Na fotografiích prodejna Subaru v Praze 5, Pekařská 5:
Nová Impreza přichází na trh tak jako dosud ve dvou verzích: čtyřdveřový sedan a kompaktní pětidveřové kombi. Zvlášť zřetelně ukazuje nová Impreza svůj dynamický charakter. Nový nárazník vpředu stejně jako změněné světlomety a u WRX STi velký zadní spoiler přispívají značně vylepšené aerodynamice. Svalnatě formované blatníky propůjčují nové Impreze individuelní a přitom zjemněný vzhled. Nové čalounění a barvy, stejně jako barevné řešení středové konzole v interiéru umocňují dojem vysoké kvality a individuality.
Jako dosud je Impreza technickým základem soutěžní-Imprezy, která se po léta úspěšně účastní seriálu World Rallye Championship (WRC). Tady vězí nezbytné technické know-how, které je pro účast ve světové rallye nepostradatelné, a které je pro porozumění chování pohonu všech kol výhodou. Základní koncepce Subaru je základem úspěchu nové Imprezy.
V nové Impreze se nachází známý čtyřventilový benzinový motor boxer, který byl do detailu přepracován a optimalizován. Motor 2,0 l vyvíjí 92 kW/125 k při 5.600/min. Maximální výkon dvoulitrového přeplňovaného motoru u Imprezy WRX vzrostl na 165 kW/225 k. U nejostřejší sportovní verze STi zůstává 195 kW/265 PS. Motor 1,6 l o výkonu 70 kW/95 k je dodáván v Impreze pouze v provedení kombi.
Nové motory mají o více než jeden litr nižší spotřebu benzínu a kromě toho došlo k prodloužení intervalu servisních prohlídek na 2 roky nebo 30.000 km a tím k dalšímu snížení provozních nákladů.
Téma „bezpečnost chodců“ nabývá na významu i u nové Imprezy a kapota spolu s nárazníkem jsou vytvořeny tak, aby chodec byl při případném nárazu vystaven co možná nejnižšímu zatížení. Proto je i upevnění stěračů řešeno tak, že se při nárazu zlomí a tak dále sníží riziko zranění pro chodce.
Výkon a vynikající chování vozu při řízení byly prioritou stály při vývoji nové Imprezy WRX. Proto podává přepracovaný dvoulitrový motor boxer s dvěma vačkovými hřídeli nyní 165 kW/225 PS. O lepší jízdní stabilitu se starají nové tlumiče s vícefázovými ventily. Impreza WRX má novou barvu kol.
Nová Subaru Impreza WRX STi je vysoce výkonný sportovní vůz, silně podobný ostré soutěžní verzi Prodrive. Od svého předchůdce se nová WRX STi odlišuje svým aerodynamickým exteriérem s novým designem přední části, většími světlomety, stejně tak větším zadním spoilerem a funkcionálním interiérem. Charakteristická linie a hlubší kapota propůjčují Impreze energický vzhled. Drážka prodlužující kapotu a postranní linie sledující směr vzdušného proudu poskytují Impreze působivou a nezaměnitelnou siluetu.
U Imprezy WRX Sti podporují specielní aerodynamické elementy jako přední boční spoilery, boční prahy dveří a větší zadní spoiler vyváženou aerodynamiku od přední části vozu k zadní. Zvětšené nasávací otvory na kapotě obstarávají pro vzduchový chladič potřebné množství vzduchu. Impreza WRX STi je vybavena veřejností požadovaným sportovním volantem malého průměru. Impreza WRX používá nyní sériově skořepinové sedačky se zabudovanými bočními a hlavovými airbagy.
Maximální výkon dvoulitrového boxer motoru Imprezy WRX 165 kW umožňuje dosáhnout vozu rychlost 232 km/h. Motor byl seřízen na používání paliva s 98 oktany, tak aby si chod motoru mohl dovolit vyšší tlak. Točivý moment dosahuje nyní 300 Nm při 4.000/min. Tvar výfukových ventilů byl optimalizován pro lepší proudění a ventily jsou plněny sodíkem. Lehké sací ventily se optimálně zaoblily.
U špičkového modelu Impreza WRX STi stoupla významně efektivita využitím četných opatření – chladicího systému dvoulitrového motoru boxer s dvěma podélně uloženými vačkovými hřídeli a variabilně řízenými sacími ventily. Úprava vodních trysek mezichladiče byla optimalizována, kromě toho byla optimalizována geometrie sacího potrubí a turbíny. Nejvyšší rychlost Imprezy WRX STi stoupla na 244 km/h.
Zavěšení předních kol u Imprezy WRX STi se použitím příčné vzpěry a zesílení nosníků významně ztužilo a zpevnilo. Tím reaguje Impreza ještě lépe na jízdní pokyny. Jízdní vlastnosti nové Imprezy byly citelně vylepšeny minimalizováním změn geometrie kol v zatáčkách.
Také WRX reaguje bezmála přímočaře na každý řídící povel a zachovává při vysokých rychlostech konsekventní stopu. K dosažení toho nasadili technici tlumiče s vícefázovým ventilovým mechanizmem, který lépe reaguje na nerovnosti vozovky.
Tyto tlumiče se vkládají také do Imprezy 2,0 GX a 1,6 TS. Starají se o konstantní vysokou přesnost řízení při nízkých nebo vysokých rychlostech. Zlepšená stabilita řízení zmenšuje pohyby karoserie a zvyšuje stabilitu při změnách jízdní stopy.
V případě čelního nárazu se brzdový pedál uvolní z držáku a odpadne. Tím je sníženo riziko zranění v oblasti nohou na minimum. Sériově se zavádí v nové Impreze 2,0 GX a 1,6 TS aktivní ochrana hlavy na předních sedadlech. Aktivní opěrky hlavy zabraňují při najetí do vozidla zezadu škubnutí, které vznikne z velmi silného vzájemného pohybu hlavy a trupu a často způsobuje traumata nebo nebezpečná poranění krční páteře. Všechny modely s výjimkou STi jsou vybaveny sdruženými bočními a hlavovými airbagy.
Subaru je světově největší výrobce osobních vozů s pohonem všech kol. Tato značka patří k japonskému koncernu Fuji Heavy Industries (FHI). Subaru platí za pionýra v zavádění pohonu všech kol u osobních aut a už v roce 1972 přivedla první model tohoto typu na světový trh. Od té doby prodala Subaru ve světě více než 7 mil. čtyřkolek. V mistrovství světa v automobilových soutěží patří Subaru k top-teamům a v posledních letech pětkrát získala mistrovský titul.
Základní cena nového sedana Subaru Imprezy GX s motorem 2,0 o výkonu 92 kW je 688 000 Kč, s automatickou převodovkou o 50 000 Kč vyšší. V provedení kombi je cena o 10 000 Kč vyšší.
Základní cena nového sedana Subaru Imprezy WRX s motorem 2,0 o výkonu 160 kW je 978 000 Kč. V provedení kombi je cena o 20 000 Kč vyšší.
Základní cena nového sedana Subaru Imprezy STi s motorem 2,0 o výkonu 195 kW je 1 328 000 Kč.
Základní cena Subaru Imprezy GL v provedení kombi s motorem 1,6 o výkonu 70 kW je 548 000 Kč.
Subaru se prodává v České republice od roku 1993 a do konce roku 2002 se zde prodalo 2030 aut. V loňském roce to bylo 396 aut, což byl historický rekord.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií