Pro sportovně založené řidiče je k dispozici ještě verze Hypertronic CVT-M6 s možností přepnutí na manuální šestistupňové sekvenční řazení. To vše ukrývá Nissan Primera 2.0 Sport 5D CVT-M6.
Nutno doplnit, že ve vývoji a výrobě převodovek s plynulou změnou převodu CVT je Nissan světovou jedničkou, když od prvního použití u modelu Micra uplynulo již sedm let.
V praxi to vypadá tak, že třeba ve městě nebo na dálnici zasunete páku voliče do polohy D a dále ovládáte už jen brzdový a plynový pedál a můžete se věnovat plně řízení. Automat udělá vše za vás. Jde navíc o první samočinnou převodovku, která zvládne jak „plíživý“ pohyb, tak rychlou akceleraci, parkování i rozjezd do kopce bez ruční brzdy.
Když vás přestane monotónní jízda bavit, nebo máte v sobě alespoň trochu sportovního ducha a rádi řadíte, potom stačí za jízdy přesunout volicí páku z tradiční přímé dráhy o něco víc doprava do druhé drážky a hned můžete krátkým pohybem páky dopředu nebo dozadu, jako u sekvenční převodovky, řadit šest předem stanovených rychlostí. Řadí se pod plynem, vše probíhá hladce a bez rázů, projevujících se u některých běžných automatů, přičemž motor reaguje okamžitě. Pokud byste náhodou zapomněli řadit, převodovka to v kritickém okamžiku udělá za vás. Elektronika zasáhne i při přetočení motoru. Zařazení převodového stupně oznamuje displej palubního počítače. Při rychlém podřazování stačí pákou několikrát pohnout vzad a hned jste ze „šestky“ na „dvojce“. Při sekvenčním řazení lze brzdit také motorem, což dobře simuluje sportovní jízdu, kterou jsme si vychutnali v úzkých klikatých silničkách.
U Primery je ryzí automat CVT nebo s přídavným manuální řazením CVT-M6 nabízena pouze ve verzi Elegance a Sport, když u Komfortu a Komfortu Plus je k dispozici manuální pětistupňová převodovka.
Vývoj třetí generace Nissanu střední třídy, určeného pro evropský trh, trval 26 měsíců a dnes se vyrábí v britském Sunderlandu. Pro tři karosářské verze (sedan, hatchback a kombi) a čtyři stupně výbavy jsou k dispozici tři zážehové motory (1,6 – 1,8 – 2,0) a jeden turbodiesel.
Exteriér a interiér si vyžádal na 600 zásadních změn včetně nových nebo vylepšených motorů a převodovek, optimalizace systému ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly (EBD). Primera je teď tišší, lépe vybavená, pohodlí u ní najde všech pět osob, jejichž sedadla jsou vybavena tříbodovými pásy. Poloautomatická klimatizace udržuje v kabině nastavenou teplotu, čtyři airbagy včetně nových bočních (hlava/hrudník) chrání cestující.
Do standardní výbavy Elegance a Sport patří rovněž xenonové světlomety s namodralým světlem, dosud používaných spíš u luxusních automobilů. Vyšší světelný výkon zlepšuje viditelnost, složení světelného spektra podobné dennímu světlu snižuje únavu očí. Elektrické nastavení reflektorů zaručuje optimální osvětlení vozovky a vylučuje oslnění protijedoucích vozidel.
Výhody zcela unikátní převodovky, snižující rovněž spotřebu (průměr kolem 8 l je na dvoulitr víc než dobrý) ocení především řidiči, kteří chtějí jezdit po městě pohodlně, ale na otevřené silnici si rádi pohrají s pákou sekvenční převodovky za všech okolností. Základní cena činí 741 000 Kč včetně airbagů řidiče a spolujezdce, ABS, klimatizace, imobilizéru atd.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií