První Nissany Almera se začaly na silnicích objevovat už před pěti lety. Za tu dobu se staly velice oblíbenými rodinnými modely nižší střední třídy, zvláště pro svoje výborné jízdní vlastnosti, velmi přijatelnou spotřebu a kvalitní dílenské zpracování. A to samé, ovšem dvojnásob platí o nejmladší generaci Almery, která začíná psát novou kapitolu v dějinách firmy. A to hned z několika důvodů.
Prostorný a technicky vypilovaný automobil dynamických tvarů je prvním Nissanem kompletně vyvinutým i postaveným v Evropě, aby se co nejvíce přizpůsobil jeho trhu. Celý projekt vznikal v designerských a technologických centrech Nissanu ve Velké Británii, Německu, Španělsku a Belgii. Tři a pětidveřové modely se splývající zádí vyjíždějí z britského závodu Sunderland, sedan se na Starý kontinent dováží z Japonska a minivan Tino, doplňující modelovou řadu, má původ ve Španělsku.
Nový Nissan Almera, jako první evropský model vychází z tzv. globální platformy MS (Medium Small) chystanou v příštích letech také pro severoamerické a japonské verze.
Ze tří nabízených pohonných jednotek (zážehový čtyřválec 1.5/66 kW a 1.8/84 kW) jsme si zvolili vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.2 s přímým vstřikem paliva. Zcela nový turbodiesel se systémem spalování M-Fire, který našel poprvé uplatnění v evropském Nissanu a pochází z motorárny v Madridu, optimálním spalováním drasticky snižuje emise i hluk a navíc ještě zvyšuje výkon. Ten se v objemu 2184 ccm ustálil na 81 kW (110 k) při 4000 otáčkách za minutu. Největšího točivého momentu 230 N.m dosahuje už při dvou tisících. S těmito parametry se dokáže rozjet na 185 km/h, přičemž ke zrychlení na stovku potřebuje něco málo přes 12 sekund.
Když už jsme u hodnot, tak prozraďme, že jsme se dostali na průměr pod šest litrů. V běžném provozu po silnicích mimo městské aglomerace se lze bez problémů dostat na pět litrů nafty, což u vozu nižší střední třídy, jenž však vypadá vzhledově i v interiéru na víc, považujeme za velice dobré.
V čem tkví tajemství systému M-Fire? Ve vznětových motorech vede zpravidla vyšší teplota spalování k vyšším emisím oxidu dusíku, nižší naopak zvyšuje podíl uhlíkatých zplodin. Systém M-Fire přichází s účinným spalováním „předsmíchané“ směsi za nižších teplot, včetně nízkých emisí. U dieselů začíná proces vstřikování paliva během komprese, tedy před okamžikem než má píst dosáhnout horní úvratě. U Nissanu je tomu jinak. Tady se okamžik vstřiku vědomě prodlužuje až takřka k horní úvrati. Protože tlak ve spalovacím prostoru už opět klesá, nezapálí se vstřikované palivo hned, nýbrž se může lépe rozdělit. Vzniká tak homogennější „předsmíchaná“ směs palivo-vzduch, jejíž spalování je pak podstatně chudší na „saze“. Účinné spalování podporují ještě mj. speciální úprava vždy jednoho ze sacích kanálů na tzv. spirálový, ve válci centrálně uspořádané vstřikovací trysky a o čtyřicet procent výkonnější vysokotlaké vstřikovací čerpadlo.
Nový Nissan Almera, oproti svému předchůdci, značně zaoblených tvarů už na pohled budí dojem většího vozu, jako by se „nafoukl“. Zdání však neklame, neboť nová Almera povyrostla o nějaký ten centimetr všemi směry, což prospělo především interiéru. Na všech sedadlech mají cestující dostatek místa jak nad hlavou, tak v oblasti kolen. Přední sedadla s dobrým bočním vedením poskytují tělu oporu i v rychlejších zatáčkách.
Velice nás potěšil kůží obšitý čtyřramenný volant sportovnějšího designu. Dobře padl do ruky, stejně jako řadicí páka přesného řazení pětistupňové převodovky. Společně se sportovně naladěným podvozkem se zavěšením McPherson vpředu a víceprvkovým zavěšením multi-link vzadu, nám Almera přinesla opravdové potěšení z jízdy. Konstruktéři nešetřili ani odkládacími prostory, kterými interiér doslova „překypuje“ a zvyšují tak jeho praktičnost. Dálkové ovládání centrálního zamykání je vybaveno systémem Anti-Hijack, kdy se prvním stiskem tlačítka odemknou pouze dveře řidiče a teprve druhým stiskem zbývající dveře a „kufr“.
Cena testovaného čtyřdveřového sedanu Nissan Almera 2.2 DI Comfort byla 598 tisíc Kč, neboť zahrnovala také příplatkové doplňky jako klimatizaci, ukazatel venkovní teploty, elektricky ovládaná přední okna a zpětná zrcátka, dálkové ovládání, tzv. superzamykání a protismykový systém ABS s dvoustupňovým posilovačem a EBD. Bez této zvláštní výbavy přijde turbodiesel o padesát tisíc levněji. Jinak za základní model sedanu Almera 1.5 zaplatí zákazník 405 tisíc Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií