Tato cena v kategorii „malých vozidel“
– je udělována vydavatelstvími koncernu Axel Springer: týdeník BILD am SONNTAG, největší nedělní distribuce v Německu, a AutoBILD, celosvětově nejrozšířenější časopis specializovaný na automobily. Kromě celoevropských publikací nabízí AutoBILD rovněž četné místní edice ve východní Evropě a v Asii. Celkem mají tyto časopisy 73 milionů čtenářů, kteří byli všichni vyzváni k hlasování o nejoblíbenější model.
U příležitosti svého 37. výročí existence shromáždil Zlatý volant
– 44 uchazečů v šesti kategoriích. Pokud jde o jednoprostorové vozy a kupé/kabriolety, byli vítězové vybráni přímo čtenáři. U ostatních čtyř kategorií předcházela konečné volbě podrobná testování pěti finalistů, která prováděla porota složená z různých osobností na testovacím okruhu v italském Baloccu.
Mezi zkušebními piloty figurovaly hvězdy automobilového sportu jako Mattias Ekström, Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Christina Surer a Vanina Ickx, jakož i vedoucí redaktoři evropských časopisů ze světa automobilů koncernu AutoBILD. Byli zaštítěni celebritami ze světa showbyznysu a sportu, jako jsou Franz Beckenbauer a Boris Becker.
Renault získal 10 Zlatých volantů
Zlatý volant je udělován každoročně od roku 1976. Se svými 10 vítězstvími je Renault jedním z nejúspěšnějších účastníků. Cenu získal vůz Fuego kupé (1980), Renault 9 (1981) v oblasti kompaktních vozů, luxusní sedan Renault 25 (1984), Clio (1990), druhá generace vozu Espace (1991), kompaktní vůz Renault 19 (1992), třetí a čtvrtá generace vozu Espace (1997 a 2002), jednoprostorový kompaktní vůz Scénic (2009) a nyní nové Clio (2012).
Nové Clio a důvody přímého hlasování lidu
Hlas čtenářů zajímajících se o svět automobilů a poroty složené ze specialistů signalizuje pozitivní přijetí nového stylu značky Renault u veřejnosti. Nové Clio je prvním vozidlem představujícím novou identitu značky Renault, které bylo vyrobeno na základě nové koncepce společnosti v oblasti designu. Vizuálně je nová identita značky Renault zosobněna výrazně umístěným logem. Stylové ztvárnění působí smyslně díky přitažlivým křivkám a rafinovanosti, která vyzařuje z tvarů karoserie.
Přitažlivost nového Clia je ještě umocněna renovovanou řadou motorů o nízkém obsahu, které v porovnání se svými předchůdci umožňují snížení spotřeby až o 20 %. Ve své nejvýkonnější verzi, pokud jde o CO2, spotřebovává nový tříválcový zážehový motor s turbodmychadlem ENERGY TCe 90 pouze 4,3 l/100 km. Jeho úroveň emisí činí 99 gramů CO2 na kilometr .
Ve vznětové verzi zaznamenává spotřeba nového Clia vybaveného motorem ENERGY dCi 90 eco2 se svými 3,2 l/100 km a 83 gramy CO2 na kilometr nový rekord v úspornosti ve své třídě. Tato čísla jsou srovnatelná s hodnotami hybridních vozidel, která jsou výrazně dražší.
Díky své architektuře a podvozku, u kterého byl zvětšen rozchod a velikost kol, představuje šasi nového Clia referenci v příslušném segmentu.
S 5 hvězdičkami získanými v nárazovém testu EuroNCAP představuje tento vůz rovněž referenční hodnotu v oblasti pasivní bezpečnosti, neboť získal nejlepší známku v segmentu městských vozidel ve 3 ze 4 kategorií.
Další nepochybnou výhodou Clia je integrovaný multimediální systém
Systém MEDIA NAV se 7“ dotykovým displejem (18 cm) je montován sériově u 80 % verzí. Může se pochlubit audiosystémem 4 x 20 Wattů se systémem Bass-Reflex a komplexní konektivitou: rozhraní Bluetooth®, zdířka USB a AUX, které umožňují poslech hudby uložené na externích zařízeních.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií