V současnosti se Impreza používá jako základní vůz pro automobil Subaru WRC určený pro soutěže mistrovství světa FIA. Vzhledem k tomu, že se jedná o nejsportovnější model výrobní řady Subaru, u kterého se klade hlavní důraz na jízdu, je Impreza automobilem, který se vyvíjí souběžně s vozem FIA WRC. Exteriér vozu získal emocionálnější a vytříbenější vzhled a zmodernizovaly se i motory.
Namísto motoru 2,0 l turbo, který se používá u modelů WRX STI a WRX, nastoupil výkonnější motor 2,5 l turbo. V ostatních modelech se používá nově vyvinutý motor SUBARU BOXER 2,0 l DOHC (motor 1,6 l se již nebude dodávat), který celé modelové řadě vtiskne ostřejší sportovní charakter. Kompletní sportovní modelovou řadu nyní tvoří pouze modely s motory DOHC. Na vyšší úroveň se také dostal mechanismus řidičem ovládaného mezinápravového diferenciálu DCCD (Driver‘s Control Centre Differential), který zajišťuje ještě lepší „ovládání dle přání řidiče“ než předtím. K dalším změnám patří použití předních světlometů HID a bočních airbagů SRS, které přispívají k větší bezpečnosti.
U modelového roku 2006 se zlepšily aerodynamické vlastnosti i účinnost chlazení a při současném kladení důrazu na individualitu se zlepšila i funkční výkonnost. Charakteristická přední maska chladiče má motiv křídel letadla, který má zdůraznit skutečnost, že společnost Fuji Heavy Industries byla původně výrobcem letadel, a spolu s ostře tvarovanými předními světlomety s motivem „očí jestřába“ vytváří neohrožený výraz přední masky. Do kapoty je začleněna charakteristická linie, která se táhne od masky chladiče a kapotě propůjčuje důraz a dojem trojrozměrnosti. Jako motiv pro zadní sdružené světlomety je kulatý tvar, stejně tak jako u předních světlometů, což má zdůraznit pocit jednoty mezi přední a zadní částí vozu.
Do Imprezy modelového roku 2006 byla začleněna řada aerodynamických prvků. Instalován byl přední rohový spoiler, který má usměrnit vzduch proudící přes spodní části vozu. U turbo modelů je použita forma spojující masku chladiče s kapotou a charakteristická linie. Střed kapoty vystupuje vzhůru, aby se zlepšila sací účinnost mezichladiče a tvar sacího otvoru byl optimalizován s jeho výškou (je o 19 mm menší než předtím), která je co nejnižší, aby se zajistila lepší viditelnost. U modelu WRX STI bylo cílem zlepšit stabilitu při vysokých rychlostech, a proto jsou v horní části zadního okna použita střešní křídla. Tím, že se docílilo plynulejšího proudění vzduchu přes horní část střechy a jeho stlačení do zadního spoileru, se zvýšila účinnost zadního spoileru a zlepšil se přítlak v zadní části vozu. Pod podlahou zadního konce automobilu je instalován difuzér. Tím, že se zlepšila efektivita ovládání vzduchu proudícího pod podlahou, dostalo se pod kontrolu dynamické zvedání zádě a zlepšila bezpečnost při jízdě.
Vzhledem k pravidlům mistrovství světa FIA v soutěžích, která se týkají provádění změn aerodynamiky u soutěžních vozů, se spousta aspektů pro zlepšení aerodynamiky zahrnuje do tvarování základního sériového modelu, aby se tak zvýšila konkurenceschopnost soutěžního vozu pro mistrovství světa.
Změny u modelového roku 2006
Aerodynamické prvky:
- spoilery v rozích nárazníku (všechny modely) a mřížky na stranách nárazníku (všechny sedany)
- WRX STI: jsou použity střešní křídla a difuzér
Motory:
- Model WRX STI má motor 2,5 l přeplňovaný vysokým tlakem. Největší výkon/točivý moment: 206 kW (280 k) při 5600 ot/min, 392 N.m při 4000 ot/min.
- Model WRX má přeplňovaný motor 2,5 l. Největší výkon 169 kW (230 k) při 5600 ot/min, točivý moment 320 N.m při 3600 ot/min.
- Zavedení nové úrovně 2,0R u motoru SUBARU BOXER 2,0 l DOHC (výroba typu 2,0 GX, 1,6 TS byla ukončena). Největší výkon/točivý moment: 118 kW (160 k) při 6400 ot/min, 186 N.m při 3200 ot/min.
- Do 2,0R E-4AT je začleněn přímý kapalinový okruh
- Motor používá elektronicky ovládaný prostor škrticí klapky. Změny v samočinné převodovce a elektronicky ovládaný prostor škrticí klapky se ovládají koordinovaně.
- V motoru SUBARU BOXER 2,0 l DOHC je začleněn elektronicky ovládaný prostor škrticí klapky
- součástí je koordinované ovládání mezi řazením v samočinné převodovce a prací škrticí klapky.
Změny v interiéru:
- změnily se barvy sedadel u modelu WRX (hlavní: černá; vedlejší: šedá)
- jsou použity červené elektroluminiscenční číselníky (WRX STI)
- přední světlomety HID a výsuvné ostřikovače předních světlometů (standardní výbava u WRX STI/ WRX, u volitelná výbava u 2,0R).
- volitelné postranní airbagy SRS u WRX STI.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií