Nová Dacia Duster s pohonem je v poměru cena/komfort/užitkovost velmi výhodná.
Cena s bohatou výbavou i v nejnižším stupni výbavy Access ve verzi s pohonem předních kol s benzinovým motorem je od 259 900 Kč (s pohonem 4×4 pouze o 40 000 Kč vyšší). Při využití financování od Dacia finance pak ještě o 20 000 Kč nižší.
Přestože Dacie Duster v provedení 4×2 má pohon pouze předních kol, neznamená to, že se s ní nemůžeme pustit na špatné cesty anebo i do lehčího terénu a to díky:
vyšší světlé výšce 205 mm, krátkým převisům vpředu 822 mm i vzadu 820 mm, nájezdovému úhlu 30°, přejezdovému 23° a sjezdovému 36°.
Délka 431 cm a šířka 182 cm umožňuje nové Dacii Duster pohodlné manévrování na silnici i v městském prostředí. Výška vozu 169 cm a rozvor 267 cm.
Exteriér
Celkově působí design Dusteru elegantně a současně robustně, kterou podtrhují široké a vypouklé blatníky, maska chladiče s chromovaným ozdobným krytem, dvojitá optika, působivé střešní tyče a ochranné kryty. Profil, zvýšená světlá výška, 16“ kola, výrazné podběhy kol zdůrazňují, že Duster bez obav zvládne i špatné cesty anebo i lehčí terén.
Interiér
Dacia Duster umožňuje pohodlnou jízdu 5 dospělým osobám i na dlouhé vzdálenosti.
Sedadla umístěná ve vyšší poloze umožňují bezpečnější a pohodlnější řízení s výborným přehledem na okolní dopravní situaci.
Přístrojová deska je moderní, jednoduchá a funkční. Velký důraz byl kladen na ergonomii umístění dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů i umístění všech ovladačů.
Objem zavazadlového prostoru Dacia Duster 4×2 je 475 l. Se sklopenými zadními sedadly 1626 l.
Motor:
Testovaný model Dacia Duster 4×2 měl naftový motor 1.5 dCi s přímým vstřikováním common rail multi-injection o výkonu 79 kW (107 k) při 4000 ot/min s maximálním točivým momentem 240 Nm dosahovaným již při 1750 ot/min. Motor ochotně bez prodlevy zrychluje a umožňoval mně dosahovat během testu vyšších průměrných rychlostí. Výrobce udává kombinovanou spotřebu ve výši 5,3 l/100 km. Během testu jsem ji nepřekročil, jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Maximální rychlost udává výrobce 171 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 s.
Převodovka:
Dacia Duster je vybavena novou 6ti stupňovou převodovkou s pomalým prvním rychlostním stupněm (5,79 km/h na 1000 ot/min). Toto odstupňování usnadňuje rozjezd při zatížení nebo do prudkého svahu.
Na celkových velmi dobrých jízdních vlastnostech testovaného modelu se vedle výkonného motoru a vhodně odstupňované nové převodovky významně podílí dobře konstrukčně řešený podvozek.
Bezpečnost
Dacia Duster se v oblasti bezpečnosti opírá o dlouholeté zkušenosti společmosti Renault. Základní bezpečnostní výbava obsahuje systém ABS Bosch 8.1 vybavený elektrickým rozdělovačem brzdné síly (EBV) a asistentem nouzového brzdění (AFU).
V oblasti pasivní bezpečnosti je Dacia Duster vybavena dvěma čelními airbagy a 3bodovými bezpečnostními pásy s omezovačem síly a pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech. Dále dvěma bočními airbagy chránící hlavu a hrudník a tříbodovými bezpečnostními pásy na zadních sedadlech.
Stupně výbavy jsou čtyři: Access, Ambiance, Arctica a Exception.
- I výbava nejnižšího stupně výbavy – Access je rozsáhlá, obsahuje mimo již výše uvedené položky posilovač řízení, otáčkoměr, tónovaná skla, topení a ventilaci, systém uchycení ISOFIX na bočních zadních sedadlech, elektronický imobilizér, přípravu na rádio atd.
- Výbava ve stupni Ambiance obsahuje mimo jiné navíc – centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektrické ovládání předních oken.
- Stupeň Arctica obsahuje mimo jiné navíc – palubní počítač, výškově nastavitelný volant, elektricky nastavitelná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, mlhové světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a dělitelné opěradlo zadního sedadla.
- Stupeň Exception obsahuje mimo jiné navíc – disky kol z lehké slitiny, vnější zpětná zrcátka a podélné střešní lišty a přední a zadní kryt podvozku a chrániče dveřních prahů v barvě matného chromu, kožený volant a kožená hlavice řadící páky, čalounění kůže/koženka, autorádio CD 4x15W s ovládáním pod volantem a zatmavená zadní okna.
Snížení provozních nákladů
Náklady spojené s údržbou a s opotřebením se značně snížily prodloužením intervalů výměny oleje, pravidelné výměny brzdových destiček a pneumatik.
V rámci ochraně proti korozi a byla provedena mimo jiné tato opatření:
- vystřikování dutin spodku a dveří voskem,
- utěsnění vnějších spojů tmelením,
- doplňkové použití vosku na mechanických dílech spodku.
Ceny (včetně DPH)
Cena testované Dacia Duster s pohonem předních kol, s naftovým motorem 1,5 dCi s výkonem 77 kW (107 k), šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Arctica je 349 900 Kč.
Dacia Duster 4×2 je dodávána též s benzinovým motorem 1,6 l 16V s výkonem 77 kW (105 k) ve výbavě Access za cenu 259 900 Kč, ve výbavě Ambiance za 274 900 Kč.
V rámci akční nabídky při financování Dacia finance jsou výše uvedené ceny sníženy o 20 000 Kč a záruka je prodloužena na 5 let/100 000 km zdarma.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií