Vyžádalo si ji připravované rozšíření produktové palety o další nové modely automobilů Škoda jako například úspěšný model Škoda Roomster nebo připravovaný vůz Škoda Yeti, zvyšující se technické a legislativní požadavky a rostoucí nároky zákazníků.
Základní kámen položili včera 13. listopadu 2006 předseda představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder, předseda představenstva společnosti Škoda Auto Detlef Wittig, člen představenstva společnosti Škoda Auto odpovědný za technický vývoj Dr. Harald Ludanek a ministr pro místní rozvoj České republiky Petr Gandalovič
Předseda představenstva koncernu Volkswagen Dr. Bernd Pischetsrieder při této příležitosti prohlásil: „Společnost Škoda Auto dosáhla v posledních letech enormního pokroku ve vývoji produktů, v kvalitě a počtu prodaných vozů. S novým modelem Škoda Roomster letos úspěšně uvedla na trh svou čtvrtou modelovou řadu. V každé modelové řadě také v budoucnu přibudou ještě další nové deriváty, jako např. nejnovější Škoda Octavia Scout nebo Škoda Praktik. Abychom dále mohli vyvíjet moderní a vysoce kvalitní vozy, rozšíříme oblast technického vývoje společnosti Škoda jako součást našich osmnácti vývojových center, která jsou rozmístěna po celém světě a vybavíme ji nejmodernějšími technologiemi.“
Podle člena představenstva společnosti Škoda Auto odpovědného za oblast technického vývoje Dr. Haralda Ludaneka „investuje koncern Volkswagen do projektu rozšíření stávající oblasti technického vývoje společnosti Škoda Auto a výstavby nového technologického centra celkem 1.159 mil. Kč. V této souvislosti dojde k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 % a k vytvoření nových pracovních míst převážně pro strojní a elektrotechnické inženýry a další vysoce kvalifikované specialisty. V budoucnu dojde také k dalšímu rozvoji a prohloubení spolupráce technického vývoje Škoda Auto s vybranými technickými vysokými školami v České republice, které již v dnešní době pro náš řeší několik výzkumných úkolů například v oblasti vývoje motorů, aerodynamiky obtékání, virtuální reality nebo diagnostiky a testování elektronických systémů vozidel.“
Ministr pro místní rozvoj Petr Gandalovič při této příležitosti prohlásil: „Technologické centrum Škoda Auto má zásadní význam nejen pro Mladoboleslavsko, ale je klíčové zejména pro podporu vědy a výzkumu v České republice. Investice do aplikovaného výzkumu představují jeden z hlavních pilířů, na kterých stojí ekonomiky nejvyspělejších států světa, a proto má smysl, že český stát tento typ projektů podporuje. Pevně věřím, že vybudování technologického centra Škoda Auto je v tomto ohledu pouze začátek, a že budeme jednou moci o tomto regionu hovořit jako o automobilovém Silicon Valley.“
Výstavba nového technologického centra proběhne v bývalém průmyslovém a skladovém areálu, který se nachází v těsném sousedství současného technického vývoje Škoda Auto. Došlo zde k odstranění původních pro dnešní účely již nevyhovujících budov. Prakticky hned po položení základního kamene se začne s pilotáží a stavbou základových konstrukcí budovy. Vzhledem k umístění areálu v povodňové zóně bude celý objekt umístěn na pilotech, čímž v přízemí vznikne plocha pro parkování 300 zkouškových a služebních vozů. Celý objekt bude dokončen do konce roku 2008 a po vybavení odpovídající technologií uveden do plného provozu v polovině roku 2009. V technologickém centru budou umístěny kanceláře, laboratorní a dílenské plochy, bude zde probíhat vývoj elektroniky a elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace, testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.
V souvislosti s výstavbou nového technologického centra dojde také k úpravě a částečné rekonstrukci areálu a infrastruktury současného technického vývoje Škoda Auto. V současných prostorech tak bude i v budoucnu sídlit vedení technického vývoje značky a budou zde umístěna pracoviště konstrukce a vývoje karoserie, prototypové dílny, designové centrum Škoda Auto, studio virtuální reality a další odborná pracoviště. Dnešní areál technického vývoje Škoda Auto bude s novým technologickým centrem propojen mostem.
Výstavba nového technologického centra je velkou příležitostí jak pro společnost Škoda Auto, tak i pro město Mladá Boleslav a celý region. Znamená posílení kompetence značky Škoda Auto v rámci celosvětového koncernového výzkumu a umožňuje navázat na bohatou, více než stoletou tradici vývoje a stavby automobilů v České republice. V sídle společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi tak bude i do budoucna zachováno komplexní automobilové centrum s moderním výrobním zařízením a s vlastním vývojem.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů