Nicméně konstruktéři z Nissan Design Center (NDC) v Japonsku a Nissan Design Europe ve Velké Británii přišli s jiným názorem. Při vývoji vozu NV200 tak společný tým vypracoval koncepci, která může způsobit na trhu revoluci.
„Užitkový vůz je určen k plnění řady konkrétních úkolů, avšak není zde důvod, aby byl navržen jako výhradně účelový. V NV200 se funkce s estetikou vzájemně podporují. NV200 je velmi účinným nástrojem, který však nepostrádá dotek lidskosti.”
Shiro Nakamura, senior vicepresident a kreativní ředitel společnosti Nissan Motor Co., Ltd.
- Unikátní kombinace mobilní kanceláře a dodávky v jednom
- Posuvný úložný box po vysunutí odhalí…počítačové pracoviště a obývací pokoj
Absence předsudků ohledně toho, jakou formu by měla NV200 mít, umožnila společnému týmu konstruktérů z Japonska a Velké Británie přijít s radikální, avšak zároveň zcela praktickou koncepcí.
Japonský tým vedl hlavní konstruktér Ryoichi Kuraoka. Ve Velké Británii tým vedl Stephane Schwarz, ředitel konstrukce studia NDE, designér exteriéru Martin Uhlarik a designér interiéru Hironori Oyama. Koncepce byl původně inspirována potřebami profesionálního potápěče, ale přestože byl tento vůz navržen pro specifické potřeby jednoho uživatele, základní koncepce má značný potenciál využití pro nejrůznější zákazníky.
Zvenčí je NV200 ztělesněním moderní dodávky. Předsunutou kabinu (cab-forward) obepíná mřížka chladiče přecházející do prolisů po stranách. NV200 sedí má dlouhý rozvor – 2820 mm – a výšku 1840 mm, což poskytuje praktický a rozměrný nákladový prostor.
Avšak rozhodující jsou detaily. Uvnitř vozu se nachází patentovaný posuvný úložný box rozdělený na řadu samostatných oddílů. Úložný box je při jízdě skryt v zavazadlovém prostoru. Po příjezdu do cíle se může ručně, s pomocí hydraulických pístů vysunout dozadu. Zamykatelné svinovací žaluzie chrání obsah, schránky jsou přístupné zevnitř vozidla nebo z vnější strany úložného boxu.
Jakmile se box z dodávky vysune, jím uvolněný prostor se přemění na mobilní kancelář Z boku dodávky se spustí stolek pro počítač a odhalí dva LCD monitory. Přední sedadlo spolujezdce se na zakřivené kolejničce otáčí dozadu a obrací ke stolku. Pracovní místo je osvětleno přirozeným světlem z malého bočního okna nad obrazovkami a velkým vyklenutým stropním světlem ve střeše dodávky
Vozidlo je rovněž vybaveno malou ledničkou, výklopným umyvadlem a nádržemi na vodu. Pro napájení elektrických zařízení se využívá malý generátor, který se nabíjí solárními panely na střeše dodávky.
V kabině se odráží důraz na formu a funkčnost. Hliníkový skelet sedadel je krytý omyvatelným tvarovaným materiálem podobným tkanině používané u sportovních bot. Pod přístrojovou deskou se po celé její délce táhnou velké otevřené ukládací prostory. Senzory v ukládacích prostorech detekují pohyb a jakmile v přihrádkách nebo v jejich blízkosti zjistí přítomnost ruky nebo předmětu, celý úložný prostor osvětlí.
Na místo vnitřního zpětného zrcátka byla nainstalována malá barevná televizní obrazovka, na které je trvale promítán pohled za dodávku.
Většina materiálů, struktur a barev používaných ve voze NV200 připomíná materiály, struktury a barvy podvodního světa. Vnější povrch vozu je odolný proti poškrábání s matně saténovou povrchovou úpravou ocelově šedé barvy zdůrazňující charakter projektu jako „skříňky na nástroje“.
Materiály interiéru jsou buď vytvrzené lehké plasty nebo pogumovaná tkanina v tmavě šedé barvě s ozdobnými prvky v tmavší ostře žluté barvě. Také sklo má žlutý odstín. Dřevěná podlaha vozu NV200 je provedena v otěruvzdorném, přírodním ebenu, který přináší dotek tepla do jinak pracovního prostředí.
Designéři ve Velké Británii si dovolili malý vizuální vtip. Po otevření posuvných dveří se na nástupním prahu objeví nápis „Pozor na mezeru“… který zná každý, kdo kdy jel londýnským metrem.
I když byl vůz NV200 navržen tak, aby sloužil specifickým potřebám jednoho uživatele, princip této studie má potenciál širokého využití. Konstrukční tým jako možné uživatele vytipoval například pojízdné knihovny, květinářství, floristy, terénní ambulance atd.
„I když může vůz NV200 na první pohled působit rozmařile, čím více studujete jeho potenciál, tím více si uvědomujete, že jde o naprosto praktický a životaschopný projekt,” říká Nakamura.
Vůz NV200 je rovněž vybaven ekologicky šetrným čistým vznětovým motorem. Disponuje řadou bezpečnostních systémů vycházejících z firemní koncepce Safety Shield (Ochranný štít), například kamerovým systémem umožňujícím pohled dozadu (Back View Monitor) a asistenčním systémem kontroly vzdálenosti (Distance Control Assist System).
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií