Neuvěřitelný návrat Loeba s Citroënem Xsara WRC do hry

Úřadující mistr světa na Rallye Mexiko mocně finišoval

Úřadující mistr světa Sébastien Loeb a Daniel Elena se sice v první etapě Mexické rallye propadli po technických problémech až do spodních pater výsledkové listiny, nicméně už v sobotu večer byli na šestém místě. To co ale přišlo v neděli, bylo vskutku hodno světového šampióna. Loebova nedělní stíhací jízda vyvrcholila dvěma nejlepšími časy a smazáním náskoku jak Rovanperäho, tak Gardemeistera. Posádce Loeb – Elena tak v konečném mexickém účtu patří vynikající čtvrté místo!


Obě posádky Citroënu v úvodní etapě držely krok s elitou, ale do plánů Loeba promluvila technická porucha. A to hned na konci zahajovací rychlostní zkoušky, kdy se kvůli zlomenému závěsu tlumiče zadní kolo neúnosně vychýlilo a vzhledem k dlouhé zkoušce došlo ke zničení pneumatiky. Francouzská posádka nasadila na 2.RZ rezervu, která v průběhu druhého měřeného úseku také nevydržela. Třetí rychlostní zkoušku tak Loeb absolvoval pouze po třech kolech tak, že se mu podařilo Xsaru dovézt do servisu, byť se ztrátou přes čtyři minuty.


Francois Duval měl v Mexiku dobrý start. Během prvního dne se mu problémy vyhýbaly a belgický pilot končil úvodní etapu na čtvrtém místě.


„Tratě byly hodně kluzké, více než jsem čekal. Při průjezdu jedním z brodů se nám dostala voda do kokpitu a Stéphane měl několik stránek rozpisu slepených. Nebylo to však nic vážného. Na šotolině jedu s Xsarou vůbec poprvé a tak jsem s prvním dnem docela spokojen. Stejné tempo musím udržet i nadále,“ plánoval Duval další průběh rallye. Ve druhé etapě v 8.RZ však vůz utrpěl silný náraz do podvozku, jehož důsledky se projevily až po 9.RZ, kdy po kontrole v servisu, byl konstatován takový rozsah poškození, že Fracois se Stéphanem již další sobotní vložky absolvovat nemohli. Do závěrečné etapy vyrazila tato posádka s novým chladičem a zároveň s penalizací za tři neodjeté sobotní rychlostní zkoušky. První nedělní měřený úsek sice odjel, situace s technickým stavem vozu se ale nevyvíjela uspokojivě a tak bylo rozhodnuto o jeho odstoupení ze soutěže. Motor vozu musí vydržet dle pravidel alespoň dva podniky po sobě a zde by bylo příliš velké riziko….


Sébastien Loeb byl v cíli první etapy zklamaný. Mexickou rallye nedokončil už loni, tentokráte se nad ním blesky stahovaly znovu. „Mexickou rallye mám rád, ale zdá se, že ona mě ne. Xsara už je v pořádku, tak v dalších etapách pojedu rychle, ale s rozumem. Budu doufat, že třeba ještě získám nějaké body.“


Loebovi vynesla stíhací jízda v sobotu průběžnou šestou pozici. „První rychlostní zkoušku, na které bylo hodně písku, jsem vyhrál. Celkovým pořadím stoupáme vzhůru, ale pokud bychom chtěli mít nějakou šanci na dobrý výsledek, pak bychom museli jet ještě v pondělí,“ řekl s notnou dávkou humoru Loeb. Průběh soutěže však přinesl nečekané problémy také soupeřům a mistr světa mohl ve své stíhací jízdě za stupni vítězů pokračovat. „Mnoho soupeřů zůstalo mimo trať, což mi samozřejmě pomohlo. Jel jsem naplno, po počátečním zklamání jsem byl hodně motivován. V Mexiku můžete jet rychle, pak ale narazíte na skrytý kámen a změníte názor. To je stinná stránka této rallye, která je však v dalších směrech nádherná.“


Stíhací jízda pokračovala naplno i v neděli. A moc nechybělo, aby Loeb své snažení završil na pódiu. „Když jsem viděl, že bych se mohl posunout ještě o několik příček vpřed, pustil jsem se do útočení. S dosaženým výsledkem jsem velmi spokojen. Bitva o světový titul nekončí, možné je ještě všechno. Musím přiznat, že poslední rychlostní zkoušku jsem jel tak, jako kdybych bojoval o vítězství. Byla to skoro jedna z nejlepších jízd v mé kariéře. Čtvrté místo mi pomohlo udržet kontakt s nejlepšími posádkami šampionátu. Hlavně že ani Citroën není bez šancí.“


Francois Duval po odstoupení ze soutěže neskrýval zklamání: Mám za sebou tři soutěže, na kterých se mi moc nedařilo. Říká se, že vždy je všeho do třetice…snad mám tedy už svůj talíř smůly „snědený“ a věřím, že šampionát pro mě začne až na Novém Zélandu. Než mě potkaly technické problémy, byl jsem schopen bojovat o třetí místo. To ukazuje na kvalitu našeho auta a celého týmu. Tyhle jistoty mě uklidňují před dalším pokračováním šampionátu.“


Guy Fréquelin, stájový šéf Citroën Sport: Po pátečních problémech bychom brali čtvrté místo bez váhání. To, co ale Sébastien s Danielem předvedli, je obdivuhodné. Opravdové umění. Smekám před nimi.“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...