Mazda MPV byla představena v roce 1999. Nový model MPV prošel řadou změn. Mazda MPV je tak ještě atraktivnějším členem segmentu velkoprostorových vozidel.
Nová Mazda MPV 2002 má mohutnější nárazníky, nové světlomety, nápadnou pětiúhelníkovou mřížku přední masky a nové 16“ disky kol z lehkých slitin, které jsou standardní výbavou modelů v provedení Exclusive a modelů se vznětovými motory. V interiéru vozu je nové sportovní čalounění v tmavě šedé barvě, přístrojová deska má novou povrchovou úpravu imitující karbon a významnou změnou je podstatně snazší přístup k sedadlům třetí řady, kdy již není nutné před sklopením sedadel druhé řady demontovat jejich hlavové opěrky.
Nejvýznamnější změny můžete najít pod kapotou motoru. Původní benzinový motor o obsahu 2.0 litru byl nahrazen novým šestnáctiventilovým čtyřválcem typu MZR o obsahu 2.3 litru s výkonem 104 kW. Současně je nabízen nový naftový agregát o obsahu 2.0 litru typu MZR-CD se systémem common-rail s výkonem 100 kW a krouticím momentem 310 Nm, díky čemuž nabízí pohodovou jízdu i velmi dobré zrychlení i při nižších otáčkách motoru.
Zdokonaleními provedenými na podvozku se nový model MPV rovněž výrazně odlišuje od svého předchůdce: pozměněné nápravy, výkonnější brzdy, a dokonce pevnější skelet karoserie, který byl uzpůsoben pro použití výkonnějších motorů. Současně zajišťuje i vyšší primární bezpečnost.
Mnoho ze svých nejlepších vlastností si nový model MPV zachoval. Nadále disponuje jedním z nejprostornějších interiérů v dané třídě, dvojice praktických posuvných dveří umožňuje snadný nástup a výstup cestujících i během parkování v těsných prostorách. Zároveň si také udržel svou značnou variabilitu uspořádání sedadel. U nás je model MPV standardně nabízen v sedmimístném provedení, třetí anebo i druhou řadu sedadel lze demontovat a vytvořit tak více než 2 500 litrů ložného prostoru. Míra praktické využitelnosti modelu MPV 2002 byla zvýšena novými praktickými detaily: masivní přídržná madla na zádi opěradel předních sedadel usnadňují nástup cestujících, nové praktické háčky pro odložení oděvů, šestice úchytů v zavazadlovém prostoru pro zajištění drobnějších zavazadel zabráňují jejich posouvání během jízdy.
Podstatně byla snížena námaha potřebná pro ovládání pojistného mechanismu posuvných dveří na obou stranách vozidla: důmyslné pojistky bezpečně udrží dveře otevřené, umožňují však i jejich výrazně snazší zavírání a zároveň brání tomu, aby v případě prudšího otevírání byly tyto dveře v důsledku jejich odrazu opět uzavřeny. I ovládání klik dveří u nového modelu MPV vyžaduje výrazně menší úsilí, a dokonce i pro děti se tak stávají lehce manipulovatelnými – samozřejmě po předchozím odblokování dětských bezpečnostních pojistek.
Řidič a spolucestující mají k dispozici dostatek prostoru v oblasti hlavy i nohou a také řadu úložných prostorů vhodných pro uschování slunečních brýlí, lahví s nápoji atd. Nový model MPV se může pochlubit své dlouhým výčtem výbavy: čtveřice bezpečnostních vzduchových vaků, ABS, klimatizace, výškově nastavitelný volant a střešní ližiny, které jsou standardní výbavou vozu stejně tak, jako elektricky ovládaná přední i zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a centrální zamykání.
Další inovace zohledňují neustále vrůstající požadavky na vybavení vozidla elektronickými navigačními systémy: nový model MPV může být vybaven navigačním systémem, který je integrován spolu s radiopřijímačem, přehrávačem magnetofonových kazet a přehrávačem kompaktních disků. Informace týkající se audio- i navigačního systému jsou zobrazovány na rozměrném displeji o velikosti 5,8“. Jedním z nejdůležitějších prvků výbavy je ovládání instalované na volantu, které umožňuje, aby ruce řidiče neustále setrvávaly na volantu.
Zájem o naftové motory má stoupající tendenci téměř ve všech zemích světa, náš trh nevyjímaje. Zvláště pak u vozidel kategorie MPV, kde je úspora v rodinném rozpočtu natolik důležitá, že ekonomický provoz naftových motorů udělá dobrý dojem téměř na každého. Tradiční nevýhoda naftových motorů – vyšší hlučnost – už je nenávratnou minulostí. Nový vznětový motor Mazda se systémem vstřikování common-rail otevírá novou kapitolu naftových motorů. Se svou plochou křivkou krouticího momentu – 90% maxima krouticího momentu je k dispozici v širokém rozsahu otáček od 1 750 do 3 500 ot/min., se svým klidným a tichým chodem, nízkou kombinovanou spotřebou – 7,1 litrů na 100 km a s výkonem 100 kW (136 k) je tento motor skutečnou špičkou v dané třídě.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů