Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru
– prezentací obou studií umožní nahlédnout do budoucnosti tohoto tradičního výrobce vozů s pohonem všech kol. Nová studie WRX Concept, která předznamenává například designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu též bude poprvé ke spatření studie VIZIV Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů. Pohon konceptu VIZIV zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.
Budou také spuštěny speciální stránky na globálním webu Subaru
– (http://www.subaru-global.com/2013frank.html). K 10. září budou na tomto webu aktuální informace týkající se autosalonu ve Frankfurtu. To zahrnuje i obrazové materiály ke studiím „SUBARU VIZIV CONCEPT“ a „SUBARU WRX CONCEPT“.
WRX Concept
Dynamičtěji pojatý exteriér konceptu WRX oproti současnému provedení WRX STI přináší střídající se konkávní a konvexní plochy. Při pohledu zpředu zaujme drsný pohled připomínající býka, zatímco široké a svalnaté podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem sání vzduchu. Zezadu okamžitě upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku, stejně tak jako rozměrný difuzor zajišťující ještě vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli u konceptu WRX vypustit velké zadní křídlo, které je pro model WRX STI charakteristické. V tomto směru je vnější vzhled supersportu výrazně rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující siluetu kupé. O dynamice a charakteru studie vypovídá i celková délka 452 cm, šířka 189 cm a výška pouhých 139 cm.
Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem všech kol „Symmetrical AWD“ znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu 276 cm.
Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě níže díky cíleným změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových vláken.
Vývojová studie „VIZIV Concept“
– je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy, společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. O tom, že nebyly obětovány dynamické schopnosti, vypovídá klínový tvar karoserie konceptu VIZIV, průběžně se zvedající od předního blatníku až po koncové svítilny. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což přináší nejen výtečné jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné cesty.
Interiér konceptu VIZIV je příslibem vysoké úrovně pohodlí.
Díky speciálním informačním displejům před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a tedy umístit akumulátor hybridního motoru doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující. Toto uspořádání rovněž přispívá k velmi nízkému těžišti vozu.
Koncept VIZIV jako vůbec první využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel.
Hybridní soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů. Spalovací motor umístěný na obvyklém místě spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních preferencí. Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru.
Kromě režimů „Intelligent“ a „Sport“ je zde i nový mód „Eco-Cruise“ zaměřený na obzvláště hospodárný styl jízdy.
Oba koncepty, tedy WRX Concept i VIZIV Concept
– se společně s celým portfoliem produktů SUBARU představí ve Frankfurtu v rámci mezinárodního autosalonu IAA od 10. září (první den pro novináře) až po 22. září na stánku Subaru v hale č. 8, stánek D20.
Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru
– je předním japonským výrobcem s dlouhou historií technologických inovací, které se opírají o zkušenosti z letecké divize koncernu. Výroba automobilů je jedním z hlavních pilířů koncernu, ale i ostatní divize HFI – Aerospace, Industrial Products a Eco Technologies – nabízejí širokou paletu produktů od motorových agregátů přes generátory, vozy technické údržby po malá letadla, základní komponenty osobních letadel či větrem poháněných generátorových systémů. FHI si vydobyla celosvětové uznání za technologii stálého pohonu všech kol AWD a ploché motory Subaru s protiběžnými písty. Firma je rovněž na špici vývoje ekologických technologií a zasazuje se o celosvětovou ochranu životního prostředí.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií