Na čtvrtý podnik seriálu mistrovství světa v rallye míří tovární tým Citroën Sport

Právě tam na Novém Zélandu před 10 lety poprvé zvítězil Colin McRae.

Na pořadu šampionátu je jedna z nejobtížnějších a mezi jezdci jedna z nejobávanějších soutěží – Propecia Rallye Nový Zéland, která se jede ve dnech 11. – 13. dubna 2003.


33. ročník Rallye Nový Zéland je dlouhý 1298 km, obnáší 22 rychlostních zkoušek 407,34 měřenými kilometry. Technická přejímka je dnes ve středu 9. dubna v Manukau City v Aucklandu, „shakedown“ zítra ve čtvrtek 10. dubna na Komokoriki Hill Road. Zahajovací ceremoniál od 18.45 hod. na Sky City, blízko dominanty Aucklandu Sky Tower (328 m).


První etapa – 387,75 km (139,10 měřených), 9 rychlostních zkoušek.


Druhá etapa – 455,79 km (149,34 km měřených), 7 RZ.


Třetí etapa – 455,01 km (118,90 km měřených), 6 RZ.


Auckland, město bílých plachet lodí, se stává hlavním městem rallye sportu. Citroën vysílá do bojů jako obvykle trojici vozů Xsara WRC. Také posádky jsou pro tuto sezónu standardní – Colin McRae – Derek Ringer, Sébastien Loeb – Daniel Elena a Carlos Sainz – Marc Marti.


Pro tým z Versailles – Satory je tento podnik co do uvažovaných výsledků a umístění jednotlivých posádek otevřený. Tým Citroën se v posledních dnech snažil využít možností, které poskytují řády a reglement WRC o homologaci nových dílů a součástek. Tyto operace bylo nutné uzavřít do 1. dubna 2003 a Citroën Sport jich také využil zejména co se týče některých detailů v motoru, podvozkových komponentů, výfuku apod.


Vzhledem k tomu, že regule mistrovství světa přímo zakazují u soutěží konaných mimo Evropu testování a zkoušení v místech konání, rozbil Citroën svůj přípravný kemp v Katalánsku. Tam jsou v tuto dobu podmínky srovnatelné s těmi, které jezdce čekají právě na Novém Zélandu. Vedení týmu v tomto směru dalo na zkušenosti dvou elitních pilotů Citroënu, Carlose Sainze a Colina McRae, kteří na novozélandské rallye startovali shodně jedenáctkrát. Jejich zkušenosti hovoří jasnou řečí v jednom směru – rozhodujícím faktorem ovlivňujícím výsledky a průběh rallye, je počasí. Na Novém Zélandu je právě podzim, a ten bývá velice deštivý. Guy Fréquelin, šéf sportovní stáje Citroën, říká: „Je to pro nás rovnice o mnoha neznámých. Doufám, že se nám podaří ji vyřešit. Zůstávám ale raději ve svých prognózách opatrný. Konkurence také nespí. Byl bych rád, kdyby se dvě xsary umístily do 6. místa, z nich jedna na stupních vítězů. Pracovali jsme na základně v Manresa tak, abychom si přiblížili podmínky, jaké budou u protinožců. Výsledky testů a měření dostanou k dispozici naši jezdci. Neznamená to ale, že můžeme garantovat výsledky! Je to skvělé, když máte v týmu dva piloty s 11 účastmi na této soutěži. Hodně bude záležet na průběhu první etapy. Xsary už závodily na asfaltu, sněhu, šotolině, nyní se mohou ukázat na kluzké a bahnité hlíně.“


Carlos Sainz, vítěz poslední rallye v Turecku, se úspěchem příliš neopájí. „Byl to fantastický moment, vyhrát v Turecku, na soutěži, která byla nově zařazena do mistrovství světa. Zvláště, když to pro mě bylo už 25. vítězství v podniku WRC. Pro Rallye Nový Zéland to ale nic neznamená, v Turecku byla Xsara vynikající, teď se jede na opačném konci světa. Musím se absolutně soustředit.“


Colin McRae slaví v Aucklandu kulaté výročí. Přesně před 10 lety poprvé vyhrál podnik mistrovství světa – právě na Rallye Nový Zéland. „Na Novém Zélandu jsem ale poprvé jel už v roce 1989, tehdy ještě jako soukromý jezdec. A můj první titul? Bylo to fantastické, jak jsme tenkrát bojovali s Francouzem Delecourem. Myslím si, že terén na této rallye nebude příliš rozbitý a nebezpečný.


Třetí z mušketýrů, Sébastien Loeb je jediným z nich, který na Rallye Nový Zéland startoval na voze Citroen. Stalo se tak v loňské sezóně, kdy stáj Citroën zařadila účast na tomto podniku oproti původnímu plánu.


Mistrovství světa značek:


1. Citroën 39 bodů, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 13, 5. Škoda 6, 6. Hyundai 3.


Pořadí jezdců, celkově:


1. R. Burns – 18 bodů, 2. C. McRae – 17, 3. C. Sainz – 16, 4. M. Märtin – 13, 5. S. Loeb – 12, 6. M. Grönholm – 10, 7. T. Mäkinen – 9, 8. F. Duval – 8, 9. G. Panizzi – 4, 10. P. Solberg – 3, 11. C. Robert – 3, 12. T. Gardemeister – 3, 13. A. Schwarz – 1.


Jezdci na Citroenech Xsara jsou na druhém, třetím a pátem místě a v mistrovství světa značek Citroen na prvním místě.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...