie: uzavřený nebo prosklený furgon pro přepravu zboží a polokombi pro současnou přepravu osob a zboží. Užitečná hmotnost furgonů se pohybuje v rozmezí 815 až 900 kg, objem nákladového prostoru pak v rozmezí od 4 do 5 m3.
Verze polokombi (FlexiVan) nabízí 5-6 míst a spadá do kategorie užitkových vozů N1, tedy vozů umožňujících odpočet DPH.
Nový Citroën Jumpy je vyráběn v závodě Sevel Nord ve Francii. Je vyráběn na stejné lince jako Citroën C8; při jeho výrobě jsou tedy využívány stejné moderní výrobní postupy a inovace jako u tohoto luxusního jednoprostorového vozu.
Model Jumpy se za rok 2003 umístil mezi pěti nejprodávanějšími vozy v segmentu lehkých užitkových vozů v Evropě. Ve srovnání s rokem 2002 se objem jeho prodeje zvýšil o 10 %. Dá se předpokládat, že nový model Jumpy dosáhne další zvýšení prodeje.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií