Celý systém řízení X- driwe je uložen, jak je patrno z fotografií z pařížského autosalonu, na středové konzoli, po které jej lze
jednoduše posunovat podle požadavku na pravostranné nebo levostranné řízení. Veškeré pokyny řidiče jsou přenášeny pouze elektronicky – elektronickou cestou předává mimo jiné nejen pokyny motoru, ale i řízení a brzdy, kamery místo zpětných zrcátek, klimatizaci i autorádio. Mechanické spojení mezi řídicími pokyny a řízenými prvky neexistuje.
Koncept Hy-wire má přední náhon, je poháněn elektromotorem vpředu uloženým o výkonu 60 kW a palivové články mají trvalý výkon 94 kW, největší výkon téměř 130 kW. Hy-wire o hmotnosti 1 900 kg dociluje nejvyšší rychlosti 160 km/hod. I dynamické vlastnosti vozu poháněného palivovými články s elektromotorem jsou téměř rovnocenné dnešním automobilům poháněným benzinem neb naftou. Důkazem, že koncept má blízko k sériové výrobě, je skutečnost, že jeho vysokotlaké nádrže se naplní pouze za pět minut.
Za zmínku stojí a i na fotografiích je vidět, že designerské studio Bertone z Turina tradičně ztvárnilo prototyp Hy-wire na vysoké úrovni rovnocenné celému odvážnému projektu vozu, na kterém se podílely konstrukční a vývojovou prací na prototypu GM North America, na systému palivových článků výzkumné centrum Opel v Mainz Kastelu a na vývoji a konstrukci systému řízení X-drive švédská SKF.
Vodík je všude, jeho přeměna na elektrickou energii v palivových článcích je nesporně nejvýhodnější koncepcí budoucnosti pro pohon nejen automobilů, ale i všech ostatních dopravních prostředků. Pohon palivovými články významně zlepší životní prostředí a podstatně zmenší naši závislost na zemích produkujících naftu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.