Největší obchodník s ojetými vozy AAA AUTO slaví 25 let, letos přivítá dvoumiliontého zákazníka

Během čtvrt století se společnost AAA AUTO stala největším obchodníkem s ojetými vozy ve střední Evropě.

Před 25 lety začala společnost AAA AUTO nabízet motoristům ojeté vozy v České republice

Za dobu své existence obsloužila již 1,9 milionu zákazníků výkupu a prodeje a letos na podzim plánuje atakovat hranici dvou milionů. Během čtvrt století firma rapidně rozšířila síť svých poboček na současných 40 ve 4 zemích střední a východní Evropy, kde zaměstnává celkem 2 300 lidí. Prostřednictvím exportu AAA AUTO rozšířilo svou působnost i do západní Evropy.

Název a značka společnosti AAA AUTO vznikl v devadesátých letech

– kvůli řazení firem v telefonních seznamech a katalozích firem podle abecedy. Marketingovou techniku se třemi „A“ v názvu později převzala řada jiných společností, jako například taxislužby, obchodníci s realitami nebo spotřebním zbožím. V roce 2012 AAA AUTO obnovilo prodej pod ikonickou českou značkou Mototechna. O necelé dva roky později vznikla značka Mototechna Premium, kde zákazníci najdou prémiové vozy různých značek, jako je hybridní Fisker Karma nebo terénní kabriolet Mercedes-Benz G500. Mototechna prodala od svého znovuuvedení na trh na 30 000 aut.

S rozvojem internetu a marketingových technik

– se AAA AUTO stala průkopníkem v oblasti telemarketingu a webové prezentace ojetých aut. V současné době realizuje až 90 % transakcí s vozy díky internetu a mobilním telefonům, prostřednictvím kterých probíhá většina komunikace se zákazníky. „Na začátku devadesátých let se pro nás otevřel svět a tenkrát se zdálo, že s trochou vůle lze dokázat vše. Náš autobazar na svém začátku měl jen malou prodejní buňku, majitele a jednoho prodejce, kteří zákazníkům nabízeli auta doslova po jednotlivých kusech. Tenkrát se vše teprve rozvíjelo a například zřízení telefonní linky byl proces na několik měsíců, proto tehdejší majitel natáhl telefonní dráty ze sousedního domku a telefonní připojení si pronajímal od souseda,” vzpomíná generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Pro potřeby klientů  jsme již v roce 1998 zřídili Call centrum v Praze, což byl v prodeji ojetých vozů naprostý unikát nejen na území České republiky, ale i v celé střední Evropě,“ dodala Topolová, která byla jeho zakladatelkou. Pod jejím vedením se Call centrum stalo nejmodernějším a největším ve svém oboru v regionu. Call centrum nyní zaměstnává přes 200 operátorů, kteří z Prahy a Ostravy obsluhují hovory a e-mailovou komunikaci nejen pro Českou republiku, ale také pro Slovensko, Polsko a Maďarsko.

Společnost AAA AUTO jako první nabídla zákazníkům

možnost výkupu za hotové, aniž by museli zdlouhavě čekat na prodej v rámci tzv. komise. Většina jiných autobazarů dodnes prodává automobily pouze jako zprostředkovatelé. Společnost si od začátku zakládala na tom, aby nabízené vozy vlastnila, čímž dokázala zákazníkům nabídnout bezpečnější prodej s garancemi než konkurence. Postupně zavedla i řadu dalších služeb, které do té doby na trhu ojetin chyběly, jako je možnost pořízení auta na splátky, mobilní výkup, možnost výměny vozu za jiný nebo garance legálního původu vozidla.

Rozvoj společnosti za čtvrt století zaznamenal velký skok stejně jako poptávka a přání klientů

Co se za léta nezměnilo, je obliba vozů značky Škoda, které uplynulé čtvrt století i dnes patří mezi nejoblíbenější ojetiny na českém trhu. Zatímco například v roce 1997 byl nejoblíbenější Favorit, o pět let později už seděla na trůnu ojetin Felicia. V roce 2007 pomyslné žezlo převzala Fabia, která ho až v loňském roce těsně přenechala modelu Octavia.

V září roku 2016 se pak společnost AAA AUTO

– jako dosud jediný prodejce ojetých vozů stala oficiálním partnerem české nejvyšší fotbalové soutěže, ePojisteni.cz ligy, a také Slovenské fotbalové asociace. Prostřednictvím značky Mototechna získal český i slovenský fotbal více než 200 nových aut v hodnotě převyšující 100 milionů korun. Jednalo se o historicky první spolupráci prodejce ojetých vozů s nejvyšší fotbalovou soutěží.

Milníky společnosti AAA AUTO během 25 let na trhu:

Rok – Událost

  • 1992 – Založení společnosti
  • 1998
  • – Založení Call centra v Praze. V roce 2015 následovalo otevření nového Call centra v Ostravě, které zaměstnalo více než 50 lidí.
  •  – Otevření prvních mimopražských poboček, mimo jiné v Brně a Ostravě
  • 1999 – Uvedení do provozu velkokapacitního servisu a přípravných dílen
  • 2003 – Vstup na slovenský trh
  • 2007
  • – Vstup na pražskou a budapešťskou burzu cenných papírů
  •  – Předsedou správní rady se stal bývalý šéf Škoda Auto Vratislav Kulhánek.
  • 2012
  • – Generální ředitelkou AAA AUTO se stala Karolína Topolová.
  • – Společnost zřídila funkci zákaznického ombudsmana, které se ujal bývalý mluvčí Škoda Auto Milan Smutný.
  • – Webové stránky skupiny AAA AUTO dosáhly do té doby rekordních 35 milionů návštěv.
  • 2013 – Společnost se probojovala do žebříčku největších českých firem CZECH TOP 100.
  • 2014
  • – Návrat na maďarský trh
  • – Společnost AAA AUTO získala certifikaci ISO 9001 a ISO 14001.
    – AAA AUTO obsloužilo 1,5 miliontého zákazníka.
    – Společnost spouští značku Mototechna Premium, v rámci níž nabízí luxusní ojeté vozy.
    – Společnost se stala vítězem národního kola ve své kategorii v prestižní soutěži The European Business Awards.
  • 2015
  •  Návrat na polský trh
  • Společnost mění svůj název na AAA AUTO International v rámci mezinárodní fúze firem skupiny po převzetí fondem Abris Capital Partners a přesunuje svoje sídlo z Holandska do České republiky.
  • 2016
  • – AAA AUTO navázalo spolupráci s českou nejvyšší fotbalovou ligou a slovenskou fotbalovou asociací.
  • – Společnost za rok 2016 prodala 69 000 automobilů a počet celkově obsloužených zákazníků na výkupu a prodeji dosáhl počtu 1,9 milionu.
    – AAA AUTO se v žebříčku CZECH TOP 100 zařadilo mezi prvních 50 největších společností v ČR dle obratu.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....