Design předku nového hatchbacku Laguny II zdůrazňuje šířku vozu a jeho dynamiku. Boční pohled připomíná spíše čtyřdveřové kupé vzhledem k absenci malých bočních okének vzadu a krátkému zadnímu převisu karoserie s výraznými praktickými zadními výklopnými dveřmi, které spolu se zadními širokými světly vodorovně umístěnými podtrhují celkový dynamický charakter tohoto vozu.
Verze kombi je na českém trhu uváděna pod názvem Grandtour. Přestože vychází z verze hatchbacku, působí Grandtour svým designem jako by byl vyvíjen samostatně. Malá oblouková boční zadní okénka navazují organicky na linii oken ve dveřích se zdůrazněním zadního širšího sloupku. Rozměrná zadní světla přesahují na boky karoserie. Zadní široké výklopné dveře mají ploché okno ve tvaru otevřeného písmene V. Celkovým designem působí i tento praktický kombik velmi elegantně a dynamicky.
V oblasti bezpečnosti je nový Renault Laguna prvním vozem, který získal opravdu výjimečné pětihvězdičkové ohodnocení v nárazových zkouškách Euro-NCAP. Všechny verze vozu jsou vybaveny předními bočními a nadokenními airbagy, které chrání jak cestující na předních tak i zadních sedadlech. Předejít nehodám pomáhá řidiči brzdový systém ABS s EBV, elektronický stabilizační systém ESP se systémem proti prokluzování kol ASR, asistenční systém brzd a zcela nový systém kontroly tlaku v pneumatikách, který upozorní i na pomalý únik anebo nedostatečné nahuštění pneumatik v závislosti na rychlosti vozidla. Proti oslnění řidiče světly za vozem jedoucího auta jsou přínosem nová vnější zpětná i vnitřní zrcátka, která se při vyšší světelnosti postupně zabarvují. Klíče u nové Laguny odpadají, řidič s kartou v kapse se dotkne kliky, která kartu okamžitě prověří a odemkne vozidlo a po zasunutí karty řidičem do čtečky na palubní desce odemkne imobilizér a elektromechanický zámek řízení. Nastartování je možné teprve po kódovaném dotazu na měnící se kód se 65 000 kombinacemi. Po vyjmutí karty a vystoupení řidiče z vozu se dveře automaticky zamknou.
Renault Laguna je dodávána ve čtyřech verzích podle výbavy a zvoleného motoru se cena pohybuje od 609 000 do 964 000 Kč. Ve výběru je 6 benzinových motorů: 5 čtyřválcových 16V s výkonem od 79 do 103 kW (od 110 do 140 k) a jeden šestiválcový 24V s výkonem 152 kW (210 k). Dále je možné ve dvou verzích zvolit i naftový motor 1,9 dCi s výkonem 88 kW (120 k). V základní ceně je zahrnuta bohatá výbava. Podle typu motoru je dodávána i převodovka: Laguny s motorem 1,8 16V a 3,0 24V jsou vybaveny automatickou převodovkou, s ostatními motory je dodávána mechanická 5 stupňová převodovka, s výjimkou 6 stupňové u motoru 1,9 dCi.
Renault Laguna Grandtour je dodávána ve dvou verzích výbavy se čtyřmi benzinovými motory od výkonu 85 do 152 kW ( 118 do 210 k) a jedním naftovým motorem s výkonem 88 kW (120 k) v základní ceně od 719 000 do 1 024 000 Kč. V základní ceně i u tohoto modelu je zahrnuta bohatá výbava.
U obou modelů je možné dodání další výbavy na přání: od metalízy (14 000 Kč) až po navigační systém (85 000 Kč).
Po zapůjčení vozů k testování vás budeme rádi podrobně informovat především o jízdních a provozních vlastnostech těchto nových modelů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií