Nové výzvy pro Citroën C-Elysée WTCC: seriál FIA WTCC pokračuje na Hungaroringu již tento víkend (2. – 4. 5. 2014)

Startovní pole šampionátu FIA WTCC se přesunulo ke dvěma po sobě jdoucím podnikům ve střední Evropě: O nadcházejícím víkendu se jede maďarské kolo, týden nato pak následuje závod na Slovensku.

Po úspěšném vstupu do mistrovství bude tým Citroën Total čelit úplně jiným okruhům, než na kterých jeho piloti uspěli v Maroku a Francii:

S dvěma vyhranými závody figuruje José – María López na prvním místě pořadí mistrovství světa s 85 body, těsně ho následují jeho týmoví kolegové Sébastien Loeb (73) a Yvan Muller (65). V nabitém programu šampionátu FIA WTCC si týmy dopřály malou přestávku. Po návratu ze závodního víkendu na okruhu Paula Ricarda ale měli mechanici Citroën Racing pouhé tři dny, aby zacelili rány vzniklé na třech vozech Citroën C-Elysée WTCC. Vozy pak museli nastavit už pro třetí start sezony na Hungaroringu.

„Stojíme před první příležitostí udělat si malou inventuru toho, jak na tom jsme,“ říká Yves Matton, sportovní šéf Citroën Racing Teamu.

„Máme na kontě umístění na prvních třech místech v jednom a na prvních dvou místech v dalších třech závodech, to jsou papírové výsledky, které předčily naše očekávání. Je třeba říci, že tým se velice rychle přizpůsobil nové disciplíně, dokonce i tehdy, když se měnily povětrnostní podmínky a také situace během závodů. I další věc byla velice potěšitelná – když naši tři piloti pravidelně vyhrávali závody. Nikdo z nich ale nevyčnívá nad ty druhé v týmu. Týmový duch, to je to, co je pro tým nedotknutelné. Teď se ale soustředíme na nové výzvy, které před námi stojí: budeme startovat na okruzích, které neznáme tak dobře jako naši soupeři, kteří se podle všeho velice rychle zlepšují.“

Jeden z vrcholů sezony

Hungaroring, původně postavený pro závody Grand Prix F1 v roce 1986, je v kalendáři FIA WTCC od roku 2011. Loni tu více než 50 000 diváků velmi emotivně hnalo dopředu piloty na čele s národní ikonou Norbertem Micheliszem.

Sébastien Loeb řekl:

„Moc se na tento víkend těším, protože mi bylo řečeno, jak báječná tu je atmosféra. Tak trochu jsem tu už řídil: v F3000 před pár lety, a minulé léto v Citroën C-Elysée WTCC, to bylo na začátku vývoje automobilu. Je to docela úzký okruh s mnoha technicky náročnými pasážemi. Je docela pěkný, ale nevím, kolik na něm bude šancí na předjíždění.“

José – María López dodává:

„Spolu s Argentinou bude asi Maďarsko provázet největší návštěva. A to je opravdu motivace. Naposledy jsem tu startoval v roce 2006 při GP2. Je to okruh s mnoha zatáčkami, takže naše pneumatiky budou dost trpět a tudíž budeme muset je šetřit po celý víkend. To bude klíčové, speciálně když bude horko.“

Také pro Yvana Mullera je Hungaroring

– velice inspirativní záležitostí. Pilot z Alsaska startoval na asfaltu 4381 metrů dlouhého okruhu už třikrát. V roce 2011 dokonce po velice přesvědčivém výkonu vyhrál oba závody!

V Budapešti zahájí víkend velká show

Už zítra – 1. května, tedy den před prvními starty na okruhu Hungaroring, se piloti Citroën Racing s vozy C-Elysée WTCC zúčastní roadshow „Great Run“, která se uskuteční v ulicích Budapešti. Povede po obou březích Dunaje i před slavnou budovou Parlamentu a navštíví obě části města – Buda a Pest. Na tuto tradiční předehru se chystají velké zástupy diváků, pro které to bude skvělý víkend.

Program

ní volné tréninkyech závodech s výjimkou Moskvy mezi 12.30 až 13 hodin.dy na sobotu od 9 a 12 hodin před kvalifikací, která startuje od 14.30 hodin.

Dva závody pak následují v rychlém sledu v neděli v 13.35 a 14.35 hodin.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...