Více síly, menší spotřeba: Nabídka nového MINI se rozšiřuje o ekonomické modely: s výkonem 70 kW přichází do nabídky zážehový čtyřválec 1,4 l určený pro základní verzi modelové řady MINI One. Druhým novým provedením je MINI Cooper D, jenž je vybaven přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 1,6 l, výkonu 80 kW a točivém momentu 240 N.m (v režimu overboost krátkodobě 260 N.m).
Nová generace automobilu MINI se nevyznačuje pouze evolučním vývojem svého designu, ale také revolucí v otázkách ústrojí pohonu. Zcela nové motory přinášejí více síly, vynikající dynamiku, ochotu k vytáčení, kulturu chodu, příkladně nízkou spotřebu paliva a nízkou úroveň emisí. Podobně jako již dříve uvedené varianty MINI Cooper S a MINI Cooper, tak i nové verze MINI One a MINI Cooper D poskytují podobnou dokonalost pohonu jedinečnou kvalitu jízdy. Všechny verze nového MINI poskytují v daných kategoriích vynikající dynamiku kombinovanou s nízkou spotřebou paliva. Všechny verze, tedy i MINI One a MINI Cooper D, mají poháněná přední kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Novým základním vozem dané modelové řady je nové MINI One vybavené zážehovým čtyřválcem s objemem 1,4 l a výkonem 70 kW. Velmi lehký motor disponuje moderními technologiemi, které zajišťují nejen snížení spotřeby paliva o 15 % ve srovnání s předchozí verzí, ale také zvýšení výkonu o 4 kW.
Stejně jako větší motor 1,6 l ve voze MINI Cooper, také pohonná jednotka provedení MINI One je vybavena technologií plně variabilního časování ventilů zajišťující spontánní reakce motoru již od nejnižších otáček a velmi nízkou spotřebu paliva ve všech provozních režimech. Jedná se o technologii, která je ve vozech BMW známá pod označením VALVETRONIC a změnou zdvihu sacích ventilů nahrazuje konvenční škrticí klapku. Systém dokáže změnit zdvih ventilu z nejmenšího (0,2 mm) na nejvyšší (9,5 mm) během pouhých 300 milisekund. Při větším sešlápnutí plynového pedálu je zdvih ventilů větší, aby umožnil přístup většího množství zápalné směsi do spalovacího prostoru, zatímco při menším sešlápnutí plynového pedálu je otevření ventilu menší. Ke změně zdvihu ventilů technologie VALVETRONIC využívá elektricky ovládaný excentrický otočný člen měnící charakter mezikusu umístěného mezi vahadlem a vačkovou hřídelí. Motor nového MINI One vyniká také nízkou hmotností, která je zaručena jeho celohliníkovou konstrukcí. Pokroková pohonná jednotka nového MINI One nabízí svému řidiči dynamický projev, reprezentovaný například zrychlením z klidu na 100 km/h za 10,9 s a nejvyšší rychlostí 185 km/h. Kombinovaná spotřeba v evropském cyklu má hodnotu pouhých 5,7 l/100 km. V neposlední řadě je potřeba uvést, že nové MINI One splňuje emisní normy Euro 4.
Nové MINI Cooper D disponuje všemi přednostmi moderního vznětového motoru. Vyznačuje se z objemu 1,6 l značným nejvyšším výkonem 80 kW, který mu zajišťuje velmi dynamický projev. Technickou specialitou nového turbodieselu je přímé vstřikování pracující na principu optimalizovaného konceptu common-rail. V režimu overboost vzroste jeho točivý moment z 240 N.m na 260 N.m, což zkracuje časy potřebné pro akceleraci.
Svými vlastnostmi nové MINI Cooper D vhodně doplňuje stávající nabídku provedení nového MINI. Je určeno pro ty, kteří sice požadují potřebnou dynamiku, ovšem zároveň hledí na spotřebu paliva. Nový vznětový motor je lehčí a výkonnější než jeho předchůdce. MINI Cooper D je s ním nejen rychlejší a agilnější, ale také úspornější. Ve srovnání s předchůdcem má výkon zvýšen o 15 kW. Nejvyššího točivého momentu, který má stejnou hodnotu jako ve sportovní verzi MINI Cooper S, se dosahuje již při 1 750 1/min. Od otáček 1 250 1/min je přitom k dispozici více než 70 % maxima točivého momentu. Motor vážící pouhých 123,5 kg je vybaven druhou generací přímého vstřikování common-rail pracující s tlakem 160 MPa. Jsou použity vstřikovače se šesti otvory o průměru 0,135 mm, které zajišťují spolu s vyspělou řídicí jednotkou účinné rozprášení nafty v optimalizovaných spalovacích prostorách. Systém přeplňování byl speciálně vyvinut pro nové MINI Cooper D. Turbodmychadlo je vybaveno variabilními rozváděcími lopatkami umožňujícími rychlé reakce motoru v nízkých otáčkách a vysoký výkon v otáčkách vysokých. Naladění motoru podtrhuje sportovní charakter nového MINI. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne v tomto modelu za 9,9 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 195 km/h. Dynamický charakter je však v tomto případě kombinován s příznivou spotřebou paliva, která byla snížena o 10 %. V absolutních číslech se v kombinovaném režimu jedná o 4,4 l/100 km, což z nového MINI Cooper D činí vůbec nejúspornější MINI, jež kdy bylo vyrobeno.
Kromě účinného spalování ve všech provozních režimech se na snižování produkce emisí podílí také vyspělý systém čištění výfukových plynů nového MINI Cooper D. Standardní výbavou je filtr pevných částic, který eliminuje množství sazí ve výfukových plynech na minimum.
Tiskové středisko autosalonu Brno
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií