Po modelech V8 quattro (1990 až 1992) a A4 (2004 až 2011) se značka se čtyřmi kruhy rozhodla nasadit do nejpopulárnějšího mezinárodního mistrovství cestovních vozů poprvé dvoudveřové kupé.
Audi A5 DTM je svým vzhledem ještě nižší a masivnější než úspěšný předchůdce, s nímž značka Audi získala čtyři z posledních sedmi titulů DTM. Pod karoserií, která je kompletně vyrobena z uhlíkového kompozitu, je nový podvozek s hybridní konstrukcí. Kombinace skořepinové konstrukce z uhlíkového kompozitu a ocelového ochranného rámu stanovuje nová měřítka v oblasti bezpečnosti závodních cestovních vozů. Podvozek je navíc jedním z více než 50 komponentů, které jsou identické pro všechny vozy DTM.
„Díky sdíleným komponentům bylo možné snížit náklady až o 40 % bez kompromisů v oblasti bezpečnosti a atraktivity vozů DTM,“ vysvětluje vedoucí oddělení Audi Motorsport Dr. Wolfgang Ullrich, který měl na starosti vývoj nového Audi A5 DTM.
A5 DTM
– je dlouhé 5,01 metru, široké 1,95 metru a vysoké 1,15 metru. Všechny vozy DTM mají shodný rozvor 2750 mm. Stejně jako u předchůdce obstarává pohon závodního kupé A5 DTM motor V8 o výkonu cca 340 kW (460 k). Nově vyvinutá šestistupňová převodovka dostala pneumatické ovládání prostřednictvím pádel na volantu. V porovnání s předchozím konvenčním manuálním řazením probíhá změna převodových stupňů precizněji a převodovka se vyznačuje čtyřnásobnou životností až 24 000 km.
Elektronické řízení motoru Bosch MS 5.1 pracuje bez pojistek a centrální displej byl převzat z Audi R8 LMS. Hankook, exkluzivní dodavatel pneumatik, poskytuje větší a širší pneumatiky s rozměry, které jsou podobné jako u sportovních vozů LMP2.
Do nosné skořepiny Audi A5 DTM z uhlíkového kompozitu je integrována bezpečnostní palivová nádrž s objemem 120 litrů, který umožňuje ujet současnou délku závodu DTM bez doplňování paliva. Pro delší závody se vyvíjí systém rychlého doplňování paliva.
Pomocný rám pro uložení motoru vpředu a převodovky vzadu je u všech vozů DTM identický, čímž je omezena svoboda inženýrů v oblasti zavěšení kol, které musí být připevněno k těmto sdíleným komponentům. Přísné předpisy určují také rozměry a materiály pro mnoho dalších komponentů podvozku. Velmi omezené jsou rovněž možnosti v oblasti aerodynamiky. Zakázáno je vedení vzduchu karoserií i umisťování přídavných přítlačných křídel na zádi, což vytváří podmínky pro vytvoření větší vizuální podobnosti mezi závodním vozem a sériově vyráběným modelem.
Práce na projektu „R17“
– byly zahájeny v květnu 2010 a o měsíc později bylo rozhodnuto, že se výchozím modelem stane A5. Od února 2011 probíhají zkoušky modelu v aerodynamickém tunelu. Martin Tomczyk vyjel s novým strojem poprvé úspěšně na závodní dráhu 29. července 2011. Od té doby probíhá program intenzivních testů. Homologace A5 DTM je plánována na 1. března 2012. Do té doby mají inženýři Audi Sport v Ingolstadtu a Neckarsulmu ještě příležitost k jemnému doladění drobných detailů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.