Společnost Dunlop oznámila, že její respektované závodní pneumatiky GP Racer D211, způsobilé i pro provoz na běžných komunikacích, budou začátkem příštího roku nahrazeny zcela novým výrobkem.
Před přijetím tohoto rozhodnutí podrobila novinku
- extrémně náročnému ověřovacímu a testovacímu programu, který zahrnoval i vystoupení na nejobtížnějších světových závodech!
Při vývoji nové pneumatiky si Dunlop jako hlavní cíl stanovil
– aby motorku díky ní bylo radost ovládat. Ověřovací proces potvrdil, že se jí tento cíl podařilo naplnit. Dunlop se tentokrát nespokojil s tím, že by nové pneumatiky testoval jen na utajených zkušebních místech, naopak podrobil jejich schopnosti veřejnému testu.
Na závodech 12 Hodin Portimão a 24 Hodin Barcelona
– použil prototyp pneumatik a při závodě Bol d’Or 2016 jejich předvýrobní sérii. Závěrečný veřejný test prvních pneumatik GP Racer D212 s plnou výrobní specifikací pak proběhl v posledním kole Mistrovství Francie superbiků, při němž si Lucas Mahias na motocyklu GMT94 Yamaha dojel pro vítězství v obou závodech supersportů.
Technologický ředitel společnosti Dunlop Sebastien Montet vysvětlil důvody pro tyto veřejné testy: „Vedle mnoha hodin simulace skutečného provozu jsme uskutečnili tisíce mil testů na silnicích a závodních okruzích. Ale nic z toho se nedá srovnat se skutečnou účastí na závodech, při nichž se změří výkonnost, odolnost a charakter nových pneumatik přímo v žáru urputného soutěžního klání. Mnoho nových technologických rysů řady GP Racer D212 se již osvědčilo v našich závodních pneumatikách, takže jsme se ke konci validačního procesu rozhodli obout konečný produkt rovnou na závodící motocykly.“
Pneumatiky D212 GP Racer obsahují několik technologií prověřených při závodech, včetně:
- nové běhounové směsi Multi-Tread, která byla namíchána s cílem zlepšit odolnost, zahřívací dobu a nejvyšší přilnavost;
- revolučního systému NTEC, který zajišťuje optimální výkonnost na silnici nebo na závodním okruhu díky jemnému doladění tlaku;
- nově vyvinutého profilu pneumatik na přední i zadní kolo, který zlepšuje schopnost manévrovat, a tedy i sebejistotu řidiče.
Do nových pneumatik se promítly poznatky z profesionálních závodních pneumatik značky Dunlop řady GP Pro D212, na něž se spolehl i Michael Dunlop, když v roce 2013 vytvořil rychlostní etapový rekord s rychlostí s 131,2 mil za hodinu – vyšší, než jaké dosáhl na superbiku s hladkými pneumatikami.
Pro závěrečné ověření výrobku Dunlop zvolil závody endurance kvůli tomu, jak různé okruhy v seriálu závodů figurují
Barcelonské Montmelo posloužilo při vývoji běhounové směsi; Dunlop si je vybral pro ověření její kvality kvůli jeho dlouhým zatáčkám na okruhu a horkému klimatu, díky němuž 24H Barcelona představuje náročnou zkoušku výdrže pneumatik.
Závod Bol d’Or představoval náročný test účinnosti brzdění a stability při vysokých rychlostech na rovném úseku Mistral. Závod 12H Portimão je znám tím, jak je namáhavý kvůli četným horizontálním a vertikálním změnám směru. Nový profil přední pneumatiky se při něm osvědčil jako snazší k ovládání než předchozí model.
Pneumatiky GP Racer D212 budou v celé Evropě v prodeji již od ledna 2017
Řada se skládá z pneumatik jednoho rozměru na přední kolo a čtyř rozměrů zadních pneumatik.
Informace o značce Dunlop na:
nebo sledujte twitterový účet @DunlopMoto
Dunlop
Dunlop Europe je jedním z předních světových výrobců výkonných a ultra-výkonných pneumatik s působivou historií úspěchů ve světě sportovních motocyklů. Dunlop Europe je technickým partnerem týmů Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing a GMT94 Yamaha v závodech endurance a Kawasaki a Team HRC při Mistrovství světa v motokrosu, a rovněž oficiálním dodavatelem pneumatik pro šampionáty Mezinárodní motocyklové federace Moto2 a Moto3.
Rozsáhlé zkušenosti značky Dunlop v závodním světě vedly ke vzniku inovativních technologií i pro pneumatiky určené ke každodennímu použití.
Do pneumatik Dunlop Europe byl obut motocykl, který vyhrál první šampionát pro motorky o objemu 500 cm3 v roce 1949, a celému seriálu pak dominovaly i během následujících desetiletí. V roce 1991 motocykl na pneumatikách Dunlop Europe vyhrál první ze tří titulů v Mistrovství světa superbiků za sebou a v roce 2008 Marco Simoncelli zajistil v pořadí 200. vítězství Dunlop Europe v světové GP v kategorii 250 cm3, v seriálu, z nějž si Dunlop Europe odnesl celkem 17 titulů mistra světa. Rok 2010 pro Dunlop Europe přinesl výhradní dodávky pneumatik pro Moto2, v roce 2012 pak následovalo i Moto3, a partnerství se společností Dorna při dodávkách pneumatik na tyto dva hlavní šampionáty Mezinárodní motocyklové federace pak bylo na dobu neurčitou obnoveno v roce 2015.
Také závody endurance ovládly týmy a závodníci Dunlop Europe, kteří si od roku 2002 odnesli deset z dvanácti titulů, a navíc se i každé vítězství Johna McGuinnesse na Isle of Man TT odehrálo na pneumatikách Dunlop Europe. Dunlop Evropa je tak držitelem všech hlavních motocyklových cen – od Velkých cen přes Isle of Man TT, od Mistrovství světa superbiků a supersportů k endurance, a podobný globální úspěch zaznamenal i při motokrosových a dalších off-roadových šampionátech.
Nejnovější pneumatiky Dunlop Europe standardně používá mnoho předních světových výrobců motocyklů a skútrů, včetně společností Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Yamaha, Harley-Davidson a Suzuki.