Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo SUV, které zvládne 680 km na elektřinu nebo 1000 km jako hybrid – a přitom umí nabídnout zážitek, který automobilka sama popisuje jako „efekt létajícího koberce“.

Citroën se nikdy netajil tím, že pro něj je pohodlí víc než výkon. Nový C5 Aircross na tuto tradici navazuje a posouvá ji dál. Kabina inspirovaná obývákem nese název C-Zen Lounge – čalounění ze zbytků vinné révy z Burgundska, ambientní osvětlení v osmi barvách a sedadla Advanced Comfort® s vyhříváním, ventilací i masáží připomínají spíš salon než auto.
I zadní sedadla jsou poprvé vyhřívaná a nabídnou o 6 cm víc místa pro nohy i o 7 cm více prostoru nad hlavou. Kufr? Královských 651 litrů, bez ohledu na typ pohonu.
Design, který dýchá
Druhá generace přináší ostřejší a aerodynamičtější linie – vůz je o 15 cm delší, má novou masku s aktuálním logem Citroënu a vůbec poprvé 20palcová kola.
Každý detail má funkci: i světelná „křídla“ zadních lamp pomáhají proudění vzduchu. Koeficient odporu vzduchu SCx 0,75 (oproti 0,84 dříve) zvyšuje dojezd na dálnici až o 30 km. Na první pohled tak působí robustně, ale pod elegantní kůží se skrývá propracovaná aerodynamika.

Pohodlí, které pluje
Citroën v novém C5 Aircross opět nabízí svůj podpis – progresivní hydraulické dorazy. Tlumiče s dvojicí pístů zajišťují, že i hrbolatá silnice působí jako koberec. Výsledkem je klidná, měkká jízda, typická pro značku, která kdysi stvořila hydropneumatické legendy.
Komfort doplňuje ticho elektrifikovaných verzí a tlumení vibrací díky novému zavěšení. Cestující si mohou otevřít panoramatické okno a užít si výhled, který přidává pocit volnosti i luxusu.
Elektrická i hybridní inteligence
Nový C5 Aircross nabízí hned čtyři pohony:
Hybrid 145 k – úsporný systém s kombinovaným dojezdem až 950 km, který zvládne až polovinu městských tras čistě na elektřinu.
Plug-in hybrid 225 k – s elektrickým dojezdem přes 100 km a kombinovaným dojezdem až 1000 km; nádrž je o 28 % větší než dřív.
Slabší elektrickou verzi 73 kWh (210 k) s dojezdem až 540 km WLTP, s možností rychlého nabíjení a předehřívání baterie, a pak větší a lepší elektrickou verzi s kapacitou 97 kWh (230 k) a královským dojezd až 680 km a možnost zpětného napájení V2L (220 V) – třeba pro gril, sekačku nebo notebook.
Nabíjení lze plánovat i dálkově a systém inteligentně řídí předehřev baterie, aby byl vůz vždy připravený.

Digitální zen
Nový infotainment má největší displej v historii Citroënu s úhlopříčkou 13 palců. Vertikálně členěné rozhraní umožňuje přehledné ovládání, hlasový asistent „Hello Citroën“ poslouchá povely pro navigaci, klimatizaci či rádio. Novinkou je i ChatGPT – umělá inteligence, která pomáhá na cestách třeba radou, tipem na zastávku nebo vysvětlením funkce vozu.
Řidič má k dispozici rozšířený head-up displej a Matrix LED světlomety, které samy regulují světelný kužel podle provozu i počasí.
Ekologie s měkkým dotykem
Citroën jde dál než k elektromotorům – používá 20 % recyklovaných pneumatik, 47 kg plastů z recyklátu, 160 kg druhotných materiálů a 20 % komponentů z biologických zdrojů. I v tomto směru je C5 Aircross manifestem nové éry značky – klidnější, uvědomělejší, ale stále s francouzským šarmem.
Výroba probíhá ve francouzském Rennes, cena začíná na 655 000 Kč, nejlevnější elektrická verze vyjde na 935 000 pro soukromé osoby.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií





