Nissan Maxima QX se velmi dobře prodává na všech klíčových trzích, např. v USA se pro tento vůz rozhodlo více než 130 tisíc zákazníků. Nové generaci neschází nic z přepychové výbavy, jaká se u vozu této kategorie automaticky očekává, zároveň však nabízí i něco navíc. Např. v zemích, kde již mají zpracované digitální mapy svého území, je dostupný unikátní 3D satelitní navigační systém Birdview.
Nový model povyrostl ve všech směrech, např. na délku o 150 mm (4920 mm) nebo výšku o 20 mm (1435 mm), a tak teď společně s rozvorem prodlouženým o 50 mm přináší více místa pro řidiče, spolujezdce i jejich kufry. Zavazadlový prostor nabízí nyní objem 520 litrů, desítku kotevních bodů a víceúčelovou síť na upevnění nákladu. Nově řešený průchod mezi zavazadlovým prostorem a kabinou umožňuje přepravu větších předmětů. Kabina je dobře odizolována proti hluku a vibracím celým souborem promyšlených opatření, sahající od třístupňového těsnění dveří až k propracované nápravě multi-link. K tiché jízdě přispívají hliníkové motory VQ, odborníky mnohokrát oceněné v různých anketách jako nejlepší vidlicový šestiválec své kategorie. Čtyřiadvacetiventilové motory VQ mají dvě řady válců, čtyři vačky a přímé zapalování. Třílitrový šestiválec nabízí teď díky úpravám sání a vaček o výkon 147 kW/200 k při 6400 ot./min. Ještě výrazněji narostl točivý moment – z dřívějších 255 N.m na 271 N.m při 3600 ot./min. To představuje posun maxima do mnohem využívanější oblasti nižších otáček. Navíc spotřeba paliva klesla na průměrných 9,5 litru. V nejluxusnější verzi se samočinnou převodovkou nechybějí elektronicky řízené kapalinové tlumiče, aktivně reagující na rostoucí otáčky motoru a frekvenci vibrací.
Dvoulitrový motor VQ dává stejně jako dřív výkon 103 kW/140 k při 6400 ot./min. a točivý moment 179 N.m při 4000 ot./min. Zachovány zůstaly rovněž dvě převodovky – pětistupňová manuální a elektronicky řízená čtyřstupňová samočinná. Vylepšený měnič momentu a mechanické uzamykání na čtvrtém rychlostním stupni nyní vedlo k dalšímu snížení spotřeby třílitru s „automatem“.
Spolu s třicetiprocentním nárůstem tuhosti karosérie zaznamenala Maxima QX i další vylepšení zvyšující bezpečnost posádky. Vpředu zůstává osvědčené zavěšení typu McPherson s vinutými pružinami a stabilizátorem, naproti tomu zadní víceprvkové zavěšení multi-link, spojující výhody tuhé nápravy a kompozitního pákového mechanismu, doznalo modernizace, když postranní kloub byl přesunut z přední části nosníku dozadu. Tím se nejen zvýšila stabilita vozu a zlepšila jistota vedení kol na každém povrchu, ale navíc poklesly vibrace i hladina hluku, přenášené od podvozku.
Lepší výhled z kabiny umožňují nejen vnější tvary karosérie a vyšší sedáky vpředu i vzadu, ale i výkonné xenonové světlomety, které jsou ve srovnání s klasickými halogeny o 100 procent intenzivnější. Standardem je čtyřkanálový protiblokovací systém ABS, zvětšené kotoučové brzdy na všech kolech, dvoustupňový posilovač brzd a systém přerozdělení brzdné síly EBD, který je zárukou maximálního působení brzdné síly na kola bez ohledu na rozdílné zatížení náprav automobilu. Přitažlivé tvary nové Maximy QX podtrhují nárazníky schopné nyní absorbovat bez známek poškození nárazy až do rychlosti 8 km/h.
Systém pasivní ochrany zahrnuje oba čelní i boční a hlavové airbagy, přední bezpečnostní pásy s předpínačem a omezovačem tahu a také aktivní opěrky hlavy chránící před zraněním krční páteře. Nissan očekává, že Maxima QX, která ve své předchozí generaci patřila k velice úspěšným vozům svého segmentu, se na evropském trhu prosadí i v nové podobě.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií