Na Jarní Brno zvou silné vozy GT

O víkendu 28.-29. dubna se tedy přijďte podívat, vstup na brněnský automotodrom je zdarma.

Příští víkend se na brněnském automotodromu otevře sezóna závodů na okruzích a první letošní dějství přivítá nejen naše vozy, kterých přes zimu přibylo, ale také italské a rakouské poháry.

Na úvodní podnik sezóny je připraven bohatý závodní program, včele s mistrovstvím republiky na okruzích v divizích 3 a 4, ale nouze nebude o historické vozy z rakouského Histo Cupu, kde pamatujeme zde v Brně velmi různorodé a velmi početné pole, ale také italské vytrvalostní závody s vozy kategorie cestovní a Grand Tourismo. Nejen v našem šampionátu se tedy máme na co těšit.

Závody divize 4 budou nově ve sprintu a vytrvalostní závodě, rozděleny do skupiny nad a do 2000ccm3, což znamená, že šestnáctistovkám přibude konkurence v dvoulitrových vozech, které tak zkvalitní podívanou. Do sprintu D4 do 2000ccm3 se prozatím přihlásilo 52 vozů, závod bude hostit i slovenské jezdce z AST Presskam s Fábiemi a Leony. K největším favoritům mezi slabšími vozy patří Jiří Skula, Petr Januška nebo Petr Levíček s Meganem.

Dvoulitrům vládlo vloni Audi. Martin Foukal startuje v Brně s novou Hondou S 2000, Miroslav Horňák pojede Renault Clio, Dan Michl předvede již před léty rozpracovaný Lotus Michl, K. Kijas zaduní s Hondou Civic a v nově založeném Alcatel Lucent Motorsportu pojedou Kubišta, Nykodým, Forman na Alfách Romeo z ČSMS. Tento tým představí Lauru Hájkovou na Octávii, se kterou by měl zatopit soupeřům i Jiří Jupa. Do závodu je přihlášen i vrchař Martin Novotný s vozem Opel Speedster.

Skupině vozů nad 2000ccm3 vládne již několik let Mercedes CLK DTM, ovšem letos snad konečně po letech jeho nadvlády, se blýská na lepší časy a na dohled je několik konkurence schopných vozů. Nové Audi A4 DTM s Milanem Maděryčem a Janem Kopeckým slibuje zajímavou podívanou i ve vytrvalostním závodě. Robert Šenkýř a Marek Fried pojedou osvědčené BMW M3 GTR, ale ve vytrvalostním závodě bude možná trochu scházet Michal Dolák, který s BMW jezdil velmi kvalitní časy, na letošek se však vypravil do trucků.

Tradičně ve startovním poli nechybí bratři Hajdůškové s Tatrou, K+K Racing a Ferrari 360 z Ed Hardy RT. Ovšem velmi pěkný vůz bude v Brně pilotovat Martin Matzke a Jiří Skula. Jedná se o Chevrolet Corvette GT a na startu se objeví také dvě Lamborghini Gallardo, s jedním pojede dvojice Milan a Jan Urbanovi a druhý předvede divákům trojice Knauss-Gröbl-Weitgasser. Velmi hezké Ferrari pojede také dvojice Macháček-Hynek Charouz a do sprintu zavítá i Antonín Herbeck na Pagani Zonda. Ve vytrvalostním závodě se představí celkem 60 vozů a zřejmě nejpočetnější zastoupení ve startovní listině má Porsche, se kterými pojedou Bezák, Machánek, Malchárek, Stanco a další. Ve startovní listině se objevilo také jméno Ján Princ v týmu BMW Petersport a je možné se domnívat, že se jedná o Slováka, který měl před několika lety velmi vážnou havárii s vozem Porsche zde v Brně.

Formulová divize 3 nabídne jen 12 vozů. Mezi favority řadíme Igora Lešínského, Tomáše Chabra a počítat musíme s Poláškem a Loukotou, kteří pojedou na vozech Van Diemen FŠ. Překvapit může i Horák z Palmiho motorspotu. Do NF se vrátil Antonín Sus a závodní zkušenosti bude sbírat skokan Jakub Janda.

V Brně startuje i BMW 1 Challenge a jsme zvědavi, kam se pohne vývoj této série, když vloni mnoho stabilních závodníků tyto stroje nepilotovalo. Loňský ročník vyhrál mladý Honzík před Dolákem, a tak se nechme překvapit novým promotérem, co nového přinese.

Více, než doplňkem, budou našim závodům krásné veteránské skvosty z rakouského Histo Cupu, ve kterém uvidíme například Renault 12 Gordini, Ford Mustang nebo BMW 325i.

A posledními zajímavými vytrvalostními závody budou italské série cestovních a Grand Tourismo vozů, kde mimo krásných ,,Gétéček,, s více jak pětilitrovými motory, najdeme i známé jezdce Alexe Caffiho na Porsche 996 GT3 a Stefano D´ Asteho na Lotusu Exide. Mezi cestovními vozy zahlédneme v Brně i dvojici Hardman-Leventis, která jela loňský Epilog a BMW M3 s posádkou Calderari-Brynerová-Luca Cappelari, jenž se pravidelně účastní FIA GT.

Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...