Mazda TAKERI je nová generace světově úspěšné Mazdy 6
Koncept Mazda TAKERI diesel je osazen nejen novým čistým vznětovým motorem SKYACTIV-D, ale i stop systémem volnoběhu Mazda i-stop a novou brzdovou soustavou se zpětným získáním energie. Tato regenerační brzdová soustava převádí při brždění kinetickou energii na elektřinu, kterou pak uchovává v kondenzátorech a následně ji používá k pohonu elektrických zařízení vozu. Tím se snižuje zatížení motoru a snižuje spotřeba paliva.
Regenerační brzdová soustava Mazdy
Mazda informuje, že regenerační brzdová soustava představuje druhý krok její stavební blokové strategie. Po modernizaci stávajících technologiích jako jsou motory a karosérie je prvním krokem stavební blokové strategie stop technologie volnoběhu (i-stop), druhým krokem je regenerační brzdová soustava a třetím krokem pak elektrický pohon (hybrid, atd).
Automobil Mazda CX-5
– je první z další generace produktů Mazdy, které jsou osazeny kompletním sortimentem technologie SKYACTIV včetně hnací jednotky, karosérie a šasi. CX-5 bude prvním výrobním modelem osazeným novým čistým vznětovým motorem SKYACTIV-D, na kterém je použita zcela nová generace vstřikovacího systému značky DENSO s maximálním vstřikovacím tlakem až 2.500 bar. Tento vysoký vstřikovací tlak zabezpečuje vynikající atomizaci paliva, čímž dochází o třídu k lepšímu spalování i při nižší kompresi. Musíme zdůraznit, že právě uvedený vysoký vstřikovací tlak je pro tento motor základem pro splnění emisní normy Euro 6.
Nový vysokotlaký vstřikovací systém DENSO
– se vyznačuje těmito hlavními znaky odlišujícími tuto novou generaci od předchozí:
- vstřikovače mají nulový statický přepad paliva (dříve byl nenulový jak v režimu vypnuté, tak v režimu zapnuté trysky)
- vstřikovače mají nyní odvod přepadu paliva seshora (dříve ze strany)
- nové čerpadlo je jednoválcové (dříve dvouválcové až tříválcové)
- čerpadlo nyní generuje až 2.500 bar maximálního vstřikovacího tlaku (dříve max. 2.000 bar, konkurenční čerpadla dosahují také max. 2.000 bar)
CX-5 bude také prvním osobním automobilem v Japonsku s kombinací čistého vznětového motoru a stop systému volnoběhu.
Jeho maximální točivý moment je 420 Nm, což je více než dosahují některé 4,0-litrové benzinové motory V6. Tento motor vykazuje nejvyšší úsporu paliva mezi SUV na japonském trhu: na jeden litr paliva ujede 18.6 km. Jeho spotřeba při zkušebním cyklu v režimu JC08 je 5.4 l na 100 km.
Zájemci o CX-5 si mohou také vybrat benzínový motor s přímým vstřikováním SKYACTIV-G. U modelů osazených motorem SKYACTIV-G FWD a vybavených novou automatickou převodovkou SKYACTIV-DRIVE a stop systémem volnoběhu (i-stop idling) bylo při zkušebním cyklu v režimu JC08 vlastním měřením automobilky Mazda ujeto na jeden litr paliva 16,0 km, tj. výsledná spotřeba byla 6,25 l/100km.
Vozidla Mazda se vznětovými motory.
Automobilka Mazda Motor Corporation postupně uvede na japonský trh čistá dieselová vozidla: první bude již na jaře 2012 nové terénní vozidlo SUV Mazda CX-5 osazené 2,2 litrovým dieselovým motorem SKYACTIV. Motor SKYACTIV-D 2.2 je první dieselový motor osobního vozidla vyhovující novým japoským dlouhodobým emisním předpisům, a to bez nutnosti dodatečných zařízení na odstranování NOx. I když jsou v Evropě populární, současná dieselová vozidla musela v Japonsku tvrdě bojovat o přízeň zákazníků, a to z důvodů nákladného zařízení na zpracování NOx, aby vyhověly předpisům na emise výfukových plynů.
Mazda uvádí, že její dieseloví zákazníci v Japonsku budou moci těžit z cenové výhody dieselu oproti benzinovému motoru, dále z přibližně dosahovaného dvojnásobně většího točivého momentu oproti obdobně velkým vozidlům s benzinovým motorem a z o 30% nižší spotřeby paliva. Mazda očekává, že se její čistá dieselová vozidla stanou hlavním segmentem jejího výrobního sortimentu v Japonsku.
Mazda také rekonstruovala svůj unikátní stop systém volnoběhu, tak zvaný i-stop, pro použití s 2,2 l motorem SKYACTIV-D. Na rozdíl od ostatních systémů stop-start dieselových motorů, které vyžadují k opětnému zahájení spalování dva motorové cykly, i-stop obnoví spalování v jediném cyklu, a to přesným umístěním pístů při zastavení motoru. V době kratší než 0,4 sekundy i-stop dosáhne toho co je pro Mazdu charakteristické: světově nejrychlejší obnova spalování dieselového motoru na světě. Výsledkem je hladká obnova spalovacího procesu, která je téměř nepoznatelná, jakož i snížení spotřeby paliva.
October 25, 2011 in Diesel, Japan
Zdroj: www.greencarcongress.com
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.