MINI pokračuje v expanzi a rozšiřování svého výrobního programu

Nejnovějším přírůstkem je MINI Roadster, který je současně šestým modelem své značky. Je to vůbec první dvoumístný otevřený vůz v historii značky.

Nezaměnitelná interpretace otevřeného dvoumístného vozu s manuálně ovládanou střechou; první vůz prémiové značky v daném segmentu.

MINI pokračuje v expanzi a rozšiřování svého výrobního programu
MINI pokračuje v expanzi a rozšiřování svého výrobního programu
MINI pokračuje v expanzi a rozšiřování svého výrobního programu

Unikátní přitažlivost zaujme zájemce o výstřední, a přitom elegantně-sportovní vůz s otevřenou střechou a osobitým designem; vzrušující obratnost spojená s výkonnými motory a propracovaným podvozkem; bezpříkladné možnosti individualizace.

Osobitá reprodukce klasického designérského stylu MINI s proporcemi roadsteru; s krátkými převisy, sebevědomým postojem s výraznými blatníky a masivní linií pontonu karoserie; klasické prvky designu značky MINI podtrhují unikátní identitu.

Karoserie s tříprostorovou koncepcí a rovnou zadní částí; elegantní proporce roadsteru tvoří silně sklopené čelní sklo a mírně stoupající linie boků; ve srovnání s modelem MINI Cabrio je MINI Roadster snížené o 20 mm; manuálně ovládaná jednoduchá plátěná střecha je zárukou velmi rychlé obsluhy.

Specifické naladění podvozku dodává „plnotučné“ svezení, svým projevem připomínající motokáru; nízké těžiště, velmi tuhá karoserie a optimalizovaná aerodynamika; elektrický posilovač řízení a DSC (Dynamic Stability Control) ve standardní výbavě; DTC (Dynamic Traction Control) s funkcí EDLC (Electronic Differential Lock Control – elektronický závěr diferenciálu) je dodáván na přání a jedná se o standardní výbavu provedení MINI John Cooper Works Roadster; ochranné oblouky z leštěné oceli; aktivní zadní spoiler vyjíždí v rychlostech nad 80 km/h.

Interiér má velký úložný prostor za sedadly, průchozí systém pro převoz dlouhých předmětů, zavazadlový prostor s objemem 240 l; velké víko usnadňuje přístup k zavazadlům; na přání: větrný štít, který se uchycuje mezi ochranné oblouky.

Nejnovější generace čtyřválcových motorů; nejvýkonnější zážehové a vznětové motory MINI; technologie MINI TwinPower Turbo; technologie z konceptu MINIMALISM zajišťují příkladnou účinnost a minimální spotřebu paliva.

Specifická barevná schémata, materiály, kryty vnějších zpětných zrcátek, dekorační lišty Colour Line; exkluzivní možnosti individualizace MINI Yours a další možnosti přizpůsobení vlastnímu stylu; vyspělá standardní výbava v podobě posilovače řízení závislého na rychlosti jízdy, elektricky nastavitelných zrcátek, parkovacího asistentu, klimatizace (s výjimkou MINI Cooper Roadster) a audiosystému s přehrávačem MP3 a zdířkou AUX IN; velmi rozsáhlá a v daném segmentu nevídaná nabídka vyspělých prvků doplňkové výbavy.

Nabízené motory jsou se všemi údaji uvedeny v tabulce v závěru této informace.

Spontánní, otevřené, neodolatelné: MINI Roadster.

Potěšení z jízdy, které je doslova vetknuté do každého vozu MINI. A nyní si jej můžete užít – se střechou nahoře či dole – ve druhém modelu MINI, který byl navržen jako čistě dvoumístný. Výkonné motory a propracovaný podvozek naladěný specificky pro každé provedení nabízejí typický projev připomínající přímočarost motokáry. Plátěná skládací střecha MINI Roadster se snadno manuálně složí nebo naopak natáhne nad prostor pro posádku.

Sebevědomý vzhled nového MINI Roadster je tradiční, avšak díky proporcím klasického roadsteru dostává zcela nový nádech a osobité charisma. S nataženou i staženou střechou se MINI Roadster vyznačuje charakteristickými tříprostorovými proporcemi. Toto řešení dává vizuálně najevo oddělený zavazadlový prostor o objemu 240 l.

V daném segmentu je velmi specifický vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením kol, elektrickým posilovačem řízení a stabilizačním systémem DSC. Speciální výztuhy jsou zárukou extrémně tuhé konstrukce karoserie, stejně tak jako nízkého těžiště a vysoké úrovně bezpečnosti. Do bezpečnostního standardu patří také čelní a boční airbagy, stejně tak jako zesílený rám čelního skla pracující v součinnosti s ochrannými oblouky za sedadly. Aktivní spoiler umístěný na zadní části zajišťuje aerodynamickou vyváženost vozu ve vysokých rychlostech.

Roadster ve stylu MINI: unikátní a nezaměnitelný.

Dynamické, ale přesto důmyslně navržené tvary karoserie vytvářejí harmonický celek. Jeho charakteristickým prvkem je výrazná a mírně stoupající linie pontonu karoserie, doplněná silně skloněným sloupkem čelního skla. Jeho sklon je o 13 stupňů větší než u modelu MINI Cabrio. Nezaměnitelný je také pouze dvoumístný interiér a ploché víko zadní části vozu. I s nataženou skládací střechou vypadá MINI Roadster velmi dynamicky a jeho silueta připomíná automobil typu Coupé. Tradičním prvkem designu je nejen šestiúhelníková maska chladiče, ale například i černé lemy blatníků a prahů, chromované lišty, stejně tak jako kulaté světlomety a svisle orientovaná zadní skupinová světla, umístěná co možná nejvíce na stranách.

Modely nového Mini s délkou 3728 mm až 3758 mm, rozvorem 2467 m a šířkou 1683 mm kopíruje rozměry modelu MINI Cabrio. S výškou 1384 mm až 1391 mm je tato novinka přibližně o 20 mm nižší než čtyřmístný otevřený sourozenec, což je ve spojení s neobyčejnou sportovní elegancí zárukou nízkého, přikrčeného výrazu. Rám čelního skla je silněji skloněný směrem vzad, takže opticky prodlužuje příď a současně působí dravým dojmem i při pohledu zpředu.

Čisté a tradiční proporce s otevřenou i zavřenou střechou: manuálně ovládaná skládací střecha.

Další ukázkou převtělení typického MINI do segmentu kompaktních roadsterů je robustní skládací střecha navržená pro celoroční použití. Tvar střechy v uzavřeném stavu evokuje klasickou tradici britských sportovních roadsterů a současně zvýrazňuje mohutné boky, které jsou typickým rysem designu vozů značky MINI. Po otevření střechy, která se složí za dvojici sedadel, zůstává zachován uhlazený celkový výraz. Horní díl střechy je navržen tak, aby ve složeném stavu nahradil dodatečný kryt.

Střecha má manuální ovládání, které se obsluhuje pohybem jedné ruky. Tím je otevření nebo uzavření střechy otázkou okamžiku. Stačí jen o 130 stupňů otočit zámek na rámu čelního skla a střechu sejmout dozadu za prostor pro posádku. Opětovné natažení střechy je snadné: stačí odjistit spínač umístěný mezi sedadly a následně střechu, které s pohybem pomáhají plynové vzpěry, natáhnout nad prostorem pro posádku a následně zajistit u rámu čelního skla.

Unikátní laky karoserie, sportovní pruhy a specifické prvky interiéru jsou zárukou značné individuality.

Pro MINI Roadster je určena dvojice pastelových a šestice metalických barev. V duchu nejlepší britské tradice je plátěná střecha vždy černá. Na přání jsou připravené sportovní pruhy ve třech barevných provedeních, které se umisťují na kapotu motoru, víko zavazadlového prostoru a zadní nárazník. V závislosti na modelu jsou připravena kola z lehkých slitin s průměry od 15 do 17 palců. Další kola jsou k dispozici v rámci výbavy na přání.

Pro MINI Roadster jsou připraveny speciální prvky výbavy, například exkluzivně prošívaná sportovní sedadla v barvě Toffy. K dispozici je šestice různých dekoračních lišt pro interiér, pro MINI John Cooper Works Roadster je připraveno i speciální červené provedení Chili Red. Nabízí se také pětice provedení Colour Line, kterou doplňují další možnosti z programu individualizačního programu MINI Yours.

Skvěle navržený koncept nabízí potěšení z jízdy bez kompromisů.

Díky absenci zadních sedadel byl vytvořen zavazadlový prostor o objemu 240 l, který je snadno přístupný pomocí velkého, vzhůru výklopného víka. Dodatečnou variabilitu vozu MINI Roadster dodává otevírací otvor s rozměry 36 x 20 cm mezi interiérem a prostorem pro zavazadla, který umožňuje i převoz delších předmětů uvnitř vozu. MINI Roadster se vyznačuje zvětšenými kapsami ve dveřích, trojicí držáků nápojů a policí umístěnou za sedadly.

