Nové pneumatiky Dunlop pro volné jízdy na okruhu prošly zkouškou ohněm a přispěly při svém závodním debutu k vítězství

Společnost Dunlop oznámila, že její respektované závodní pneumatiky GP Racer D211, způsobilé i pro provoz na běžných komunikacích, budou začátkem příštího roku nahrazeny zcela novým výrobkem.

ALBI FSBK 2016 7ème manche / Finale du Championnat de France Superbike 24 / 25 Septembre 2016 © PHOTOPRESS Tel: 04 93 37 95 96 info@photopress.fr

Před přijetím tohoto rozhodnutí podrobila novinku

  • extrémně náročnému ověřovacímu a testovacímu programu, který zahrnoval i vystoupení na nejobtížnějších světových závodech!

Při vývoji nové pneumatiky si Dunlop jako hlavní cíl stanovil

– aby motorku díky ní bylo radost ovládat. Ověřovací proces potvrdil, že se jí tento cíl podařilo naplnit. Dunlop se tentokrát nespokojil s tím, že by nové pneumatiky testoval jen na utajených zkušebních místech, naopak podrobil jejich schopnosti veřejnému testu.

Na závodech 12 Hodin Portimão a 24 Hodin Barcelona

– použil prototyp pneumatik a při závodě Bol d’Or 2016 jejich předvýrobní sérii. Závěrečný veřejný test prvních pneumatik GP Racer D212 s plnou výrobní specifikací pak proběhl v posledním kole Mistrovství Francie superbiků, při němž si Lucas Mahias na motocyklu GMT94 Yamaha dojel pro vítězství v obou závodech supersportů.

Technologický ředitel společnosti Dunlop Sebastien Montet vysvětlil důvody pro tyto veřejné testy: „Vedle mnoha hodin simulace skutečného provozu jsme uskutečnili tisíce mil testů na silnicích a závodních okruzích. Ale nic z toho se nedá srovnat se skutečnou účastí na závodech, při nichž se změří výkonnost, odolnost a charakter nových pneumatik přímo v žáru urputného soutěžního klání. Mnoho nových technologických rysů řady GP Racer D212 se již osvědčilo v našich závodních pneumatikách, takže jsme se ke konci validačního procesu rozhodli obout konečný produkt rovnou na závodící motocykly.“

Pneumatiky D212 GP Racer obsahují několik technologií prověřených při závodech, včetně:

  • nové běhounové směsi Multi-Tread, která byla namíchána s cílem zlepšit odolnost, zahřívací dobu a nejvyšší přilnavost;
  • revolučního systému NTEC, který zajišťuje optimální výkonnost na silnici nebo na závodním okruhu díky jemnému doladění tlaku;
  • nově vyvinutého profilu pneumatik na přední i zadní kolo, který zlepšuje schopnost manévrovat, a tedy i sebejistotu řidiče.

Do nových pneumatik se promítly poznatky z profesionálních závodních pneumatik značky Dunlop řady GP Pro D212, na něž se spolehl i Michael Dunlop, když v roce 2013 vytvořil rychlostní etapový rekord s rychlostí s 131,2 mil za hodinu – vyšší, než jaké dosáhl na superbiku s hladkými pneumatikami.

Pro závěrečné ověření výrobku Dunlop zvolil závody endurance kvůli tomu, jak různé okruhy v seriálu závodů figurují

Barcelonské Montmelo posloužilo při vývoji běhounové směsi; Dunlop si je vybral pro ověření její kvality kvůli jeho dlouhým zatáčkám na okruhu a horkému klimatu, díky němuž 24H Barcelona představuje náročnou zkoušku výdrže pneumatik.

Závod Bol d’Or představoval náročný test účinnosti brzdění a stability při vysokých rychlostech na rovném úseku Mistral. Závod 12H Portimão je znám tím, jak je namáhavý kvůli četným horizontálním a vertikálním změnám směru. Nový profil přední pneumatiky se při něm osvědčil jako snazší k ovládání než předchozí model.

Pneumatiky GP Racer D212 budou v celé Evropě v prodeji již od ledna 2017

Řada se skládá z pneumatik jednoho rozměru na přední kolo a čtyř rozměrů zadních pneumatik.

Informace o značce Dunlop na:

www.dunlop.cz

nebo sledujte twitterový účet @DunlopMoto

Dunlop

Dunlop Europe je jedním z předních světových výrobců výkonných a ultra-výkonných pneumatik s působivou historií úspěchů ve světě sportovních motocyklů. Dunlop Europe je technickým partnerem týmů Suzuki Endurance Race Team, Honda Racing a GMT94 Yamaha v závodech endurance a Kawasaki a Team HRC při Mistrovství světa v motokrosu, a rovněž oficiálním dodavatelem pneumatik pro šampionáty Mezinárodní motocyklové federace Moto2 a Moto3.

Rozsáhlé zkušenosti značky Dunlop v závodním světě vedly ke vzniku inovativních technologií i pro pneumatiky určené ke každodennímu použití.

Do pneumatik Dunlop Europe byl obut motocykl, který vyhrál první šampionát pro motorky o objemu 500 cm3 v roce 1949, a celému seriálu pak dominovaly i během následujících desetiletí. V roce 1991 motocykl na pneumatikách Dunlop Europe vyhrál první ze tří titulů v Mistrovství světa superbiků za sebou a v roce 2008 Marco Simoncelli zajistil v pořadí 200. vítězství Dunlop Europe v světové GP v kategorii 250 cm3, v seriálu, z nějž si Dunlop Europe odnesl celkem 17 titulů mistra světa. Rok 2010 pro Dunlop Europe přinesl výhradní dodávky pneumatik pro Moto2, v roce 2012 pak následovalo i Moto3, a partnerství se společností Dorna při dodávkách pneumatik na tyto dva hlavní šampionáty Mezinárodní motocyklové federace pak bylo na dobu neurčitou obnoveno v roce 2015.

Také závody endurance ovládly týmy a závodníci Dunlop Europe, kteří si od roku 2002 odnesli deset z dvanácti titulů, a navíc se i každé vítězství Johna McGuinnesse na Isle of Man TT odehrálo na pneumatikách Dunlop Europe. Dunlop Evropa je tak držitelem všech hlavních motocyklových cen – od Velkých cen přes Isle of Man TT, od Mistrovství světa superbiků a supersportů k endurance, a podobný globální úspěch zaznamenal i při motokrosových a dalších off-roadových šampionátech.

Nejnovější pneumatiky Dunlop Europe standardně používá mnoho předních světových výrobců motocyklů a skútrů, včetně společností Honda, Kawasaki, KTM, Ducati, Yamaha, Harley-Davidson a Suzuki.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...