Nová strategie je klíčovým bodem plánu Nissanu na zvýšení jeho konkurenceschopnosti v současné obtížné ekonomické situaci na asijských trzích a v Japonsku. První high-tech podvozkovou platformu představil Nissan na domácím trhu v říjnu spolu s uvedením zcela nového modelu Sunny. Tato flexibilní platforma zvaná M/S (medium/small, tedy pro malé a střední vozy) představuje hlavní technologickou oporu Nissanu – stane se výchozím prvkem pro konstrukci 10 modelů Nissan, kterých by se po celém světě mělo každoročně vyrobit okolo 1,2 mil. kusů. Na této platformě bude v roce 2000 postaven nový kompaktní jednoprostorový (MPV) automobil, produkovaný ve španělské továrně Nissanu. Modifikaci stejné platformy využijípo roce 2000 také například příští Almera anástupce Nissanu Primera.
Zbývající platformy osobních vozů jsou určeny pro miniauta B-segmentu (Nissan Micra) a vozy vyšší střední nebo luxusní třídy (platforma medium/ large s pohonem předních nebo zadních kol).
Hlavními přednostmi nové M/S platformy jsou nízká hmotnost a flexibilní dimenze, schopné přizpůsobit se široké škále požadavků různorodých modelů. A vysoká schopnost pohlcovat nárazy ji z pohledu ochrany cestujících při nehodě staví na vrchol současné techniky. Její výjimečná tuhost se příznivě podepisuje na výtečných jízdních vlastnostech za současného významného snížení hluku i přenosu vibrací. Jen tato platforma sama o sobě ušetří Nissanu v celosvětovém měřítku na 30 miliard jenů (cca 7,5 miliardy korun).
„Nová celosvětová strategie jednotných platforem bude významnou injekcí pro náš úspěch nejen zde v Evropě, ale samozřejmě po celém světě“, prohlásil president Nissan Europe Norio Matsumura. „Snížení nákladů a zkrácení vývojového cyklu přinese největší profit našim zákazníkům, takže by to mělo vést i ke zlepšení prodejů na všech našich trzích,“ dodal.
Nissan nyní v Evropě stále pokračuje ve vzestupném trendu, když se jeho celkový obrat za říjen meziročně zvýšil o 3,5 % na 41.179 prodaných vozů, zatímco průmysl jako celek vykázal ve stejném měsíci pokles 0,4 %. Celkový prodej v kalendářním roce dosáhl 459.293 vozů, což představuje meziroční nárůst proti roku 1997 o 9,5 %.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií