SEAT letos opět dokázal překvapit návštěvníky svého stánku v Ženevě koncepční studií, která poodhaluje design připravovaného modelu určeného i pro jízdu na silnici: prototypem Altea Freetrack.
Koncepční studie předváděná na švýcarském autosalonu v žádném případě není jen stylistickým cvičením Technického centra v Martorellu. Slouží jako předběžná ukázka stylistických a technologických inovací modelu Altea Freetrack, který brzy vyrazí na silnice i mimo ně.
Prototyp Altea Freetrack působí agresivním vzhledem, který je plně v souladu s jeho dobrodružným naturelem, a dokonale ladí se sportovními a dynamickými liniemi charakteristickými pro španělskou značku. Každý detail interiéru vyzařuje atmosféru luxusu. Díky jeho propracovanému designu a kvalitním materiálům nabízí prototyp Altea Freetrack svým pasažérům prvotřídní zážitek z jízdy.
Zásluhou světlosti zvýšené ve srovnání s modelem Altea XL o 185 milimetrů exceluje prototyp Altea Freetrack vynikajícími hodnotami úhlu nájezdu vepředu a vzadu i úhlu nájezdu přes překážku. Tyto vlastnosti doplněné pohonem všech čtyř kol dodávají prototypu Altea Freetrack schopnosti pravého off-roadu – k nim přispívá i síla 240k motoru 2.0 TFSI a šestistupňová mechanická převodovka. To vše svědčí o tom, že prototyp Altea Freetrack nemá jen sportovní vzhled: je čistokrevnou sportovní „čtyřkolkou“ v nejlepším slova smyslu.
Při pohledu do interiéru zaujme uspořádání 2+2 se skořepinovými sportovními sedadly. Kromě toho se designérům podařilo umístit mezi zadní sedadla praktický odkládací prostor.
Koncepce Multi Driving Concept dovedená k dokonalosti
Prototyp je vrcholem vývoje koncepce Multi Driving Concept (MDC) značky SEAT, která se poprvé objevila ve studii Salsa před čtyřmi lety. Další zdokonalení přinesla studie Salsa Emoción, přičemž oba koncepty nalezly své konkrétní uplatnění v nové generaci modelů SEAT. Implementací této koncepce byl u Freetracku tradiční vůz MPV (Multi Purpose Vehicle) pozvednut z mezí své „rodné“ třídy na úroveň terénních vozů, vyznačujících se aerodynamickými sportovními liniemi i prostorným a variabilním interiérem, vyhovujícím i těm nejnáročnějším požadavkům. Vznikl vůz pro nekonformní řidiče, kteří hledají „to něco navíc“.
Použití koncepce MDC vytvořilo z prototypu Altea Freetrack model nabízející neobyčejnou prostornost a úložnou kapacitu rodinného vozidla, technologii a příslušenství čistokrevné „čtyřkolky“ a výkon a vzrušení poskytované sportovním vozem.
Připraven pro cokoliv
Design prototypu Altea Freetrack je inspirován stylem Altey XL. Byl však individualizován celou řadu modifikací nutných k tomu, aby se výkonnost nového modelu přizpůsobila nástrahám terénu, který bude muset překonávat.
Hlavní změnou je světlost podvozku zvýšená na 310 mm. Celková délka prototypu Altea Freetrack činí 1766 mm a díky tomu vyniká hodnotami úhlu nájezdu vepředu a vzadu i úhlu nájezdu přes překážku, které odpovídají plnokrevnému offroadu: 26o, 29 o a 23 o.
O 60 mm byla zvětšena i šířka vozidla, zejména proto, aby se do karoserie dokázala vměstnat impozantní kola rozměru 8J x 19 obutá do pneumatik se smíšenými rozměry 255/50.
Výrazný přední ochranný rám nenechává žádné pochyby o robustním temperamentu prototypu Altea Freetrack. Stejně působí i plastové ochranné kryty s hliníkovými vložkami, které chrání karoserii před kameny a jinými překážkami.
Příď vozu zdobí výrazný exkluzivní nárazník se vstupními otvory vzduchu opatřenými hexagonální mřížkou, která je u modelů SEAT zcela novým stylistickým prvkem. V jejich ploše jsou integrovány dva mlhové LED světlomety s hliníkovými plášti. Povrch vlastního nárazníku je zcela hladký bez jakýchkoliv lišt nebo hran. Bi-xenonové světlomety s technologií AFS indikují číslici 4, čímž zvýrazňují offroadový charakter vozu.
Na zádi nejvíce upoutá rezervní kolo, které je zapuštěno do zadní stěny vozu a je ukryto v plastovém krytu s logem značky SEAT a originálním logem „4×4“. Do zavazadlového prostoru Altey Freetrack se vstupuje po odklopení hliníkového držáku rezervního kola, který nese nápis s názvem modelu.
K dalším nápadným detailům zádi karoserie prototypu Altea Freetrack patří dvě trojúhelníkovité koncovky výfuku, integrované v nárazníku. Koncová světla jsou opatřena průhlednými kryty, takže lze vidět jejich vnitřní uspořádání. Koncová světla i popsané koncovky výfuku udělují vozu výrazný sportovní charakter.
Z boku upoutají především působivá šestnáctipalcová kola, která jsou jedním z typických, dominantních znaků modelu. Díky pětipaprskovému designu kol jsou jasně viditelné disky brzd, jejichž třmeny jsou vybaveny dvěma, respektive čtyřmi pístky. Dalším nepřehlédnutelným designérským prvkem jsou plastové ochranné kryty spodní části dveří a jim odpovídající ochranné lemy podběhů kol. Tyto úpravy poskytují prototypu Altea Freetrack nezpochybnitelný charakter pravého 4×4, zatímco hliníkové světlomety mu dodávají na eleganci.
Dalším nepřehlédnutelným detailem jsou zpětná zrcátka s integrovanými směrovými ukazateli – u modelu SEAT jsou naprostou premiérou, protože nejsou připevněny na sloupcích, ale na dveřích vozu.
Prototyp Altea Freetrack byl navržen tak, aby svým zákazníkům poskytl požitek z nádherných výletů do přírody spojený se schopností zdolávat terény, které jsou pro většinu vozů nesjízdné. Model je vybaven panoramatickou zatmavenou střechou, která poskytuje maximální výhled, ale zároveň dokáže interiér ochránit před přemírou slunečního záření a před přehřátím. Na střeše je také umístěn nosič zavazadel, konstruovaný pro specifické požadavky nového modelu. Prototyp Altea Freetrack se od ostatních modelů SEAT liší tím, že nemá střešní integrovanou anténu: místo toho je anténa integrována do zadního skla.
Poslední prvek designu, na který je třeba upozornit a který nelze vynechat, je barva koncepční studie – je vyvedena v exkluzivní matové optice, vyvinuté speciálně pro tento prototyp. Díky použitému odstínu působí Altea Freetrack pozitivním, otevřeným a k přírodě přátelským dojmem. Zároveň však vyzařuje i sportovní sílu, která je pro tuto barvu vlastní.
Nadšení z opravdového dobrodružství
Prototyp SEAT Altea Freetrack je plný genů sportovního vozu zdolávajícího i nejtěžší terén. Přesto robustnost jeho podvozku i exteriéru výrazně kontrastuje s interiérem, který byl stylisticky navržen tak, aby podpořil maximální požitek ze všech předností vozu. Tak lze vychutnat báječné cesty terénem s příchutí dobrodružství bez jakýchkoliv kompromisů na úkor komfortu.
Kožené čalounění ve dvou odstínech hnědé barvy dodává interiéru atmosféru elegance a kvality, kterou ještě umocňuje luxus již zmíněné panoramatické střechy. Robustní vzezření exteriéru vozu se v interiéru odráží v individuálních sportovních skořepinových sedadlech, jejichž konstrukce zaručující pevné boční vedení poskytuje pasažérům intenzivní pocit naprostého bezpečí. Praktickým doplňkem je přídavný úložný prostor mezi zadními sedadly.
Uspořádání míst 2+2 cestujícím dovoluje, aby si potěšení z příjemných zážitků cesty vychutnávali v individuálních sedadlech. Každé ze sedadel přitom vytváří pro svého pasažéra doslova miniaturní obydlí.
Designéři prototypu věnovali zvláštní pozornost také návrhu i materiálu přístrojové desky. Její plocha před řidičem je potažena tmavohnědou kůží, zatímco kryt dvou kruhových přístrojů je bílý. Tytéž odstíny jsou použity i na potahu exkluzivně tvarovaného volantu, u něhož ke hnědé a bílé barvě přistupuje ještě hliníkově stříbrná.
Pozornost nepochybně upoutá středová konzola. Je vybavena dvěma displeji, přičemž jízdní informace, obsahující i data potřebná pro terénní jízdu, jsou soustředěny v horní části konzoly a informace o práci klimatizace se zobrazují dole. Vzduchové výdechy byly navrženy speciálně pro Alteu Freetrack; výdechy na střední konzole překvapí originálním vertikálním provedením, postranní výdechy mají klasický kruhový tvar.
Rovněž design přístrojového panelu je exkluzivně navržen pro tento model, se dvěma číselníky přístrojů po pravé straně a multifunkčním displejem vlevo.
Pocit prostornosti interiéru vozu dovršuje absence krytu nad zavazadlovým prostorem. Zavazadelník je také vybaven důmyslným zařízením proti posouvání nákladu: uložené předměty udržuje na místě přesuvná přepážka upevněná na vodicím lanku.
Motor nejvyšší třídy
Prototyp Altea Freetrack je vybaven stejnou pohonnou jednotkou jako SEAT León Cupra: 240k motorem 2.0 TFSI, který je dokonale připraven ke zdolávání všech překážek, které mohou cestující na jejich dobrodružné pouti očekávat, a to stejně na asfaltové silnici jako na nesjízdných cestách. Výkon motoru 2.0 TFSI je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím spojky Haldex s hydraulickomechanickým ovládáním a elektronickým řízením. To zaručuje optimální rozložení trakční síly s velmi přesným a progresivním účinkem.
Prototyp Altea Freetrack svou konstrukcí představuje dokonalé řešení pro každého řidiče, který chce i se svou celou rodinou překonávat ty nejnáročnější nástrahy obtížného terénu, ale zároveň vyžaduje vysoce výkonný vůz, který mu dovolí plně využít i všech předností jízdy na silnici.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií