K dnešnímu dni prodal Citroën již více než 800 000 vozů Berlingo po celém světě, z čehož téměř polovinu tvoří vozy užitkové.
Kompaktní, dobře ovladatelný a zejména praktický vůz s jedněmi či dvěma posuvnými bočními dveřmi má interiér řešen stejně jako cestovní vůz, jemuž se přibližuje zejména polohou umístění sedadla řidiče a vnitřní výbavou. Airbagy, ABS, klimatizace, kvalitní audiosystémy a četné odkládací prostory zpříjemňují a zjednodušují pobyt pasažérů ve voze.
Vnější délka vozu je 4,14 m. Délka nákladního prostoru vozu je 1,70 m a díky multifunkčnímu sedadlu spolujezdce může být při jeho složení prodloužena až na 2,10 m. Jeho sklopné opěradlo může také posloužit jako pracovní plocha a navíc skýtá i nenápadný odkládací prostor o objemu 100 litrů, umístěný pod sedací částí. Užitečná hmotnost Berlinga představuje 500 až 800 kg dle jednotlivých verzí. Objem nákladového prostoru činí 3 m3.
Kromě zásadních stylistických prvků, jež dodaly novou tvář vnějšímu designu, byl nově pojat i interiér vozu včetně nové palubní desky s více odkládacími prostory
Nové Berlingo má řadu technických vylepšení pro větší bezpečnost a komfort při jízdě. Posilovač řízení s proměnlivým účinkem je dodáván u všech vozů Berlingo. Nové Berlingo může být vybaveno v závislosti na dané verzi také systémem brždění s ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku (REF). Byla též posílená struktura, jejímž úkolem je optimalizovat ochranu posádky v případě nehody. Nové Berlingo může být vybaveno nejen airbagy řidiče a spolujezdce,ale i bočními airbagy.
Berlingo v užitkovém provedení nabízí nabídku motorů benzínových (1,1i l s výkonem 44 kW a 1,4i s výkonem 55 kW), naftových (1,9 D s výkonem 51 kW a 2,0 Hdi s výkonem 66 kW), dále motorů na LPG a motorů na dva druhy paliva – benzin a GNV (přírodní plyn).
Mimoto od prvního čtvrtletí 2003 bude v prodeji i elektromobil Berlingo v novém pojetí s výkonem motoru 28 kW, s maximální rychlostí 95 km/h a dojezdem 95 km ve městě. Dosavadních elektromobilů Berlingo bylo od roku 1997 prodáno více než 1 700 kusů.
Citroën přichází s novou nabídkou LPG. Nový motor 1.4i na LPG je vybaven sekvenčním vícebodovým vstřikováním pohonné látky v plynném skupenství, který umožňuje řídit zavádění paliva do válců. Tato technologie zaručuje přesné dávkování paliva, dokonalé spalování a příjemnou jízdu. Rovněž umožňuje obdržet velmi podobnou hodnotu výkonu a momentu mezi daným typem benzínu a LPG. Výkon motoru 1.4i na LPG činí 53 kW.
Citroën nabízí pro vůz Berlingo 1.4i (600 a 800 kg) verzi pro dva druhy paliva : benzín/GNV. Tato verze odpovídá dvojímu záměru, kterým je respekt vůči životnímu prostředí a snížení provozních nákladů místních zastupitelských úřadů a firem vlastnících specializované vozové parky (pro použití ve městě.…atp.). Po stránce chemického složení obsahuje GNV dvakrát méně atomů uhlíku nežli benzín, což je zárukou snížení úniků CO2 do ovzduší. GNV navíc neprodukuje ani kysličník siřičitý, ani olovo, ani malé částečky.
Provoz vozu Berlingo s GNV fungujícího na přírodní plyn je snadný. Jakmile je vyčerpána rezerva plynu, dochází k automatickému přepnutí na benzin. S nádrží na plyn může vůz zpravidla ujet o 300 km více bez doplnění pohonných hmot při celkové kapacitě válcové nádrže 80 litrů. Vstřikování plynu je prováděno prostřednictvím čtyř speciálních vstřikovačů. Toto sekvenční vícebodové vstřikování umožňuje optimalizovat spotřebu, a přitom zajistit dobré jízdní výkony a příjemnou jízdu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií