Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu

Modernizovaný design, vyšší komfort pro posádku, kvalitnější odhlučnění kabiny, vyšší bezpečnost.

Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu
Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu
Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu
Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu


Nový Jumpy je užitkový vůz se vzhledem osobního automobilu.


Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu

Má zvětšenou čelní masku chladiče s velkým znakem automobilky. Přední světlomety jsou zcela nové: moderní, překryté sklem z čirého polykarbonátu, s integrovanými směrovými ukazateli. Do nového předního nárazníku byly zakomponovány kulaté mlhové světlomety. Ochranné lišty obepínají obvod celého vozu. Kombinace lišt a nového předního nárazníku činí z nového Jumpy nejlépe chráněný vůz vůči každodenním drobným nehodám ve svém segmentu.

Do škály vnějších změn spadá i nabídka pěti nových laků karoserie. Nový Jumpy je k dispozici ve dvou nových pastelových lacích žlutá Carioca a modrá Line. Paleta barev zahrnuje i tři nové metalízy – červenou Lucifer, šedou Fer a modrou de Chine.


Na fotografiích osmimístné Combi:

Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu
Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu
Nový Citroën Jumpy byl představen ve světové premiéře na lednovém bruselském autosalonu

Komfort kabiny byl výrazně vylepšen: Sedadla nového Jumpy jsou rovnocenná sedadlům moderního sedanu. Sedák všech sedadel byl prodloužen, opěradla byla zvednuta do vyšší polohy a díky použití nových výztuh a tvarovaného polštářování došlo k celkovému zlepšení bočního držení těla. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou nyní déle nastavitelná v podélném směru (až o 22 cm) a jsou vybavena polohovatelným opěradlem. Sedadlo řidiče je navíc nastavitelné i výškově. Spolu s výškově nastavitelným volantem to umožňuje každému uživateli snadno nalézt ideální polohu k řízení.

U všech verzí s jednomístným sedadlem spolujezdce je sedadlo řidiče vybaveno loketní opěrkou. V této konfiguraci může být vůz na přání vybaven bočními airbagy hlava/hrudník. Všechna sedadla v prostoru pro cestující jsou vybavena pěnovými hlavovými opěrkami vidlicového tvaru zlepšujícími výhled při couvání.


U třímístných sedadel došlo k použití nového systému upevnění „Ball Fix“, usnadňujícího jejich montáž a demontáž. Bylo přepracováno ovládání aretace posuvu jednomístného sedadla ve druhé řadě. Lepší ergonomie usnadňuje přístup k sedadlům ve třetí řadě (verze Combi). Všechny verze nabízí nová čalounění, vytvářející světlou a moderní harmonii interiéru.


Snížení hladiny hluku v novém Jumpy bylo věnováno hodně úsilí. Výsledky se dostavily především díky následujícím řešením:

  • Nástřik PVC na podlahu zavazadlového prostoru a na podběhy kol. Nový Jumpy je prvním vozidlem skupiny PSA Peugeot Citroën, který využívá této nové technologie vyžadující nasazení tří robotů na linku těsně před konečným lakováním.
  • Absorpční úprava odsávače vzduchu. (Tato úprava je použita pouze u furgonů.)
  • Použití nafukovacích vložek ve střední a zadní spodní části, které zabraňují pronikání hluku dovnitř vozidla.
  • Zdokonalení těsnění křídel dveří. Nové těsnění zadních dveří.

Nový Jumpy byl vpředu osazen brzdami se vzduchem chlazenými kotouči převzatými z modelu vozu C8, špičkového jednoprostorového vozu firmy Citroën ( s výjimkou modelu 1.9D). Použití tohoto prvku zaručuje vozu vyšší účinnost brzd za všech okolností. Systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (EBD) je dodáván na přání pro furgony.


Furgony s motory HDi a zážehovými motory jsou osazeny patnáctipalcovými koly s pneumatikami 205/65 R15. Zvolený rozměr kol lépe vyhovuje novým předním brzdám převzatým z modelu C8. Furgony s motorem 1.9 D jsou nadále osazeny čtrnáctipalcovými koly s pneumatikami 195/70 R14, které nabízejí výborné dynamické vlastnosti bez ohledu na zatížení vozu.


Pro lepší ochranu bezpečnosti posádky je nový Jumpy vybaven špičkovými prvky pasivní bezpečnosti: Čelní airbag řidiče je součástí standardní výbavy. Na přání jsou nabízeny čelní airbag spolujezdce a boční airbagy chránící hlavu a hrudník (při dvou jednomístných sedadlech). Všechna místa – včetně míst uprostřed – jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Přední místa jsou samozřejmě vybavena bezpečnostními pásy s předpínačem a omezovačem síly. Bezpečnost zvyšuje i dělící mříž umístěná za řidičem, jež je součástí výbavy všech furgonů. Skleněná přepážka kabiny je k dispozici na objednávku.


Jumpy ve verzích s motory HDi je vybaven variabilním posilovačem řízení. Nabídka příplatkové výbavy verzí s motory HDi zahrnuje i tempomat. Sériově dodávaný elektrický seřizovač světlometů přizpůsobuje polohu světlometů zatížení vozidla.


Modelová řada Jumpy nabízí tři naftové motory: 1.9 D, 2.0 HDi (95 k) a 2.0 Hdi (110 k) nabízené ve třech druzích karoserie: uzavřený nebo prosklený furgon pro přepravu zboží a polokombi pro současnou přepravu osob a zboží. Užitečná hmotnost furgonů se pohybuje v rozmezí 815 až 900 kg, objem nákladového prostoru pak v rozmezí od 4 do 5 m3.


Verze polokombi (FlexiVan) nabízí 5-6 míst a spadá do kategorie užitkových vozů N1, tedy vozů umožňujících odpočet DPH.


Nový Citroën Jumpy je vyráběn v závodě Sevel Nord ve Francii. Je vyráběn na stejné lince jako Citroën C8; při jeho výrobě jsou tedy využívány stejné moderní výrobní postupy a inovace jako u tohoto luxusního jednoprostorového vozu.


Model Jumpy se za rok 2003 umístil mezi pěti nejprodávanějšími vozy v segmentu lehkých užitkových vozů v Evropě. Ve srovnání s rokem 2002 se objem jeho prodeje zvýšil o 10 %. Dá se předpokládat, že nový model Jumpy dosáhne další zvýšení prodeje.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...