Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele

V Mostě se o víkendu konal další díl MMČR na okruzích, který byl součástí středoevropské zóny a na startu se tedy objevilo několik pilotů ze Slovenska a Polska.

Tříhodinovce cestovních vozů dominovalo duo Charouzů, doplněné o Nimče a Mückeho na Mercedesu DTM a s kolovou ztrátou dojeli za nimi Nimč a Kafferem na dalším Mercedesu, které tak opět ovládly scénu cestovních vozů. Němec Kaffer má za sebou starty s formulí F3, ale také v německém DTM.

Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele
Mistrovství republiky s Mercedesy DTM na čele

Maděryč s dalším speciálem Audi DTM do cíle nedorazil, a tak se úspechu dočkalo trio Macháček-Charous-Daniš na Ferrari F430. Bramborová medaile trochu překvapivě zbyla na Slováka Konopku, jenž jel s méně známým Němcem Lungstrassem na stroji Porsche 911 GT3. Pátý dojel Machánek, šestý Vacík a sedmé místo obsadilo trio Lacko-Charouz-Blažek s Porsche 997 Cup. Do cíle tentokrát nedojel ani Šenkýr na BMW, ale také Bezák na Porsche a Bulhar Talkanitsa s Renauerovým Porsche GT3.

Ve sprintu do 2000ccm3 nejlépe zajel Dan Michl s novým závodním speciálem Lotus Michl 07 a hned při prvním okruhovém startu s novým vozem ukázal jeho kvality. S nevelkým odstupem 0,8s. za ním skončil vrchař Novotný a Opel Speedster si připsal další cenný skalp, do sbírky velkých úspechu. Třetí dorazil do cíle Forman z Lucent Motorsportu s Audi A4 ST. Jarní vítěz z Brna Mikoláško se Škodou Octávia vybojoval čtvrté místo a páté a šesté místo obsadili Poláci Soja a Czapka s Renaulty Clio. S Octávií se ve slabší divizi do dvou litrů představil Filip Sláděčka a cíl neviděl ani Moravec s Fábií, ani Januška s Pick-Upem.

V divizi 4 nad 2000ccm3 opět vévodil pořadí Charouz a Nimč na Mercedesech DTM. Pro třetí místo si v Mostě dojel Maděryč s Audi DTM, ten však již s 28s. odstupem. Čtvrté místo patřilo monstru jménem Sallen S7-R GT1, který pilotoval Miro Konopka a páté místo si konečně, po ohnivých scénách a různých technických poruchách vychutnal Chevrolet Corvette s Martinem Matzkem. Až za ním skončili Liedl sen. na Audi TT DTM a Daniš na Ferrari. Bezák na Porsche 911 GT3 Cup zajel velmi pěkně sedmý, čímž si trochu poopravil náladu ze sobotního nezdaru a v dalším pořadí mu dýchali na záda Šenkýr a Hajdůšek na Tatře.

V ČP Škoda Octávia Cupu si dojel pro vítězství v první jízdě Matějovský, před Janišem a Dostálem. Druhému nedělnímu závodu pak zavládl Erik Janiš, před Dostálem a Vorbou. Trochu překvapivě dojel pátý Slovák Pál, ale druhý závod značně zkomplikovala havárie Kárného, Bareše a Hájka v úvodu závodu. Matějovský, vítěz první jízdy, byl klasifikován až na 15. místě.

Závody AvD Interserie opanoval Peter Milavec s Lolou F3000 Ford Cosworth 3,5ltr a velmi smutný skončil po prvním závodě Joachim Ryschka, když při předjíždění pomalu jedoucích vozů, dost poničil svůj Ex Montoyův Indy Chevrolet G-Force, sedmisetkoňové monstrum.

Výsledky Supersport Trophy Most:

D4 vytrvalostní (3 hodiny):

  • J.Charouz/A.Charouz/Nimč/Mücke – Mercedes Benz DTM
  • Nimč/Kaffer – Mercedes Benz DTM
  • Macháček/H.Charous/Daniš – Ferrari F430
  • Konopka/Lugstrass – Porsche 911 GT3
  • Machánek/Bárta – Porsche 911 GT3
  • Vacík/Waszek – Ferrari 360

D4 sprint nad 2000ccm3:

  • Charouz – Mercedes Benz DTM
  • Nimč – Mercedes Benz DTM
  • Maděryč – Audi A4 DTM
  • Konopka – Sallen S7-R GT
  • Matzke – Chevrolet Corvette GT3
  • Liedl sen. – Audi TT DTM

D4 sprint do 2000ccm3:

  • D. Michl – Lotus Michl 07
  • Novotný – Opel Speedster
  • Forman – Audi A4 ST
  • Mikoláško – Škoda Octávia I
  • P.Soja – Renault Clio RS
  • Czapka – Renault Clio

ČP Škoda Octávia Cup 07

  • 1. jízda: Matějovský, E.Janiš, Dostál
  • 2. jízda: E.Janiš, Dostál, Vorba

AvD Interserie:

  • 1. závod: Milavec, Gerstl, Savoldi
  • 2. závod: Milavec, Piccone, Conrad

Nyní všichni fandové očekávají v Mostě Matador Czech Truck Prix, které ozvučí autodrom již za 14 dní a kromě kamiónů, uvidíme i sportovní prototypy a GT vozy ve Sports Car Challenge.

Text a foto: Vláďa Rožánek

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...