Další specialitou nového MINI Roadster je dvojice ochranných oblouků vyrobených z nereznoucí oceli, které jsou navržené tak, aby ve spojení se zesíleným rámem čelního skla zajistily potřebnou ochranu v případě převrácení vozu. Provedení rámu čelního skla, stejně tak jako ochranných oblouků je ukázkou dokonale promyšleného a efektního designu. Dalšími prvky bezpečnostního komplexu nového MINI Roadster jsou například čelní a boční airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly i systém kontroly tlaku v pneumatikách.

Mimořádnou tuhost karoserie i prostoru pro posádku zajišťují speciální výztuhy podlahy v zadní části a v oblasti bočních prahů. Výztuhy jsou aplikovány také v přední části modelu MINI Roadster. Jejich vyšší hmotnost přináší zvýšení trakce hnaných předních kol. Naopak použití lehké a manuálně ovládané skládací střechy je přínosem pro snížení těžiště. Spojení značné tuhosti celé konstrukce s daným rozložením hmotnosti je ideálním základem pro agilitu a přesné ovládání vozu při dynamické jízdě.

Optimalizovaná aerodynamika je další vlastností, která hraje v celkovém konceptu MINI Roadster významnou roli pro zajištění potřebného potěšení z jízdy. Více sklopené čelní sklo zmenšuje čelní plochu, a tím i odpor vzduchu. Na zádi má MINI Roadster umístěn aktivní spoiler, který se automaticky vysouvá po překročení rychlosti 80 km/h. Jakmile rychlost vozu klesne pod 60 km/h, spoiler se samočinně vrátí do výchozí polohy. Lze jej však vysunout nebo zasunout také manuálně stiskem tlačítka. Spoiler zvyšuje při nejvyšší rychlosti přítlak na zadní nápravě až o 40 kg.

Provedení MINI John Cooper Works Roadster se vyznačuje ještě více zdokonalenou aerodynamikou. Pro tento model standardně dodávaný aerodynamický kit John Cooper Works dává najevo svoji účinnost také opticky.

Nejnovější generace čtyřválcových motorů: větší sportovnost, působivá úspornost.

MINI Roadster je vybaveno trojicí nejvýkonnějších zážehových motorů, které má značka MINI k dispozici. Tyto vyspělé pohonné jednotky spojují mimořádný sportovní charakter s příkladnou úsporností. Všechna provedení MINI Roadster proto ve svém označení hrdě nesou jméno Cooper, které je odkazem na legendárního konstruktéra vozů F1, jenž se soustředil také na úpravy původních vozů Mini.

MINI Cooper Roadster je velmi agilním vstupem do celé modelové řady Roadster. Zážehový čtyřválec s objemem 1,6 litru je vybaven kromě jiného plně variabilním rozvodem VALVETRONIC používajícím technologie BMW, který zajišťuje rychlé reakce pohonné jednotky, snižuje spotřebu paliva a současně i produkci emisí.

Motory s technologií MINI TwinPower Turbo jsou kromě plně variabilního rozvodu vybavené také turbodmychadlem twin-scroll a přímým vstřikováním benzinu.

Nejnovější produkt sportovní divize MINI John Cooper Works má ještě více sportovního charakteru s dvoulitrovým vznětovým motorem MINI TwinPower Turbo umístěný pod kapotou MINI Cooper SD Roadster.

Modely MINI Cooper Roadster a MINI Cooper SD Roadster jsou standardně vybavené souborem technologií pro snížení spotřeby paliva MINIMALISM. Jedná se například o systém regenerace kinetické energie, funkci Auto Start/Stop, ukazatel optimálního rychlostního stupně, elektrický posilovač řízení či příslušenství motoru pracující v závislosti na skutečné potřebě jejich činnosti. MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster a MINI Cooper SD Roadster mohou být namísto standardně dodávané manuální převodovky se šesti rychlostními stupni na přání vybavené šestistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic s funkcí manuálního sekvenčně ovládaného řazení.

Obratný, přesný, stabilní: motokára v rouše roadsteru.

Dokonale přesné ovládání, stejně tak jako podmanivou stabilitu a přímočarost reakcí nabízí pečlivé sladění přední nápravy typu McPherson, zadního víceprvkového zavěšení (unikátu v daném segmentu), elektrického posilovače řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy a silné brzdové soustavy. To vše vytváří pocit, že jízda ve voze MINI Roadster připomíná svezení v motokáře. Na přání je připraven ještě sportovněji laděný podvozek s tužšími tlumiči, tlustšími stabilizátory a pevnějšími pružinami.

Tlačítko Sport, které zajišťuje sportovnější charakteristiku motoru a posilovače řízení, je standardní výbavou modelu MINI John Cooper Works Roadster a na přání se dodává pro ostatní provedení této modelové řady. V případě, že je daný vůz vybaven šestistupňovou samočinnou převodovkou, dochází k nastavení sportovní charakteristiky také v jejím případě.

Standardní výbavou všech modelů je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). Jeho součástí je protiblokovací systém ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, systém rozdělení brzdného účinku při zpomalování v zatáčkách CBC, brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce. Stabilizační systém DSC nabízí pro větší sportovní vyžití také režim DTC (Dynamic Traction Control), doplněný funkcí elektronického závěru diferenciálu EDLC (standard pro MINI John Cooper Works Roadster a na přání pro ostatní modely).

MINI Roadster: prémiový dvoumístný vůz s prvotřídní základní výbavou a exkluzivními doplňky.

V typickém stylu MINI se nese interiér – má dominantní, centrálně umístěný rychloměr a otáčkoměr situovaný za volantem. Pro MINI Cooper S Roadster, MINI Cooper SD Roadster a MINI John Cooper Works Roadster jsou standardní výbavou sportovní sedadla, stejně tak jako automatická klimatizace. Ve výbavě všech modelů nechybí parkovací asistent PDC, dešťový senzor, výškově nastavitelná sedadla a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka.

Komfort a individualitu lze posílit mnoha prvky obsaženými v seznamu doplňkové výbavy, které nejsou v daném segmentu obvyklé. Příkladem jsou v tomto směru například adaptivní světlomety, xenonové světlomety s černými vnitřními částmi, připraven je také systém komfortního přístupu, palubní počítač, multifunkční volant, počítadlo doby jízdy s otevřenou střechou, vyhřívaná sedadla, automaticky zatmavitelná vnější zpětná zrcátka či paket odkládacích prostorů pro interiér. Zajímavou výbavou jsou sportovní sedadla Recaro s výrazným tvarem, integrovanými hlavovými opěrkami a vytlačeným logem John Cooper Works by Recaro. Zákazníci si mohou své MINI Roadster dále personifikovat s využitím doplňků z programu MINI Yours či sportovního příslušenství John Cooper Works.

Pouze od MINI Connected: pokročilé zábavní, multimediální a komunikační funkce.

Standardní výbavou modelů MINI Roadster je audiosystém MINI CD (MINI John Cooper Works Roadster: MINI Boost CD). Ještě kvalitnější hudební zážitek lze prožít po vybavení tohoto vozu systémem hi-fi reproduktorů Harman Kardon, stejně tak přípojkou USB. Audiosystém MINI Visual Boost a navigační systém MINI přinášejí do středu rychloměru 6,5palcový barevný displej s vysokým rozlišením. V součinnosti s naposled jmenovanými systémy jsou k dispozici také funkce z programu MINI Connected, které umožňují uživatelům telefonu Apple iPhone používat ve voze služby závislé na internetu. Například aplikace pro tento telefon MINI Connected App umožňuje systémem vozu poslouchat internetová rádia, pohodlně komunikovat prostřednictvím sítě Facebook či Twitter, přijímat zprávy kanálem RSS a využívat funkcí MINIMALISM Analyzer či dynamického vyhledávání hudby. Prostřednictvím tohoto systému lze také číst varovná hlášení, zobrazovat dosažená příčná a podélná zrychlení (Force Meter) nebo sledovat digitální doplňkové ukazatele některých veličin vozu.

Specifikace jednotlivých modelů MINI:

Model MINI … Cooper Roadster Cooper Roadster Steptronic Cooper S Roadster Cooper S Roadster Steptronic John Cooper Works Roadster Cooper SD Roadster Cooper SD Roadster Steptronic
Počet dveří/sedadel 2/2
Délka/šířka/výška (nezatíženo) mm 3728/1683/1384 3734/1683/1390 3758/1683/1391 3734/1683/1390
Rozvormm 2467
Rozchod, vpředu/vzadu mm 1459/1467 1453/1461 1453/1461
Palivová nádrž l 40 50 40
Pohotovostí/provozní hmotnost kg 1120/1195 1160/1235 1185/1260 1205/1280 1185/1260 1200/1275 1215/1290
Užitečné zatížení DIN kg 290
Max. přípustná hmotnost kg 1410 1450 1475 1495 1475 1490 1505
Max. zatížení náprav, vpředu/vzadu kg 820/610 855/610 870/620 895/620 865/630 890/620 905/620
Zavazad.prostor l 240
Čelní odpor vzduchu cx x A 0,35/1,97/0,69 0,37/1,97/0,73 0,36/1,99/0,72 0,37/1,98/0,73
Motor řadový
válce/ventily 4/4
Zdvih.objem m3 1598 1995
Vrtání/zdvih mm 77,0/85,8 84/90
Kompresní poměr 11,0:1 10,5:1 10,0:1 16,5:1
Typ paliva benzin 91–98 nafta
Výkon kW/k 90/122 135/184 155/211 105/143
při min-1 6000 5500 6000 4000
Toči.moment Nm 160 240(260) 260(280) 305
Při min-1 4250 1500-5000 1730-4500 1850-5600 (2000-5100) 1750-2700
Podvozek
Přední náprava Vzpěry McPherson kinematika proti ponořování
Zadní náprava Víceprvková, podélná hliníková ramena, centrálně uchycená příčná ramena
Brzdy vpředu Kotoučové s vnitřním chlazením
průměrmm 280 x 22 294 x 22 316 x 22 294 x 22
Brzdy vzadu Kotoučové
průměr 259 x 10 280 x 10 259 x 10
Stabilizační systémy Dvouokruhový hydraulický brzdový systém s ABS
elektronický rozdělovač brzdné síly EBD, CBC
Dynamic Stability Control (DSC)
brzdový asistent a asistent rozjezdu do kopce
na přání Dynamic Traction Control (DTC) v základu v základu v základu
na přání elektronický závěr diferenciálu (EDLC) v základu v základu v základu
na přání Mechanická ruční brzda na zadních kolech v základu v základu v základu
Řízení Elektr. posilovač
Pneumatiky, vpředu/vzadu 175/65 R15 84H 195/55 R16 87V 205/45 R17 84W RSC 195/55 R16 87V
Kola, vpředu/vzadu 5,5J x 15 hliníková slitina 6,5J x 16 hliníková slitina 7J x 17 hliníková slitina 6,5J x 16 hliníková slitina
Převodovka
Druh 6stupňová manuální převodovka 6stupňová manuální převodovka 6stupňová manuální převodovka 6stupňová manuální převodovka 6stupňová samočinná převodovka 6stupňová manuální převodovka 6stupňová samočinná převodovka
Jízdní výkony
Zrychlení 0–100 km/hs 9,2 10,5 7,0 7,2 6,5 8,1 8,3
Nejvyšší rychlost km/h 199 192 227 222 237 212 204
Spotřeba paliva podle EU
Městol/100 km 7,2 8,9 7,5 9,1 9,6 5,3 7,1
Mimo městol/100 km 4,9 5,3 5,1 5,9 4,0 4,4
Kombinacel/100 km 5,7 6,6 6,0 6,6 7,3 4,5 5,4
Emise CO2g/km 133 154 139 153 169 118 143
Emisní třída EU5

Uvedené technické údaje vám poslouží k výběru modelu MINI podle vašich představ a požadavků. Technici u dealerů vám rádi podají všechny informace a poskytnout vám možnost testovací jízdy.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové MINI Countryman S ALL4

Nové MINI Countryman S ALL4

Největší a nejvšestrannější MINI Countryman S ALL4 s moderním pohonem všech kol na Islandu udivuje v extrémních zimních podmínkách mimo zpevněné cesty. Byla to zimní pohádka. Teploty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Milionté 3dveřové MINI čtvrté generace bylo dodáno do Kanady

Milionté 3dveřové MINI čtvrté...

V polovině dubna MINI oznámilo, že z výrobní linky sjel miliontý exemplář současné generace 3dveřového MINI. Ve středu 28. června byl tento vůz předán Stevu a Kerry Lockhartovým, kteří se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper Works v limitované edici 1to6 Edition

Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper...

MINI John Cooper Works s výkonem 231 koní a koncentrovaným závodním know-how symbolizuje výjimečnost a přináší autentický pocit z motorsportu. Speciální model je omezen na 999 kusů. Sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace MINI Countryman: Čistě elektrické a vyráběné v Německu

Nová generace MINI Countryman: Čistě...

Největší model nové rodiny vozů MINI s pěti dveřmi a variabilním interiérem vyhlíží nového nástupce éry lokálně bezemisní elektromobility. Zahájení výroby v továrně BMW Group v Lipsku...