>
Sportovní povaha Imprezy se stává stále zřetelnější v celé modelové řadě: V nové úrovni 2,0R byl instalován nově vyvinutý šestnáctiventilový ležatý protiběžný motor SUBARU BOXER 2,0 l DOHC. Až do modelového roku 2005 se v modelu 2,0GX používal šestnáctiventilový motor 2,0 l SOHC. Společně s vynikající vyvážeností při rotaci a zavedením DOHC se tento motor přeměnil ve vysoce výkonný motor s akcelerací až do vysokých otáček. Ve srovnání s předchozím motorem 2,0 l SOHC modelu 2,0GX se největší výkon zvýšil o 26 kW (35 k) na 118 kW (160 k) při 6500 ot/min. Použit byl systém aktivního ovládání ventilů jehož mechanismus působí na sací ventily. Díky výrazně plochému průběhu točivého momentu se udrží točivý moment v nízkém a středním rozsahu otáček, aniž je nutné obětovat akceleraci až do vysokých otáček. Instalován byl také druhotný vzduchový systém, přivádějící vzduch do výfukového kanálu hlavy válce při spouštění studeného motoru. Nespálený benzin dodatečně shoří a podpoří se tak rychlá aktivace katalyzátorů. Výsledkem je snížení emisí uhlovodíků, a proto i splnění emisní úrovně EURO4. Účinnost výfuku se zlepšila použitím spojení 4-2-1 se stejnou délkou a konstantní pulsací a přitom se i docílilo jedinečného zvuku motoru SUBARU BOXER.
U modelu 2,0R je k dispozici elektronicky řízená čtyřrychlostní samočinná převodovka E-4A, aby bylo možné bezstarostně si užívat motoru NA DOHC. Používá se koordinované ovládání umožňující výběr optimálního převodu tak, aby vyhovoval jízdnímu stylu. Jízda se samočinnou převodovkou probíhá za odpovídajících změn rychlostních stupňů podle přání řidiče včetně plynulé opětovně akcelerace po zpomalení. Mechanismem pohonu všech kol (AWD), zkombinovaným s tímto systémem, je vícelamelové aktivní rozdělení točivého momentu pohonu všech kol. Normální rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je nastaveno v poměru 60:40 %. Snímače na čtyřech kolech monitorují jízdní podmínky a elektronicky řízený vícelamelový přenos (Multiple Plate Transfer MP-T) v závislosti na změnách přilnavosti nebo rychlosti vozidla řídí rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. To umožňuje stabilní jízdu za různých jízdních podmínek a díky této stabilní jízdě se realizuje jízda ve směru, který řidič zamýšlí.
Systém vícelamelového aktivního rozdělení točivého momentu je základním technickým řešením pohonu všech kol (AWD), které doplňuje symetrický pohon všech kol vozů Subaru se samočinnými převodovkami. Tento systém obvykle přiděluje větší točivý moment na přední nápravu a jestliže v závislosti na stavu vozovky je zapotřebí většího tahu, systém ovládá spojku vícelamelového přenosu a přenese více točivého momentu na zadní nápravy. Rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravy se mění od 60:40 % až po 50:50 %.
Až do modelového roku 2005 byl rozdělovací poměr určován předem nastavenou hodnotou uloženou v databázi na základě informací o úhlu škrticí klapky, otáčkách motoru a rozdílů rychlostí otáčení mezi koly přední a zadní nápravy. Počínaje modelovým rokem 2006 může systém využívat různé informace, jako je točivý moment a odhadovaný úhel natočení volantu a součinitele tření vozovky, prostřednictvím systému komunikace ve vozidle LAN. „Tření vozovky“ se vypočítává z individuálních informací o rychlosti kola atd. Vzhledem k tomu, že tento systém dokáže přesněji a rychleji odhadnout stav vozovky, automobil může sledovat řidičem zamýšlenou stopu s menšími korekcemi řízení. Systém je také účinný při prevenci symptomu brzdění v sevřených zatáčkách na jakémkoli povrchu silnice. Uvedený systém je již od modelového roku 2004 k dispozici u modelů řady Legacy a Outback se čtyřrychlostní samočinnou převodovkou E-4AT.
Používáním řadicí páky tato pětirychlostní převodovka s přímým řazením umožňuje pozitivní využití velkých otáček, což je možné pouze u tohoto motoru DOHC. Současně je možné vychutnat pocit přesného řazení, který je možný díky podélně namontovanému převodnému ústrojí. Redukce, kterým je vybavena verze kombi Sports Wagon, má mechanismus, který rychlostní stupně mění ve dvou krocích, od vysokého k nízkému, a přispívá tím k ovladatelnosti vozidla na nezpevněných cestách a velké výkonnosti při tažení. Pohon všech kol AWD v kombinaci s pětirychlostní převodovkou 5MT používá velmi spolehlivý mezinápravový diferenciál s omezenou svorností (LSD) viskózního typu. Obvyklé rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je 50:50 %. Rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola je řízeno na základě stabilní jízdy, kdy se maximálně využívá tahu v závislosti na změnách vyváženosti tahu. Pocit stability, který je možný pouze se symetrickým pohonem všech kol, umožňuje sportovní jízdu s vědomím jistoty.
Podvozek
Velikost kol se oproti modelu 2,0GX z modelového roku 2005 zvětšila o jeden palec na 16‘‘.
Interiér a výbava
V zavazadlovém prostoru verze Sports Wagon byly instalovány držáky a tyče na zavazadla.
Hlavní výbava modelu 2,0R
- 1. 16‘‘ speciálně navržená hliníková litá kola a pneumatiky 215/60R16
- 2. držáky a tyče na zavazadla (Sports Wagon)
- 3. volitelné přední světlomety HID a výsuvné ostřikovače předních světlometů
- 4. dvojité airbagy SRS vpředu jako standardní výbava
Postranní airbagy SRS jsou volitelné.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií