Výkonnější Nissan Patrol GR by měl napomoci překonat poslední rekord z roku 1999, kdy se jen v Evropě prodalo přes 53 tisíc terénních Nissanů. Zcela nový třílitrový vznětový přeplňovaný čtyřválec s přímým elektronickým vstřikováním a mezichladičem stlačeného vzduchu využívá technologii spalování M-Fire. V porovnání s dosavadním šestiválcem 2.8 l vzrostl výkon o 21 procent na 116 kW (158 k) při 3600 ot./min. a točivý moment dokonce o 41 procent na plných 354 N.m při pouhých 2000 ot./min. Největší rychlost se zvýšila na 160 km/h, přičemž na stovku zrychlí za patnáct sekund, tzn. o tři sekundy dřív než jeho předchůdce.
Akcelerace motoru, jehož čtyři ventily na každém válci řídí dvojitý vačkový hřídel (DOHC), je v oblasti od 80 do 100 km/h dokonce lepší než u srovnatelných zážehových motorů. Turbodmychadlo Garret, hnané výfukovými plyny, má lopatky variabilně nastavitelné v závislosti na otáčkách motoru a dosahuje vstřikovacího tlaku 150 MPa.
Specialitou nového motoru jsou vířivé klapky ve dvoukanálovém sacím systému. Při jízdě v normálním režimu otáček vstupuje vzduch do spalovacího prostoru pouze jedním spirálovitým sacím kanálem a přitom mohutně víří a lépe vyplní spalovací prostor. Teprve v případě požadavku na ostřejší reakci motoru otevírá vířivá klapka ještě i druhý sací kanál a vzduch plní spalovací prostor naplno, v souladu s větším množstvím vstřikovaného paliva. Nový čtyřválec se samočinnou převodovkou vykazuje tak nižší spotřebu než šestiválec spojený s manuální převodovkou. Na sto kilometrů spotřebuje Patrol GR teď 10,8 litru v kombinovaném provozu.
Spalování M-Fire
Modulovaný systém spalování M-Fire se vyznačuje dokonalým promísením paliva se vzduchem a nižší teplotou hoření. Toho dosahuje změnou časování vstřiku paliva, důslednou aplikací recirkulace výfukových plynů a nově vyvinutým spirálovitým tvarem sacího kanálu. Změnou časování nedochází ke vznícení vstřikovaného paliva okamžitě, ale teprve po jeho dokonalém rozptýlení a smísení se vzduchem. Promíchání směsi zlepšuje i speciální tvarování spirálovitého sacího kanálu vytvářející silné víření nasávaného vzduchu.
Nová převodovka
Pětistupňová mechanická převodovka zůstává beze změn, novinkou je na přání dodávaná samočinná čtyřstupňová elektronicky řízená převodovka s rychloběhem. Přeřazuje hladce a bezpečně v každém jízdním režimu a na každém povrchu. Je dokonale vyladěna pro jízdu na silnici i v terénu. Může být uzamčena na prvním, druhém i třetím rychlostním stupni pro bezpečný průjezd terénem a maximální využití brzdné síly motoru. Za běžného provozu na silnici může Nissan využívat pohonu zadních kol, v náročném terénu pak všech kol. Pro velmi náročný terén je určen redukovaný pohon všech kol a pro nejtěžší úseky také elektricky ovládaný zámek zadního diferenciálu.
Nissan Patrol GR si odděleným žebřinovým rámem a samostatnou karosérií zachovává charakter ryzího terénního automobilu. Na tuhém podvozku jsou kola zavěšena systémem multi-link, vpředu s tříbodovým, vzadu pětibodovým zavěšením. V náročných podmínkách se uplatní také unikátní elektricky vypínatelný stabilizátor zadní nápravy, umožňující kolům maximální výšku při kopírování terénu.
Třídveřový, resp. pětidveřový s delším rozvorem Nissan Patrol GR zcela jistě výrazně promluví do prodejních úspěchů, aby v roce 2001 důstojně oslavil půlstoletí své existence. Na český trh, kde je Nissan nejlépe prodávaným off-roadem, přijde koncem dubna.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií