Koncept nové soutěžní verze modelu Pajero se objevil počátkem září 2001 na autosalónu ve Frankfurtu. O půl roku později v Ženevě se veřejnosti představila ještě propracovanější verze 2+2 a na nynějším autosalónu v Paříži, který v současné době probíhá, je už
k vidění definitivní podoba závodního speciálu Mitsubishi Pajero Evolution, s níž japonská automobilka tří diamantů vstoupí v nejbližší době do světového seriálu dálkových automobilových soutěží.
„Pouštní GT“, jak se novému vozu mezi odborníky přezdívá, bylo na první pohled inspirováno neustále rostoucími nároky a stále silnější konkurencí při nejobtížnějším motoristickém podniku současnosti – etapové dálkové soutěži Paříž-Dakar, do jejíchž výsledků se značka Mitsubishi zapsala nesmazatelným písmem. Vůz byl postaven v úzké spolupráci s designerským oddělením Mitsubishi Motors vedeným francouzským stylistou Olivierem Boulayem. Už od samého začátku na něm vývojáři Mitsubishi Motors pracovali s techniky a jezdci závodního týmu.
Pajero Evolution znamená pro sportovní aktivity značky tří diamantů obrovský skok kupředu. Jde o vůbec první koncept, z něhož byl cíleně vyvíjen závodní automobil. Díky tomu vznikl stoprocentně nový plnokrevný soutěžní vůz s vynikajícími parametry v mnoha oblastech:
Aerodynamika: Stovky hodin testů v aerodynamickém tunelu přinesly znatelné zmenšení čelní odporové plochy, snížila se výška vozu a zároveň se dosáhlo lepšího chlazení motoru.
Rozdělení hmoty: Ve srovnání s klasickým soutěžním vozem Pajero má nový vůz mnohem lepší rozložení hmot a nižší těžiště. Bylo k tomu ovšem nutné umístit motor o 10 centimetrů níže a posunout jej o 30 centimetrů směrem do kabiny.
Motor: Šestiválcový 24 ventilový DOHC o objemu 3,5 litru.
Převodovka: Poprvé v historii je soutěžní Mitsubishi Pajero vybaveno šestistupňovou přímo řazenou sekvenční převodovkou.
Brzdy: Vůz je vybaven novými účinnějšími brzdami.
Rozměry: Délka 422 cm, šířka 199 cm a rozvor 272 cm.
Pneumatiky:. Pajero Evolution je vybaveno pneumatikami BF Goodrich 18/80/16 a systémem automatického dohušťování a vypouštění vzduchu z pneumatik, ovládaným z místa řidiče. Systém pracuje i za jízdy a není omezen kvalitou terénu.
Společně s větším výkonem osvědčené pohonné jednotky a zdokonaleným systémem pérování se Pajero Evolution bezpochyby stane novým favoritem na závodních tratích. První zkouškou ohněm pro nový vůz bude 2002 UAE Desert Challenge v Dubaji ve dnech 29.10-2.11, kde bude Pajero Evolution startovat společně s klasickými soutěžními vozy Pajero. S nasazením obou typů počítá tovární tým Mitsubishi rovněž pro příští etapový závod do Dakaru v lednu 2003.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas