Tržní podíl činil 3,1%, což představuje nárůst o 0,3 %, přičemž celková průmyslová výroba v odvětví se držela zhruba na stejné úrovni (- 0,5 %).
V prosinci 2010 bylo v Evropě prodáno 47 857 vozidel Nissan, což představuje nárůst o 6,4 % v porovnání se stejným obdobím předcházejícího roku a tržní podíl 3,3 %.
Prodej vozů značky Nissan vzrostl v uplynulém roce na mnoha významných evropských trzích. Největší nárůst zaznamenalo Portugalsko (+ 57 %), Nizozemí (+ 27 %) a Francie (+ 24 %). Zvyšoval se rovněž tržní podíl – nejúspěšnějšími trhy byly z tohoto pohledu Finsko (5,5 %), Španělsko (5,2 %) a Rusko (5,1 %). Pozici prodejně nejúspěšnějšího modelu značky si udržel Qashqai (235 500 ks), následován modely Micra (72 500 ks) a Note (51 000).
„Finanční krizí jsme prošli bez větší újmy a rok 2010 byl pro Nissan v Evropě velmi úspěšný. Díky rostoucí poptávce dosáhl náš celkový tržní podíl 3,1 %, což je nejlepší výsledek od roku 1995. Podíl značky Nissan se postupně zvyšoval na většině evropských trhů a to především zásluhou úspěšných modelů Qashqai a Juke,“ komentoval Bernard Loire, viceprezident pro prodej společnosti Nissan Europe.
Nejvýznamnější události roku 2010:
- Nissan NV200 byl vroce 2010 evropskou dodávkou roku
- Elektromobil Nissan Leaf byl oceněn titulem Car of the Year pro rok 2011
- Nissan zahájil příjem objednávek na elektromobil Leaf na vybraných evropských trzích, první vozy byly před koncem roku dodány vPortugalsku
- Na trh byl uveden zcela nový malý crossover – Nissan Juke a nová generace modelu Micra
- Byla představena nová verze Murana sdieselovým motorem
- Nissan X-trail, Patrhfinder a Navara se dočkaly faceliftu
- Byla představena vylepšená verze sportovního vozu GT-R
- Největší nárůst prodeje zaznamenaly modely Nissan 370Z (+ 115 %) a Murano (+ 58 %)
* * *
TOP 10 trhů 2010
Země | Počet ks 2010 | Rozdíl v porovnání s 2009 |
Velká Británie | 96 419 | + 14 % |
Rusko | 84 288 | + 22 % |
Německo | 61 250 | – 4 % |
Itálie | 60 820 | + 2 % |
Francie | 59 850 | + 24 % |
Španělsko | 48 535 | + 20 % |
Belgie / Lucembursko | 19 246 | + 23 % |
Polsko | 13 507 | + 10 % |
Holandsko | 13 252 | + 27 % |
Portugalsko | 9 146 | + 57 % |
TOP 5 produktů 2010
Pořadí | Model | Počet kusů 2010 | Rozdíl v porovnání s 2009 |
1. | Qashqai | 235 462 | + 18 % |
2. | Micra / Nová Micra | 72 504 | – 12 % |
3. | Note | 51 037 | – 10 % |
4. | Pixo | 35 381 | + 45 % |
5. | X Trail | 24 486 | + 1 % |
Pozici prodejně nejúspěšnějšího modelu značky si tedy udržel Qashqai, následován modely Micra a Note.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”