„Nový Nissan Z slibuje výkon a špičkový design moderního sportovního vozu za příznivou cenu. Naším prvořadým cílem bylo postavit sportovní vůz, schopný vejít se s cenou pod 30 000 USD (cca 1,1 mil. Kč). Z je legendou, na jejímž obnovení chtěl v automobilce Nissan dělat úplně každý. A věřím, že se nám skutečně podařilo stvořit vůz, který vtiskne Nissanu novou tvář“, prohlásil Carlos Ghosn, president Nissan Motor Co.
Bouřlivé reakce veřejnosti, médií i dealerů na koncept vozu Z, představený v roce 1999, podstatně urychlily návrat cenově dostupného dvousedadlového sportovního Nissanu na severoamerické trhy. Zatímco původní koncept striktně zachovával linie historického Datsunu 240Z z roku 1970, ve své nové podobě už odpovídá firemní vizi razantního sportovního kupé současnosti. Tento design se zachováním výjimečného ducha modelu Z bez „retro“ prvků, přenesl Z do 21. století. A přesně to se designérům a konstruktérům podařilo, takže nový Z nabízí stejně jako kdysi původní Datsun optimální směs vášně, výkonnosti, praktičnosti i ceny.
Z původního 240Z převzal nový vůz také další nutné předpoklady úspěchu – klasickou koncepci motor vpředu a pohon zadních kol, dvě sedadla, silný šestiválec a samozřejmě jednoduchý, čistý design. A stejně jako předchůdce je i nový vůz hatchback.
Design nového Z je výsledkem mezinárodní spolupráce studií v Japonsku a USA. Východiskem byl přitom agresivní sportovní podvozek s minimálními převisy karosérie. „Dlouhý rozvor a široký rozchod poskytly skvělý základ. Naší první myšlenkou bylo vyvolání pocitu jízdy ve formuli 1 – čtyři kola a mezi nimi sevřená kabina“, tvrdí Diane Allen šéfdesignerka Red Studia, Nissan Design America.
Karosérie svou stavbou připomíná letadlo – přední část, střední kokpit a zadní část. Horní část kabiny je oboustranně extrémně zakřivená, takže přelévající se linie vozu poskytují velice dynamický, stále se měnící pohled. Obdobným způsobem jsou tvarovány boky, které vyúsťují do charakteristicky výrazné zádi. Relativně plochá kapota, střecha i záď kupé zdůrazňují jednolitost tvarů. A přizvednutá záď, eliminující potřebu zvlášť vysazeného spoileru, významně zlepšuje aerodynamiku ve vysokých rychlostech. Střídmě prosklená nízká kabina vozu pak nikoho nenechává na pochybách, že jde o dvoumístné sportovní kupé.
Příjemný přirozený interiér nabízí řidiči to nejlepší ze supermoderních i klasických sportovních vozů. Vůz, vystavený v Detroitu, nabídl kombinaci kovu a kůže s unikátní texturou a barvami. Sedačky obsahují i síťovinu, která nejen dobře vypadá, ale pohlcuje i pot. Opěradla jsou navíc sklopená, aby měla posádka snadnější přístup k zavazadlovému prostoru za sedadly. Přístrojová deska obsahuje nejen kruhové analogové přístroje, podobné těm z historického 240Z, ale také supermoderní displej navigačního systému.
Nissan Z pohání 3,5litrový vidlicový šestiválec o výkonu 191 kW (260 k), akceleraci z 0 na 100 km zvládne za méně než 6 sekund. K tomu nabídne šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou samočinnou převodovku. „Přestože si detaily necháváme na pozdější dobu, už teď mohu prozradit, že naším cílem je nabídnout nejlepší ovladatelnost a nejlepší výkon mezi sportovními vozy na trhu. Jeho výkony plně uspokojí očekávání, přislíbené atraktivním exteriérem“, prohlásil Carlos Ghosn. Nový Nissan Z nastoupí na trh USA a Kanady v polovině roku 2002.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas