Neste Rally Finsko 2009

Loeb, Elena a Citroën na stupních vítězů ve Finsku – a pokračuje i další dvě sezony!

Poslední, nedělní etapa Neste Rally Finsko nemohla už nic změnit na konečném pořadí. Úřadující mistři světa Sébastien Loeb a Daniel Elena nakonec skončili na druhém místě, tedy přesně na pozici, kterou zaujali v pátek ráno a nechali si tak otevřená vrátka pro obhajobu světového titulu.

Dani Sordó a Marc Martí čtvrtým místem bodově přispěli Citroënu k udržení vedoucího postavení značky v Poháru konstruktérů.

Boj až do konce

I přes krátkou kilometráž poslední etapy nebyla o vzruch nouze. Například když Sébastien Loeb ztratil v jedné rychlostní zkoušce deset sekund. „Byl jsem poněkud pomalejší při vstávání,“ vtipkoval Loeb. „Měli už jsme pramalou šanci na vítězství, nicméně jsem jel až příliš opatrně.“

Pětinásobný světový šampion brzy odpověděl na rychlostní zkoušce Myhinpää 1 a připsal si sedmý nejrychlejší čas. Na této zkoušce navíc obsadil Citroën Total Rally Team první dvě místa díky Dani Sordovi. „Tým po mně sice chtěl, abych příliš neriskoval, nicméně snažil jsem se držet Latvalu pod tlakem. Člověk nikdy neví…“

„Samozřejmě bych byl nejraději, kdybych tu vyhrál, ale s konečným pořadím se toho nedalo moc dělat. Mikko zajel na domácí půdě bezvadně od startu do cíle. Klesli jsme o další dva body v průběžném pořadí pilotů, takže to vypadá, že by o titulu mohla rozhodovat až závěrečná rally.“

Prokop juniorským šampionem

Dani Sordó dojel těsně pod stupni vítězů, nicméně celý víkend hodnotil pozitivně. „Je to škoda, že se nám nepovedlo udržet třetí příčku, nicméně se nám dařilo držet krok s nejlepšími. Jedno však je cenné – měl jsem pocit, že jsem ve Finsku poskočil ve výkonu opět o kousek výš.“

„Ze čtyř zbývajících podniků do konce sezony byl právě tento jedním z nejobávanějších,“ vysvětluje Olivier Quesnel, ředitel Citroën Racing Teamu. „Musíme přiznat, že jsme byli poraženi nejlepším mužem dne. Výkon Séba s Danielem nebyl bezchybný a výsledek Daniho znamená, že jsme ztratili tři body v Poháru konstruktérů. I tak ale zůstáváme na čele s náskokem 14 bodů. Chtěl bych také pogratulovat Martinu Prokopovi, který vybojoval v juniorské soutěži a pro Citroën C2 Super 1600 získal druhou korunu v řadě.“

Potvrzeno: Citroën i v roce 2010 a 2011

Čtyři tituly mistrů světa FIA v Poháru konstruktérů, pět individuálních titulů a 58 vítězství celkem, tuhle vzácnou bilanci bude moci Citroën rozšířit i v sezonách 2010 a 2011. Svou účast ve světovém šampionátu v rally na tato léta Citroën potvrdil na Rally Finsko. Světový rallying je nedílnou součásti DNA Citroënu a umožňuje mu v praxi prezentovat své základní principy kreativní technologie. Týmové posádky předvádějí nejen výkony, ale i kvalitu a touhu po úspěchu na všech tratích a druzích povrchů na rychlostních zkouškách po celém světě.

Olivier Quesnel, ředitel Citroën Racing, k tomu uvedl: „V současném nevyzpytatelném finančním světě je důležité neustále dokazovat naše kvality přes motoristický sport, vítězství našich týmů a aut. FIA WRC je vynikající reklamou pro naše vozy. Náš tým je rád, že se těší důvěře, kterou dostal od nejvyššího vedení skupiny PSA. Naším nejbližším úkolem je zpracovat smlouvy našich jezdců. Jsem si jistý, že Sébastien Loeb a Dani Sordó budou i nadále pokračovat právě s námi.“

Nejrychlejší časy:

  • 1. etapa – RZ 1 : Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 2 a 3 : Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 4 a 5 : Loeb – RZ 6 a 7 : Hirvonen – RZ 8 až 10 : Loeb.
  • 2. etapa – RZ 11 až 15 : Hirvonen – RZ 16 : Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 17 : Hirvonen – RZ 18 : Latvala a Ogier – RZ 19 : Latvala.
  • 3. etapa – RZ 20 : Latvala – RZ 21 : Loeb – RZ 22 a 23 : Latvala.

Nejlepší časy celkem:

  • Hirvonen, 10 – Loeb, 7 – Latvala, 6 – Ogier, 1.

Vedení v soutěži:

RZ 1 : Loeb – RZ 2 až 23 : Hirvonen

Konečné pořadí Rally Finsko:

  • 1. Hirvonen / Lehtinen (Ford Focus) 2:50:40,9 hod.
  • 2. Loeb / Elena (Citroën C4) +25,1 s
  • 3. Latvala / Antilla (Ford Focus) +49,9
  • 4. Sordo / Marti (Citroën C4) +1:06,1 min.
  • 5. Rantanen / Lukka (Ford Focus) +4:18,2
  • 6. Ogier / Ingrassia (Citroën C4) +4:18,5
  • 7. Ketomaa / Stenberg (Subaru Impreza) +5:07,5
  • 8. Wilson / Martin (Ford Focus) +6:33,6
  • 9. Al Qassimi / Orr (Ford Focus) +12:57,3
  • 10. Hanninen / Markkula (Škoda Fabia) +14:13,7

Mistrovství světa FIA, pořadí pilotů

  • 1. Mikko Hirvonen 68
  • 2. Sébastien Loeb 65
  • 3. Dani Sordo 44
  • 4. Jari-Matti Latvala 31
  • 5. Henning Solberg 27
  • 6. Petter Solberg 25
  • 7. Matthew Wilson 20
  • 8. Sébastien Ogier 16
  • 9. Federico Villagra 14
  • 10. Conrad Rautenbach 8
  • 11. Mads Ostberg 7
  • 12. Khalid Al Qassimi 6
  • 13. Chris Atkinson 4
  • 14. Evgeny Novikov 4
  • 15. Matti Rantanen 4
  • 16. Krzysztof Holowczyc 3
  • 17. Jari Ketomaa 2
  • 18. Nasser Al Attiyah 1
  • 19. Urmo Aava 1
  • 20. L. Athanassoulas 1

Mistrovství světa FIA, Pohár konstruktérů

1. Citroën Total WRT 119

2. BP Ford Abu Dhabi 105

3. Stobart VK M-Sport 64

4. Citroën Junior Team 33

5. Munchi’s Ford 20

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...