Lucie nastupovala na start
– po nepředpokládané pauze způsobené neúčastí na krkonošském závodě v době rozsáhlých povodní na území Čech. Ale kostelecký start už žádná „vyšší moc“ nezastavila. Právě naopak. Seznamovací jízdy i soutěž provázely ukrutné podmínky a teploty přesahující magickou třicítku.
Citroën DS3 R1 to však v cestě na cílovou rampu na náměstí v Kostelci nad Orlicí nezastavilo, výsledkem byla druhá příčka v Dámském poháru a deváté místo v nabité třídě 9.
Lucie Červenková přiznává:
„Dlouhá pauza od Kopné byla určitě znát. Navíc soutěž měla zcela odlišný charakter než závod na Moravě. Proti Kopné se závodilo na o dost rychlejších tratích, což pro mě bylo nové. Tak rychlé nálety do zatáček, to byla věc, se kterou jsem se musela v úvodu vyrovnat.“
A to se jí dařilo. Lucie Červenková začala na třetí pozici v Dámském poháru, ale brzy se posunula na stříbrný post. S každým odjetým kilometrem dále zrychlovala a konkurentce na bronzovém postu nedala šanci na zvrat.
„Celkově byla soutěž hodně náročná, i díky velkému vedru v autě, kdy ze mě doslova ´teklo´. Ale díky charakteru rychlostních zkoušek to pro mě byl obrovský adrenalin. Výsledek a druhé místo mezi holkami je super. Takže jsem byla v cíli opravdu spokojena. Určitě na tom měl svůj podíl i spolujezdec Tomáš Plachý, jenž mi předával cenné rady a hnal mě postupně dopředu…,“ doplňuje Lucie z obce Želechovice nad Dřevnicí.
Promotér Citroën Racing Trophy CZ Tomáš Pletka uzavřel:
„Lucie opět dovezla vůz Citroën DS3 R1 do cíle bez jediného škrábance. Při jejím druhém soutěžáckém startu si rychle poradila se zcela odlišným charakterem tratí, což pro ni jistě bylo nesmírně náročné. Nyní ji v rychlém sledu čeká Rally Agropa v Horažďovicích,“
„Vůz Citroën DS3 R1B budou nakonec moci fanoušci rallysportu vidět i na zlínské Barum rally. Kdo bude sedět za volantem, se brzy dozvíte,“ odtajnil žhavou novinku šéf stáje Gekon Racing, která vůz francouzské značky připravuje.
Technické parametry Citroënu DS3 R1B:
Motor:
Řadový zážehový šestnáctiventilový čtyřválec DOHC o zdvihovém objemu 1598 ccm (vrtání 77 mm x zdvih 85,8 mm) uložený vpředu napříč. Nejvyšší výkon 125 k při 6000 ot/min. Maximální krouticí moment 165 Nm při 4200 ot/min.
Převodovka:
Pohon předních kol, pětistupňová převodovka. Stálý převod 13×64. Metalokeramická jednokotoučová spojka o průměru 200 mm. Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem.
Podvozek:
Vpředu zavěšení kol McPherson, vzadu torzní náprava typu H. Tlumiče pérování Citroën Racing, vinuté pružiny. Kotoučové jednopístkové brzdy, vpředu s ventilovanými kotouči průměru 266 x 22 mm vzadu s plnými kotouči průměru 247 x 9 mm. Šestnáctipalcová kola 6,5 x 16″, pneumatiky 200×60 R16.
Rozměry a hmotnost:
Třídveřová zesílená samonosná karoserie s vevařeným ochranným rámem. Délka 3948 mm, šířka 1715 mm, rozvor 2465 mm. Rozchod kol 1520/ 1490 mm. Minimální hmotnost FIA 1180 kg. Bezpečnostní nádrž o objemu 50 litrů.
Společnost GEKON RACING s.r.o.
– je distributorem náhradních dílů a přestavbových kitů pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T a DS3 R1. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt:
GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: gekonracing@email.cz)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií