Vedle XVL bude k vidění i kompaktní sportovní kupé Cypact, známé již z Frankfurtu, a vůz pro volný čas AXY.
Vrchol části expozice, věnované agregátům, bude patřit nejnovějším, k životnímu prostředí nanejvýše ohleduplným produktům, vyjadřujícím názor vývojářů Nissanu na „kombinaci ekologicky šetrné technologie a ryzího potěšení z jízdy“. Sem patří třeba právě nová převodovka Extroid CVT, určená pro silné vozy s pohonem zadních kol, Hyper CVT pro auta s motory 1,0 a 1,3 l, nebo i nejnovější motory NEO Di. Speciální „CVT koutek“ věnovaný kontinuálním samočinným převodovkám představí v uceleném pohledu rozvoj CVT technologie, v níž Nissan s přehledem vévodí automobilovému světu, a kterou dokáže úspěšně a rychle zavádět i do sériové výroby. Pohodová hladká jízda, ostrá akcelerace, významně nízká spotřeba paliva a další výhody CVT jsou tu představeny jednoduše pochopitelnou formou na řezech modelů, ve videoprezentacích a na obrazových panelech.
Stánek Nissanu zahrnuje i „bezpečnostní koutek“, demonstrující širokou škálu vyspělých bezpečnostních technologií, na nichž je založen takzvaný koncept trojité bezpečnosti Nissanu (Triple Safety Concept). V dalších částech expozice budou různé modely vozů Nissan, ekologické technologie, inteligentní dopravní systémy ITS (Intelligent Transport Systems) a pro větší atraktivitu také závodní vozy.
Koncept XVL je přepychový sedan nové generace, který využívá nově vyvinutou platformu pro limuzíny vyšší třídy s pohonem zadních kol, která zaručuje cestujícím spoustu prostoru a komfortu i objemný zavazadlový prostor. Tato platforma přináší spolu s dokonale vyváženými proporcemi karoserie i podstatné zlepšení jízdních vlastností, jako jsou ovladatelnost, stabilita, jízdní komfort a bezpečnost. Vnější vzhled vozu odráží nejen eleganci velkých limuzín, ale i sportovní dravost a sílu, zatímco interiér oplývá přepychem.
Na skvělých výkonech konceptu XVL mají významný podíl i vidlicový šestiválec NEO Di s přímým vstřikováním a převodovka Extroid CVT. Název konceptu je složeninou z písmen, kde X znamená budoucnost, V vidlicový motor a L luxus. Dohromady je to vyjádření špičkové kvality pro limuzínu příští generace.
Cypact – kompaktní sportovní experimentální kupé, šetrné k životnímu prostředí, reprezentuje nové trendy spojení sportovní výkonnosti, atraktivního designu a přívětivého, i když prostého interiéru. Nasazení nového vznětového motoru NEO Di s přímým vstřikováním zaručuje kupé výtečnou ekonomiku provozu, řadící koncept mezi tak zvané „třílitrové vozy“. Cypact je vybaven špičkovou ITS technologií, přesněji řečeno multimediálním informačním a komunikačním systémem, přinášejícím novou kvalitu do komunikace mezi autem a řidičem. „Cy“ v názvu konceptu znamená cyber, tedy představu high – technology, zatímco „pact“ je odvozeno od „compact“. Jméno tedy dokonale vykresluje přednosti experimentálního kupé.
Koncept pro volný čas AXY je charakterizovaný přátelským exteriérem a jednoduše řešeným interiérem. Kompaktní vůz nabízí prostor, pohodlí a jednoduché použití pro každého. Nově vyvinutý dvoulitrový zážehový motor NEO Di a samočinná převodovka Hyper CVT mu navíc poskytují vynikající jízdní vlastnosti s dostatečnou výkonovou rezervou. Jméno vozu je opět jeho charakteristikou – je odvozeno od slova access, což má vyjadřovat jeho přístupnost.
Zcela nový typ převodovky Extroid CVT je světově první kontinuální převodovkou, implementovanou do silného vozu s pohonem zadních kol. Přenos točivého momentu a změnu převodového poměru tu zajišťuje dobře známá dvojice kónických disků a ocelové řemenice. Unikátní CVT vyniká rychlou reakcí, hladkou změnou převodového poměru a skvělými jízdními výkony, přitom si však zachovává výbornou ekonomiku provozu – spotřeba paliva je v porovnání s klasickou samočinnou převodovkou o cca 10 % nižší.
Hyper CVT pro motory 1,0 a 1,3 l
Stejný převrat, jaký znamenal vstup Hyper CVT do dvoulitrové třídy, se nyní chystá s novou převodovkou Hyper CVT ve třídě vozů s motory o objemu 1,0 a 1,3 litru. Nově použitý měnič točivého momentu zlepšuje akceleraci při startu a zajišťuje komfort ve velmi nízkých rychlostech vozu, typických například pro parkování.
Plně elektronické řízení změny převodového poměru ještě zlepšilo i tak výtečnou ekonomiku provozu stávajícího N-CVT o dalších 10 %. Obě nové převodovky budou nasazeny společně s motory o obsahu od 1,0 do 1,3 l.
V Tokiu jsou vystaveny i úplně nové motory NEO Di 4,5 l a 2,0 l s přímým vstřikováním. Vyvinutím těchto dvou jednotek tedy byla rozšířena dosavadní řada motorů s přímým vstřikováním, sahající nyní od objemu 1,8 až do 4,5 l.. V expozici bude k vidění samozřejmě i turbodiesel NEO Di s přímým vstřikem.
Na autosalonu v Tokyu jsou vystaveny tyto modely: Silvia Varietta (v úpravě Autech), Serena High-Roof SNOWing Version, March Box (Micra), Bassara, Cefiro Autech (Maxima QX), Primera Wagon 2.0G-V Touring Star, Skyline GT-R V-Spec Midbnight Purple III, Elgrand SpaceShip.
Ze závodních modelů pak Nissan R391 – účastník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans 1999 a Nissan BTCC Primera GT – šampión britské série superturismo.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Největší obchodní dům
automobilů v ČR
Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”