Na Rally Francie (4. – 7. října 2012) míří Citroën za oběma tituly

Už potřetí přivítá Citroën Total World Rally Team ohromná podpora domácích fanoušků v Alsasku a Vosges při Rally de France.

Rally Francie

  • Premiéra: 2010
  • Základna: Strasbourg
  • Asistenční park: Zénith de Strasbourg
  • Povrch: asfalt
  • Předpověď počasí: teploty 7 až 18°C.
  • Oficiální stránky: www.rallyedefrance.com

Stejně jako v roce 2010 se Sébastien Loeb a Daniel Elena vracejí do Sébova rodného kraje s šancí na zisk celkového titulu mistra světa.

Nevyzpytatelné, hlavně za deště

Skutečnost, že pouze týmoví kolegové Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen jsou jediní, kdož ještě mohou ohrozit devátý titul v řadě Sébastiena Loeba a Daniela Eleny, se projevila ve velmi uvolněném rozpoložení celého týmu. A dobrý celkový výkon by Citroënu otevřel cestu k osmému prvenství v Poháru konstruktérů, to vše je v sázce na následujícím domácím podniku!

Od přesunu Rally Francie do Alsaska v roce 2010 se tak tento podnik může co do úrovně popularity směle rovnat s vyhlášenými fanouškovskými rally v seriálu WRC – v Argentině, Mexiku, Finsku nebo ve Španělsku. Tehdy kolem stovky tisíc fanoušků vidělo, jak Sébastien Loeb a Daniel Elena vyhráli jejich v pořadí sedmý světový titul. Po loňském nešťastném vypadnutí se letos posádka vrací s vysoce postaveným cílem – přidat další, v pořadí už 74. vítězství kariéry.

„Když jsem vypadl, byl jsem zklamaný stejně jako fanoušci, kteří mě podporovali. Ale podobné věci také tvoří velkou část závodění,“ vysvětluje Sébastien Loeb. „Cítím, jakoby to měl být určitý druh pomsty! Tento rok tu můžeme zajistit zisk obou titulů. V hodnocení pilotů to mohu být už jen já nebo Mikko. Samozřejmě bych dal přednost tomu, kdybych to byl já. Jsem odhodlaný pro to udělat maximum. Počty jsou to jednoduché, titul získám v případě, že o víkendu skončím před mým týmovým kolegou. Podobně jako ostatní rally, má i tato některé zvláštní znaky, které z ní dělají komplexní podnik. Někde narazíte dokonce na šikany v itineráři, rychlostní zkoušky patří mezi vůbec nejrychlejší, jaké jsme kdy jeli. Neustálé změny povrchu dělají z asfaltu obtížně čitelný povrch, z šotoliny zase nevyzpytatelnou pasáž, která může být mezi dvěma průjezdy značně zaprášená. Speciálně když zaprší…“

Hirvonen: Loeba nejde porazit!

Déšť a mlha udělají ze závodní tratě klouzavé blátíčko. Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen si tyto podmínky vyzkoušeli při vítězném tažení na Rally Vosgien, kterou vyhráli. „Byla to pro mě ohromná zkušenost. Nevzpomínám si, že bych někdy zažil horší podmínky na asfaltu,“ vzpomíná Fin. „Zkoušeli jsme různá nastavení vozu tak, abychom našli ideální přizpůsobivost DS3 WRC na mokré a totálně suché silnice.“

Na svém prvním startu na „pořádném“ asfaltu v Německu skončil Mikko třetí a v Citroënu věří v jeho další zlepšování. „I když to není můj nejoblíbenější povrch, asfalt mám i tak rád a nemohu se dočkat soubojů na Rally Francie! V Německu jsem postupně poznával, jak měnit styl jízdy tak, abych naplno využil charakteristické rysy DS3 WRC. Od minulého týdne jsem udělal ještě další pokrok, tak uvidíme, jak daleko jsem se dostal. Mám-li být upřímný, o titulu mezi piloty vůbec neuvažuji. Séb je letos tak silný, navíc má tak velký náskok. Nevidím způsob, jak bych ho mohl za normálních závodních podmínek porazit. Mým cílem je neustále se zlepšovat a přidávat body pro Citroën, aby vyhrál mistrovství světa v Poháru konstruktérů.“

K tomu, aby byl korunovaný mistrem světa už po Rally Francie, Sébastien Loeb potřebuje udržet si alespoň 56bodový náskok ze současného 61bodového před Mikko Hirvonenem. V Poháru konstruktérů mistrovství světa potřebuje Citroën Total World Rally Team udržet si vedení alespoň 86 bodů, zatímco nyní disponuje náskokem 111.

Tři otázky pro Sébastiena Loeba

Jen část sezony 2013, projekt WTCC s Citroënem a Rally Francie: To jsou jen některé z titulků novin poslední doby. Citroën Racing odkryl plány pro budoucnost v motoristickém sportu na pařížském autosalonu. Takže nehodláte obhajovat titul v příštím roce?

„Už jsem na to byl dotazován bezpočtukrát, nakonec to muselo přijít. Nebylo to snadné rozhodování. Na jednu stranu už mám dost neustále nalinkovaného programu v mistrovství světa WRC. Testováním, seznamováním s tratí a spoustou dalších souvisejících věcí strávím mnoho času bez rodiny. Musím ale říci, že stále miluju pilotování a vyhrávání. Tato sezona ukazuje, že mi rychlost stále nechybí, ale nechtěl jsem skončit hned po sezoně. Pořád tu budu i v roce 2013, ale už ne tak nepřetržitě jako nyní. Jen na rally, které mám rád a které jsou významné pro Citroën a jeho marketing. Nemohl jsem tak do svého programu nezahrnout Rally Monte Carlo, kterou 15. ledna sezonu zahájím spolu s dalšími.“

Značka také oznámila, že zvažuje spolu s vámi vstup do WTCC. Kdo byl u zrodu této myšlenky?

„Za poslední měsíce jsem měl mnoho rozhovorů s Frédericem Banzetem a Yvesem Mattonem. Za posledních deset let jsem měl nabídky, abych šel jinam, ale vždycky jsem preferoval zůstat s týmem, který mi dal šanci. Když jsme začali mluvit o roli jakéhosi ambasadora značky, kterým bych v budoucnu měl být, hned jsem cítil, že bych potřeboval víc aktivní pojetí, se kterým bych se cítil spokojený. Když jsem nastínil přání směřovat kariéru na okruhy, shodli jsme se na této myšlence společně. Pak jsme zvažovali různé varianty závodních kategorií, vyšla nám WTCC jako nejlepší volba. I když je v této rovnici ještě mnoho proměnných a neznámých, láká mě možnost soutěžit v tomto šampionátu.“

V porovnání s tím vás čeká „menší“ záležitost, nadcházející Rally Francie. Mnoho lidí si myslí, že to bude jen formalita…

„Jasně, oni to ale nemyslí špatně. Ve Walesu nám naši soupeři ukázali, že jsou schopní s námi držet krok, myslím si, že bychom měli být rychlejší než oni. Ale zaprvé – musíme se s trasou poprat sami! Čekají nás trasy, které známe velmi dobře, ale také úplně nové, se kterými se budeme muset popasovat. Kdyby pršelo, soutěž by se mohla zkomplikovat, museli bychom volit velmi tvrdé pneumatiky. Samozřejmě se budu snažit vyhrát a získat světový titul. Ale nic není jisté, dokud neprojedete cílem…“

Thierry a Nasser cílí na TOP 10

Také Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) a Nasser Al – Attiyah/Giovanni Bernacchini (Qatar World Rally Team) budou startovat na Rally de France – Alsace na vozech Citroën DS3 WRC a sbírat další zkušenosti.

Obě posádky budou v náročných podmínkách a silné konkurenci opět bojovat o umístění mezi desítkou nejlepších. Soutěžní číslo 8 DS3 WRC a Thierry Neuville už byli na tomto podniku úspěšní. V roce 2010 byl Belgičan dokonce na pódiu v JWRC na C2 Super 1600. Po skvělém výkonu Rally Wales GB doufá mladý pilot, že se mu podaří zopakovat výsledek i na Rally Francie. „Musíme se na tuto sezonu dívat celkově, z pohledu našeho zlepšování a pokroku, který jsme udělali,“ vysvětluje Thierry. „Ve Walesu mi tým řekl, abych se netrápil s časy a hlavně abych dojel do cíle a bez chyb. Vím, že jsem nebyl pokaždé mezi nejrychlejšími, ale některé dobré časy jsem zajel na rychlostních zkouškách, na nichž jsem se cítil v pohodě. Můj cíl ve Francii? Pokusit se o totéž… ale ještě o trochu lépe. Byl bych spokojený, kdybych se přiblížil mému výkonu na Rally Německo, ovšem bez překračování limitů.“

Ačkoli také Nasser Al – Attiyah už v Alsasku jednou startoval loni, katarský pilot nemá tak příjemné vzpomínky. „Ztratil jsem hodně času už na první rychlostní zkoušce, když jsem skončil v příkopu. Pak jsme brzy vypadli pro technickou poruchu, proto nemohu říci, že bych na tuto rally rád vzpomínal,“ vysvětlil Nasser. „Očekávám těžkou rally, podobně jako byla v Německu. Bude pro mě těžké najít optimální rychlost hned od začátku. Podle rad mého týmu bych mohl udělat další pokrok. Ve Francii budu mít stejný cíl: postupně zrychlovat jak jen to bude možné.“

Aktuálně osmý a jedenáctý v pořadí pilotů mistrovství světa WRC, Thierry a Nasser, by si ještě mohli vylepšit svá bodová konta v posledních třech rally sezony. Oba ale se svými týmy bojují o čtvrté místo v Poháru konstruktérů.

Citroën Racing Technologies poskytuje dodatečně ještě jeden vůz Citroën DS3 WRC pro Sébastiena Chardonneta a Thibauta de la Haye. Po jejich začátcích v DS3 R3, FFSA French míří tato týmová posádka k tomu, aby předvedla svůj talent na nejvyšší úrovni rally.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...