Qashqai, inspirovaný konceptem stejného jména představeného v roce 2004 na Ženevském autosalonu, je novým vozidlem Nissanu pro Evropu, kde se začne prodávat v lednu 2007.
Je určen pro ty zájemce o koupi auta, kteří si přejí dynamičtější design, než jaký se obvykle nabízí v tradičním segmentu C, ale nijak je nepřitahují velká, agresivně vyhlížející kompaktní SUV.
Práce na designu vozu vedl Nissan Design Europe (NDE); jedná se o první auto z nové produkce navržené NDE od jeho přestěhování do Londýna v roce 2003. V čele vývojových prací stálo Technické centrum Nissanu pro Evropu v anglickém Cranfieldu, přičemž významným způsobem se na nich podílela i inženýrská základna v Japonsku. Qashqai se bude vyrábět v závodě Nissanu v anglickém Sunderlandu.
Qashqai se bude prodávat nejen v Evropě, ale bude se ze závodu v Sunderlandu dovážet do Japonska, kde se bude prodávat pod jménem Dualis, a dále na Střední východ a další zahraniční trhy.
Qashqai je popisovaný jako crossover, neboť zaujímá místo, kde se vlastnosti osobního vozu stýkají s vlastnostmi vozu 4×4. Pokud se týká designu, vyvolává horní polovina Qashqai dojem dynamického osobního vozu s elegantním, dynamickým tvarem vyznačujícím se charakteristickou boční linií, která vzadu stoupá. Tímto designérským prvkem připomíná Nissan Murano. Spodní část vozu díky svým velkým, výrazným okrajům blatníků, mírně zvýšené světlé výšce a celkovému výrazu vyvolává dojem síly a solidnosti, tedy vlastností spojovaných s SUV.
Interiér byl navržen tak, aby poskytoval řidiči pocit vymezeného kokpitu, přičemž jeho sedadlo je jasně oddělené od sedadel jeho pasažérů. Hluboce zapuštěné přístroje dodávají řidičskému prostoru sportovní nádech a tento pocit je navíc posílen zvýšenou středovou konzolou. Přední část a prostředí pro cestující je však navrženo tak, aby vyvolávalo vzdušný, prostorný a uvolňující dojem.
Z hlediska velikosti se QASHQAI nachází mezi hatchbacky segmentu C a SUV. Jeho rozvor je 2 630 mm, výška 1 610 mm, šířka 1 780 mm a délka 4 310. Je asi o 100 mm delší než typický hatchback, avšak o 150 mm kratší než typický SUV. A obdobně, je vyšší než jeho konkurenční hatchbacky o 100 – 150 mm, avšak nižší až o 130 mm než SUV.
Pokud se týká motoru Qashqai nabízí čtyři motorizace, zahrnující nabídku dvou dieselových a dvou benzinových motorů. Benzinový motor 1,6 l nabízí výkon 115 k a točivý moment 160 Nm, zatímco benzinový motor 2,0 l má výkon 140 k a točivý moment 200 Nm. Dieselové motory – 1,5 l a 2,0 l poskytují výkon 106, resp. 150 k, a točivý moment 240, resp. 320 Nm.
K dispozici je několik variant převodovek, a to závislosti na zvoleném motoru. Patří k nim pětirychlostní a šestirychlostní manuální převodovka a nová, šestirychlostní automatická převodovka a varianta s plynule měnitelným převodem s manuálním režimem.
Oba motory 2,0 l mohou být dodány s pokročilým systémem Nissanu ALL-MODE 4×4 zajišťujícím zvýšenou bezpečnost a stabilitu v mezních podmínkách.
Při projevu v rámci předvedení auta v Paříži pan Ghosn uvedl: “Evropští zákazníci chtějí všechno: dynamický design, jízdní vlastnosti a atraktivní, prvotřídní interiér. Qashqai jim toto vše nabízí, a to je důvod, proč bude v čele našeho růstu prodeje v Evropě a proč bude Nissan ještě více vnímán jako skutečně výrazná, nápaditá a inovativní japonská značka.”
“Předpokládáme, že se v Evropě bude prodávat více než 100 000 vozů Nissan Qashqai ročně, přičemž 80% zákazníků si koupí Nissan poprvé. Budou to zákazníci, kteří před koupí měli vysoce kvalitní vůz ze segmentu C, kompaktní 4×4 nebo vůz ze segmentu D,” dodal pan Ghosn.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.