Nová Škoda Fabia Sedan na ženevském autosalonu

Koncem roku 1999 byl zahájen prodej Škoda Fabia, před pěti měsíci Škoda Fabia Combi a nyní byla na ženevském autosalonu představena třetí verze Škody Fabia: Škoda Fabia Sedan.


Čtyřdveřová Škoda Fabia Sedan na mě zapůsobila elegantním řešením zadní části karoserie: zadní sloupek karoserie plynule přechází do zadního blatníku a volný prostor nad víkem zavazadlového prostoru dodává Sedanu dynamičtější charakter než u jeho obou předcházejících verzí. Fabia Sedan na mě zapůsobila i svou důstojností a tak se dá předpokládat, že si najde oblibu zejména u těch, kteří mají v oblibě sedany se svou elegancí, jejíž design na první pohled potlačuje užitkový charakter vozu.

Nová Škoda Fabia Sedan na ženevském autosalonu


Objem zavazadlového prostoru při nesklopených zadních sedadel je u modelu Fabia Sedan 426 litrů, což je o 178 litrů větší než u základní verze Fabia, která má délku karoserie 396 cm, a dokonce o 12 litrů větší než u verze Combi, která má délku karoserie stejnou jako nový Sedan: 422 cm. Samozřejmě, že při sklopených zadních sedadel je objem vzniklého prostoru u Sedanu nejmenší: 789 litrů, zatím co u základního modelu při sklopených sedadlech je 1 016 litrů a u verze Combi 1 225 litrů. Přesto si myslím, že nový Sedan má

Nová Škoda Fabia Sedan na ženevském autosalonu

objem zavazadlového prostoru na svou třídu vysoký a plně vyhovující. Samozřejmě, že zadní vstup do zavazadlového prostoru je po odklopení horizontálního víka zavazadlového prostoru nižší než o obou předcházejících verzí.

Prodej 21 974 vozů základního modelu Škoda Fabia za rok 2 000 a prodej modelu Škoda Fabia po říjnovém uvedení do prodeje – tedy za tři měsíce roku 2 000 – v počtu 2 151 kusů potvrzují, že naši motoristé ocenili jak design tak vyspělou konstrukci podvozku, bezpečnost a velmi dobré jízdní vlastnosti tohoto našeho „malého“ vozu. Podle dosavadního prodeje dvou předchozích verzí se dá tedy předpokládat i velký zájem o nový model Škoda Fabia Sedan.


Je samozřejmé, že prodej ovlivní i stanovená cena tohoto Sedanu: podle sdělení zástupců automobilky se má pohybovat cena ve výbavě Classic pod 300 000 Kč, při čemž tato cena má obsahovat mimo jiné elektrohydraulický posilovač řízení, volant nastavitelný ve dvou směrech, airbag řidiče, zadní mlhová světla, třetí brzdové světlo, vyhřívané zadní sklo, zadní stěrač s ostřikovačem a cyklovačem, imobilizér, zadní dělená sedadla a řadu odkládacích praktických prostor. Samozřejmostí bude desetiletá záruka na neprorezivění karoserie a záruka doživotní mobility jako na ostatní modely Škoda Fabia. Samozřejmě Sedan ve vyšším stupni výbavy Comfort a v nejvyšším Elegance bude obsahovat řadu technických vymožeností a dalších prvků výbavy.

Nová Škoda Fabia Sedan na ženevském autosalonu
Nová Škoda Fabia Sedan na ženevském autosalonu
Nová Škoda Fabia Sedan na ženevském autosalonu


I výběr motorů pro Sedana bude široký. Ze čtyř zážehových motorů budou tři objemu 1,4 litru s různým výkonem – 50 kW, 55 kW anebo 74 kW a motoru objemu 2,0 litru s výkonem 85 kW (115 k). Dále to budou dva dieslové motory: první 1,9SDI s výkonem 47 kW a nejmodernější 1,9TDI se vstřikováním čerpadlo – tryska o výkonu 74 k (101 k).