Nový Citroën DS4 nabízí nový tvar zvýšeného kupé se čtyřmi dveřmi

Citroën DS4, nový důkaz kreativní technologie značky nabízí výrazné vymezení z hlediska stylu, pocitů, architektury a elegance. Na našem trhu bude jeho prodej zahájen již v červnu tohoto roku.

Výrazný a exkluzivní Citroën DS4

Nový Citroën DS4 nabízí nový tvar zvýšeného kupé se čtyřmi dveřmi

– nabízí nové pocity z řízení pro ještě větší potěšení. Této nové zkušenosti je dosaženo především díky místu řidiče, které je mu upraveno na míru, panoramatickému čelnímu sklu, které mu nabízí nezvyklý pohled na okolní prostředí. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje jedinečný kontakt se silnicí a řidiče zve vyrazit na cesty.

Nový tvar Citroën DS4 v sobě spojuje dynamiku a exkluzivitu s kompaktností a multifunkčností hatchbacku.

S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm je Citroën DS4 nesporně kompaktním vozem. Na 3 plnohodnotná místa vzadu se cestující dostanou nenápadnými dveřmi, které dokonale splývají s celým vozem. DS4 má velký zavazadlový prostor a v interiéru vozu je řad praktických odkládacích přihrádek.

Elegance

Citroën DS4 si svým impozantním vzhledem přirozeně získává úctu. Od sedadel z té nejkvalitnější kůže přes chromované prvky po přední a zadní světelné lišty bylo vše zhotoveno tak, aby byla zajištěna soudržnost celku a prestižní vzhled exteriéru i interiéru.

Citroën DS4 byl zvolen „Nejhezčím autem roku“ v soutěži, v které hlasovalo více než 60 000 automobilových příznivců z 62 zemí. Toto ocenění bylo uděleno během 26. Mezinárodního automobilového festivalu.

Mimo toto veřejné uznání se Citroën DS4 dočkal také ceny za „Nejhezčí interiér“, která byla udělena porotou složenou k této příležitosti z osobností ze světa designu, sportu, kultury a médií. Toto druhé ocenění odměňuje kvalitu a rafinovanost Citroënu DS4 a potažmo celé řady DS.

Jedinečný tvar

Citroën DS4 je opravdu stylovým výtvorem, jehož autoři se inspirovali nejpůvabnějšími a nejžádoucnějšími vozy a vytvořili novou koncepci automobilu. Odvážně spojuje stylové prvky, které doposud stály proti sobě. Návrhář Marc Pinson, který měl projekt na starosti, o něm říká: „reinterpretace zavedených kódů je klíčem, který otevírá nové perspektivy, přináší konkrétní a překvapující odpovědi na potřeby automobilové mobility“.

Již první pohled na čelní stranu Citroënu DS4 potvrzuje, že patří do řady DS. Umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu, světelné lišty viditelné ve dne i v noci, to vše mu dodává exkluzivní charakter. Z pohledu z boku upoutá především chromovaná lišta lemující zatmavená okna. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až devatenáctipalcová kola a korunuje ho protáhlá střecha zasahující do propracovaného spojleru, což vozu dodává ještě větší dynamiku.

I při pohledu zezadu vyzařuje z Citroënu DS4 exkluzivita jeho siluety. Hutný a pevný tvar odpovídá závazku značky ohledně exkluzivity řady DS. Několik příkladů: chromovaná lišta na spodní části nárazníku a horizontální lišty světel, které svítí ve dne i v noci, podtrhují vzhled zadních světel a vytváří dosud nevídaný bumerangový dojem.

Interiér na míru

Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance: zaujme perfektní vedení sedadla řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, zejména díky použití pružného materiálu (slush) s charakteristickým zrnitým povrchem. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru.

Citroën DS4 je opatřen panoramatickým čelním sklem se 45° zorným úhlem směrem nahoru. Společně s lehkým vyvýšením celého vozu optimalizuje toto čelní okno výhled z vozu a zajišťuje dynamické a efektivní řízení v městském provozu, který je občas přetížený a chaotický. Smyslový dojem posádky je díky němu úžasný: čelní sklo Citroënu DS4 doslova zaplavuje celou kabinu tlumeným světlem, v němž vystupuje každá barva, každý materiál v interiéru. Řidič i jeho spolujezdec mají k dispozici vlastní pevnou clonu se sklopným stínítkem pro zajištění potřebného komfortu.

Zákazník Citroënu DS4 má k dispozici na výběr pět kombinací kůže, aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce je i dvoubarevná verze. V luxusní verzi výbavy je v Citroënu DS4 použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech, vše ve verzi „Bracelet“. Čalounění střední části sedadel evokuje články pásku k náramkovým hodinkám, zatímco okraje sedadel jsou ozdobeny sadou švů, které podporují hutný vzhled celého interiéru.

Další špetku luxusu dodává vozu mimo jiné chrom použitý na lištách kolem větráků, kolem sdruženého přístroje a řadicí páky nebo na některých ovladačích na středové konzole. Smysl pro detail zakotvuje Citroën DS4 definitivně v exkluzivním a dynamickém světě. Důkazem jsou i hliníkové pedály, kožené obložení dveřních sloupků či doprovodné osvětlení interiéru.

Nová vize automobilové dynamiky

Jízdní vlastnosti Citroënu DS4 jsou naprosto v souladu s dojmem mrštnosti a stability, která z něj vyzařuje.

Základní zadání Citroënu DS4 upřednostňuje dynamické chování, je určen pro zákazníky, kteří hledají styl poskytující výrazné pocity. Manažer projektu Citroën DS4 Jérémie Maestracci k tomuto tématu uvádí: „Snažili jsme se, aby měl řidič dojem, že má dokonalou moc nad ovládáním kol a získal jedinečný kontakt s vozovkou.“

Citroën DS4 působí dojmem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů. Totéž platí pro nápravové systémy, které jsou nastavené tak, aby zajistily odfiltrování nepříjemných vlivů a poskytly co nejlepší mrštnost.

Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na použitém motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími účinnost brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.

Tento nový model řady DS bude při svém uvedení na trh vybaven dvěma naftovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi benzínovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkony a potěšení z řízení na vynikající úrovni – výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1 700 ot/min a emise pouze 149 g CO2 / 100 km! Všechny uvedené motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, buď manuálními nebo manuálně pilotovanými.

Velká péče byla věnována odhlučnění, aby nebyla posádka ve voze rušena zvukem motoru. Za účelem zajištění tlumeného prostředí uvnitř vozu, byly vibrace a zvuky motoru, aerodynamický hluk a hluk způsobený jízdou utlumeny co nejblíže ke zdroji:

  • vrstvené panoramatické čelní sklo tvoří dvě vrstvy, mezi nimiž je vložena další, plastová vrstva,
  • tlumící prvky karoserie, odhlučnění dveří a vnější odhlučnění vyhrazené obvykle luxusním německým vozům,
  • přidání absorpčních prvků absorbujících vibrace v motorovém prostoru.

Vůz konstruovaný s důrazem na životnímu prostředí

Citroën DS4 je vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110k. Originalita tohoto systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi, což je jeden z nejvýkonnějších motorů na trhu, systému Stop&Start, který umožňuje převést dočasně motor do pohotovostního režimu ve všech situacích, kde vůz stojí (semafor, dopravní zácpa, atd.) s reverzibilním alternátorem druhé generace a systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru (0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie, když vůz zpomalí, a převodovky s optimalizovanými převodovými stupni.

Když je motor v pohotovostním režimu, jsou pochopitelně zachovány hlavní komfortní funkce (klimatizace, rádio,…). Tato novinka omezuje spotřebu paliva a emise CO2 naftových motorů HDi při jízdě ve městě až o 15 %.

Cílem konstruktérů Citroënu DS4 bylo již od počátku omezit ekologickou stopu díky využití „zelených materiálů“. Jde o suroviny, z nichž se vůz vyrábí a které jsou buď přírodního původu nebo pocházející z recyklace. 15 % z 200 kg plastů ve voze Citroën DS4 tak tvoří „zelené materiály“.

Citroën DS4 měří svou ekologickou stopu nejen kvalitou svých součástí, ale také kvalitou výrobního postupu. Továrna v Mulhouse (Francie), kde se nový Citroën DS4 vyrábí, vykazuje vynikající úroveň ochrany životního prostředí. Již několik let pracuje na zlepšení svých ekologických výsledků, především pokud jde o spotřebu elektrické energie a vody při výrobě každého jednotlivého vozu: během 30 let se ji podařilo snížit na více než čtrnáctinu a emise CO2 a těkavých organických látek se během 10 let snížily na desetinu.

Konstruktéři Citroënu DS4 chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, který je u dynamických tvarů vozů terčem časté kritiky, proto ho vybavili zadními dveřmi, které dokonale zapadají do stylu celého vozu. Uživatel je totiž objeví až poté, co aktivuje kliku zabudovanou do rámu dveří. Díky tomuto vylepšenému přístupu bylo rovněž možné u Citroënu DS4 zmenšit přední dveře, které jsou tak lehčí a snadněji se s nimi při nastupování na přední sedadla manipuluje.

Další předností Citroënu DS4 z hlediska multifunkčnosti a prostornosti je jeho zavazadlový prostor, který má více než 370 litrů a je tedy na úrovni tradičního hatchbacku.

Citroën DS4 nabízí rovněž řadu odkládacích prostor usnadňujících život na palubě: velkou osvětlenou přihrádku před sedadlem spolujezdce, kapsy ve dveřích, do kterých se vepředu vejde láhev o objemu 1,5 litru, zásuvka pod předním sedadlem. Diky inteligentní koncepci vysoké středové konzoly, která je k dispozici u verzí vybavených pilotovanou manuální převodovkou, je Citroën DS4 rovněž schopen nabídnout další prostorné odkládací přihrádky. První je chlazená přihrádka s osvětlením, do které se vejdou 4 půllitrové lahve a za výsuvnou zásuvkou se ukrývá několik praktických zásuvek: zásuvka typu Jack, konektor USB a zásuvka 12 V. Další zásuvka 230 V je k dispozici ve velké odkládací přihrádce pod přední loketní opěrkou.

Cesta v Citroënu DS4 probíhá jako v luxusní první třídě. Přispívají k tomu nejrůznější součásti příslušenství:

  • audio systém se softwarem typu DAW umožňujícím rozložení zvuku do prostoru, díky čemuž zaručuje tento nový systém velmi věrnou reprodukci zvuku;
  • přední sedadla s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a jeho spolujezdce;
  • řada individuálně nastavitelných prvků výbavy, které přesahují běžný průměr. Řidič si může vybrat mezi 4 kategoriemi polyfonních zvuků (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik), které zvukově doprovázejí zapnutí bočních blikačů nebo slouží jako zvukové výstrahy. Dále si může zvolit 3 úrovně intenzity klimatizace (slabá, průměrná, silná) a vybrat barvu sdruženého přístroje (od bílé po modrou).

Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant. Neustále na ně snadno vidí, a to i v noci, protože potřebné piktogramy jsou podsvícené.

Vzhledem k tomu, že potěšení z řízení nelze dosáhnout bez potřebného pocitu klidu a bezpečí, je Citroën DS4 vybaven:

  • funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah;
  • přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáček. Tyto světlomety přisvětlují vnitřek zatáček a tím zlepšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°;
  • systém sledování mrtvého úhlu. Toto zařízení funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/hod. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 metrů za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 metru kolem boku auta.
  • programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu, který umožňuje (po zastavení) nastavit několik rychlostí. Řidič je pak může při jízdě rychleji použít.

Exkluzivní servis

Díky nabídce Citroën FREEDRIVE, která se poprvé objevila u vozu Citroën DS3, může majitel vozu Citroën DS4 spoléhat na novou komfortní službu.

Jde především o záruku absolutního klidu, neboť zahrnuje nejen veškerou údržbu, ale také například umytí a vyčištění celého vozu.

Služba Citroën Freedrive navíc za všech okolností zajišťuje řidiči mobilnost, protože v případě nepojízdnosti svého vozu dostane k dispozici co nejvhodnější dopravní prostředek. Náhradní vůz získá dokonce i při údržbě svého vozu Citroën DS4.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...