Zřejmě poslední modernizací prošel v loňském roce Nissan Micra, který se v současné podobě objevil už v roce 1992 a o rok později byl vyhlášen Autem roku. Zcela nová Micra má obohatit trhy v příštím roce. To však v žádném případě neznamená, že by se jednalo pouze o formální změny – ale naopak.
Kromě kosmetických změn na karosérii, jejíž vzhled zkrášlily chromované doplňky přední masky, jiné světlomety i nárazníky, se pod kapotou testovaného vozu ukrýval nový zážehový čtyřválec o objemu 1348 ccm, s hliníkovým blokem, vícebodovým vstřikováním a čtyřventilovou technikou. Vychází z verze 1.3, kterou však překonává vyšším výkonem 60 kW (79 k) při 6000 otáčkách za minutu. Jeho točivý moment 108 N.m při 2800 ot./min s takřka plochou křivkou průběhu, posunutou spíš do nižších a středních otáček, dodává vozu skvělou dynamiku. Takovou, že by ji člověk snad ani od tak malého vozu neočekával. Výsledkem je největší rychlost 164 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,5 sekundy. V hustém městském provozu jsme sice jezdili zhruba za osm litrů, ovšem po normálních silnicích se lze v pohodě dostat mezi pět až šest litrů benzinu.
Kromě této pohonné jednotky jsou pro tří – nebo pětidveřovou Micru k dispozici ještě zážehový čtyřválec 1.0 nebo vznětový 1.5, který je standardně vybaven manuální pětistupňovou převodovkou. Naproti tomu zážehové motory mohou být kombinovány také se samočinnou převodovkou N-CVT s plynule měnitelným převodem. A právě tento „automat“, rovněž inovovaný, přenášel sílu na přední kola Nissanu Micra 1.4. Bezestupňová převodovka se vyznačuje jednak velice jemným a plynulým řazením, bez jakéhokoliv náznaku „škubání“ a jednak tzv. „plíživým chodem“ umožňuje pomalý pohyb vpřed bez přidání plynu. Navíc usnadňuje rozjezd do stoupání bez použití ruční brzdy a velice nám ulehčoval popojíždění v kolonách. Jízda s převodovkou N-CVT je zážitkem i pro ty řidiče, kteří nejsou zrovna příznivci samočinných převodovek.
Ke zkrocení temperamentu jsou zapotřebí také účinné brzdy. Protismykový systém ABS je kombinován ještě s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD, jenž řídí působení předních kotoučových a vzadu bubnových brzd a tím zkracuje brzdnou dráhu. Navíc ještě dvoustupňový posilovač brzd snižuje v kritické situaci sílu potřebnou pro plné stlačení brzdového pedálu o 40 procent.
Nissan Micra 1.4 N-CVT stojí sice 419 tisíc Kč, což by se mohla zdát cena poněkud vysoká, ale v provedení Elegance je vybaven minimálně na úrovni vozů střední třídy: čelní a boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS, dálkové centrální zamykání, imobilizér NATS, posilovač řízení, klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, otáčkoměr atd. Co byste chtěli víc?
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas