MINI na právě probíhajícím 80. ženevském autosalonu 2010.

Podrobně o světových premiérách MINI Countryman, MINI One Cabrio a MINI One MINIMALIST.

Světová premiéra: MINI Countryman.

Rodina vozů MINI je opět větší, rozrostla se o MINI Countryman, který oslaví premiéru na ženevském autosalonu 2010. S délkou přesahující hranici čtyř metrů, čtveřicí bočních dveří, čtveřicí samostatných sedadel a na přání s pohonem všech čtyř kol MINI ALL4 se jedná o automobil, který značku MINI posunuje do zbrusu nové dimenze. Velký variabilní vnitřní prostor a zvýšená pozice sedadel dodávají vozu MINI Countryman zcela nový náboj. Současně mu ale neubírají nic z tradičního charakteru vozů MINI, který je dán typickým designem a především podmanivým jízdním projevem. MINI Countryman je prvním prémiovým vozem svého druhu, což je ideálním předpokladem k tomu, aby oslovil zcela specifickou skupinu zákazníků.

Světová premiéra: MINI One Cabrio.

Unikátní potěšení z jízdy s větrem ve vlasech podle MINI může být nyní ještě ekonomičtější. Na trh totiž přichází provedení MINI One Cabrio vybavené nejnovější generací zážehového čtyřválce. Motor s objemem 1,6 litru disponuje největším výkonem 72 kW/98 k, což je základem pro živost typickou pro MINI. V kombinovaném režimu EU přitom spotřebuje jen 5,7 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 133 g/km. Vyzdvihnout je třeba fakt, že MINI One Cabrio je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, která může být na přání nahrazena šestistupňovou samočinnou skříní.

Světová premiéra: MINI One MINIMALIST.

Nové zážehové motory určené pro MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio přinášejí nejen větší dynamiku, ale díky přístupu MINIMALISM také nižší produkci CO2. Opomenout nelze ani skutečnost, že MINI Cooper S, MINI Cooper, MINI One a MINI John Cooper Works plní emisní standardy EU5. Provedení MINI One MINIMALIST vybavené motorem o výkonu 55 kW/72 k se zaměřuje na minimalizaci spotřeby paliva a produkce emisí. Oba tyto modely v kombinovaném cyklu EU spotřebují jen 5,1 l/100 km, což znamená produkci CO2 ve výši jen 119 g/km.

Variabilita, prostor, všestrannost a přizpůsobivost segmentu SAV (Sports Activity Vehicle) jsou novými vlastnostmi, které v crossoveru MINI Countryman doplňují typické rysy automobilů značky MINI. Tato novinka je v pořadí již čtvrtým samostatným modelem své značky a svými vlastnostmi se dokáže směle postavit všem nástrahám nejen městského provozu. Svým charakterem i vlastnostmi dokáže MINI Countryman oslovit zcela nové skupiny zákazníků.

Prvotřídní komfort jak ve čtyřmístném, tak pětimístném uspořádání vnitřního prostoru je díky nadstandardní prostornosti, ale také zvýšené pozici sedadel naprostou samozřejmostí. Mezi nejatraktivnější vlastnosti nového modelu MINI patří také přizpůsobivý interiér, výkonné a zároveň úsporné motory, stejně tak jako na přání dodávaný pohon všech kol ALL4.

I přesto, že MINI Countryman je prvním vozem své značky, jehož délka přesahuje hranici čtyř metrů, stále se drží unikátního přístupu spočívajícího v nabídnutí maximálního vnitřního prostoru na daném půdorysu. MINI Countryman je prvním prémiovým vozem svého druhu. I proto se vyznačuje tradičně dokonalou kvalitou zpracování a použitých materiálů, stejně tak jako aplikací vyspělých technologií v čele s moderními motory.

Ve standardním provedení má MINI Countryman vzadu dvojici samostatných sedadel, které lze na přání a bez příplatku vyměnit za třímístnou lavici. Zavazadlový prostor se základním objemem 350 l lze postupně zvětšovat až na 1170 l. Prémiový charakter vozu MINI Countryman ilustruje také standardní výbava, která kromě jiného obsahuje i klimatizaci, přehrávač CD a rovněž novátorskou konzoli MINI Center Rail, umožňující připevnění různých předmětů.

Již od uvedení na trh je MINI Countryman k dispozici s trojicí zážehových a dvojicí vznětových motorů s rozpětím výkonů od 60 kW/90 k do 135 kW/184 k. Všechny modely MINI Countryman se vyznačují velmi nízkou spotřebou paliva a současně plněním emisních standardů EU5 a amerických norem ULEV II.

Modely MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper D Countryman mohou být na přání vybaveny pohonem všech kol ALL4, který dovolí typické vlastnosti vozů MINI zažít i mimo běžné silnice. Samozřejmostí je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), stejně tak jako účinná bezpečnostní výbava v čele s velmi tuhou strukturou karoserie, šesti airbagy, tříbodovými bezpečnostními pásy, normovaným uchycením dětských sedaček ISOFIX a systémem kontroly tlaku v pneumatikách.

Na první pohled působí MINI Countryman zcela svébytným dojmem a je z něj jasně patrná robustnost, síla a praktičnost. Maska chladiče má tradiční šestiúhelníkový tvar a současně je vzpřímenější. Nechybí ani typické vyboulení kapoty motoru, naznačující potenciál motorů pod ním. Světlomety jsou větší než obvykle, mají specifický tvar a současně nezaměnitelné chromované rámečky. Jejich protažení až do boků automobil opticky rozšiřuje, současně nenásilně propojuje zvýrazněné blatníky a již zmiňovanou masku chladiče.

Originální maska, která novému MINI Countryman dodává specifický a exkluzivní výraz, je současně rozpoznávacím znakem jednotlivých modelů. Modely MINI Cooper Countryman, MINI One Countryman, MINI Cooper D Countryman a MINI One Countryman mají masku tvořenou trojicí horizontálních žeber, které opticky zvětšují šířku vozu. MINI One Countryman a MINI One D Countryman mají tyto příčky lakovány lesklou černou barvou, na ostatních provedeních jsou matně stříbrné. Nejvýše postavené provedení MINI Cooper S Countryman je vybaveno specifickou masku chladiče provedenou v černé barvě, která má ve spodní části zvýrazněný nízký nasávací otvor. V nárazníku jsou u tohoto modelu samostatné otvory pro přívod vzduchu k brzdám.

Pohled z boku ukazuje skutečnou velikost a zvětšenou světlou výšku. Při pohledu z boku se ukazuje mimořádný cit pro vyváženost mezi karoserií, bočními okny a střechou. Současně s nárůstem výšky byla zvětšena také světlá výška modelu MINI Countryman, což spolu s krátkými převisy karoserie umožnilo zachovat postoj typický i pro ostatní modely MINI. Také pro MINI Countryman je typické, že boční prosklení obepíná celou karoserii a odděluje tak spodní část karoserie od střechy. Právě střecha se svým specifickým tvarem, v zadní části evokujícím přilbu, se vyznačuje také podélnými střešními nosiči.

Linie pontonu karoserie má mírně stoupající tvar, což způsobuje, že výška bočních oken se směrem k zádi zmenšuje. Tento prvek dodává automobilu značně dynamický výraz. Boky vozu jsou navrženy velmi důmyslně, aby celý automobil opticky odlehčovaly. Tuto funkci má například jemný prolis ve spodní části nad bočními prahy, jenž opticky propojuje obě nápravy. Naopak dojem síly a stabilního postoje vytváří při pohledu na tento vůz také z těla karoserie mírně vystupující zadní blatníky.

Karoserie MINI Countryman je zespodu ohraničena nepřehlédnutelným plastovým pruhem. Ten automobilu přidává na robustnosti a současně vyjadřuje jeho schopnost jízdy i mimo zpevněné silnice.

Jedním z velmi specifických optických prvků vozu MINI Countryman je šikmé rozdělení předních blatníků za koly, které navazuje na tvar A sloupku a současně působí jako reminiscence na vnější svar na stejném místě původního Mini. Tento stříbrný předěl ale není pouze ozdobou, současně v něm jsou integrovány blikače a výdech z motorového prostoru.

Pohled zezadu: atraktivní kontrast horizontálních linií a svislých svítilen. MINI Countryman působí sportovním dojmem také při pohledu zezadu. Tento výraz je dán zejména interakcí horizontálních linií, které lze pozorovat v celé výšce vozu. Díky nim dostává MINI Countryman značně svalnatý a stabilní výraz. Speciálním prvkem je lesklá stříbrná lišta oddělující tělo karoserie a prosklení, jež automobil účinně opticky sjednocuje.

Stejně jako je tomu u všech ostatních vozů MINI, také MINI Countryman má zadní skupinové svítilny uspořádané vertikálně, což s převládajícími horizontálními linkami vytváří působivý kontrast. Svítilny jsou navíc konturované stříbrnými obroučky a osobitě vystupují z těla karoserie. Jelikož jsou umístěné co možná nejvíce v krajích karoserie, účinně zvětšují také šířku vozu a vytvářejí dojem značné vnitřní prostornosti.

Nepřehlédnutelné logo MINI má na modelu MINI Countryman poprvé funkci výklopné kliky pro otevírání víka zavazadlového prostoru. Rámeček registrační značky svým tvarem kopíruje linie nasávacího otvoru v přídi, čímž oba konce automobilu účinně propojuje.

MINI Countryman se vyznačuje specifickým pojetím zadní části. Má nejen účinnější střešní spoiler, ale také dvojici koncovek výfuku a ve spodní části nárazníku integrovaný účinný difuzor.

Pro MINI Countryman je připraveno jedenáct barev, z nichž pět je standardních a šest metalických. MINI One Countryman a MINI One D Countryman mají střechu lakovanou v barvě karoserie. Ostatní modely mohou mít střechu buď taktéž v odstínu karoserie, nebo v kontrastní černé či bílé barvě.

Provedení interiéru a zvýšená pozice sedadel odpovídají modernímu charakteru vozu jako celku. Přestože je interiér vozu MINI Countryman zcela nový, drží se osvědčeného stylu, který je pro vozy MINI typický. Avšak díky rozvoru zvětšenému až na 2595 mm a větší výšce vozu se velikost vnitřního prostoru dostává do zcela nových dimenzí.

Velmi specifickou vlastností tohoto vozu je zvýšená pozice sedadel, která usnadňuje nastupování a vystupování a současně zlepšuje výhled z vozu. Jízdní zážitky se tak přibližují vozům segmentu SAV (Sports Activity Vehicle). Celkově pokroková koncepce karoserie vozu MINI Countryman se odráží také v provedení interiéru, v němž jsou použity atraktivní materiály s nově pojatými povrchovými úpravami.

Samotná přístrojová deska MINI Countryman je dynamická, sportovní a navýsost funkční. Krajní výdechy ventilace, stejně tak jako ty střední, těsně sousedící s velkým rychloměrem uprostřed, jsou orámované kontrastní světlou barvou. Tím dostává vnitřní prostor zcela specifický charakter. Dalším výrazným prvkem jsou boční svislé příčky, lemující středový panel a opticky podpírající přístrojovou desku.

Dveřním výplním tradičně dominuje eliptický tvar. Tentokrát ale není použit pouze na dveřích. Elipsa opticky pokračuje dozadu přes středový B sloupek a objevuje se také v přední části zadních dveří. Tím dochází k propojení boků interiéru. Vnitřní část této elipsy je navíc provedena ve specifické barvě.

Posuvná zadní sedadla zvětšují variabilitu. Pro MINI Countryman byla speciálně vyvinuta i sedadla. Provedení MINI Cooper S Countryman je standardně vybaveno sportovními sedadly, které mohou být v koženém nebo kombinovaném provedení objednány i do ostatních modelů. Velmi speciální nabídkou jsou sedadla Lounge čalouněná velmi jemnou kůží s výrazným prošíváním, které ctí nejlepší britské tradice.

Ve standardním uspořádání lze samostatná zadní sedadla odděleně podélně posouvat v rozmezí 13 cm. Na přání a bez dodatečného příplatku lze mít v zadní části třímístnou lavici, která je pro posun rozdělená v poměru 60:40. V závislosti na posunutí zadních sedadel se mění velikost zavazadlového prostoru od 350 do 440 l.

MINI Countryman může být vybaveno systémem střešních nosičů připevněných na střešní ližiny, které jsou standardní výbavou. Střešní nosiče mohou být na voze instalované rovnou z výroby.

MINI Center Rail: originální koncept s obrovskými možnostmi individualizace. Místo konvenční středové konzole je MINI Countryman vybaveno pokrokovou víceúčelovou kolejnicí MINI Center Rail, umožňující velmi přizpůsobivé uložení rozmanitých předmětů. MINI Center Rail současně opticky a funkčně propojuje obě řady sedadel. V případě, že je MINI Countryman vybaveno samostatnými zadními sedadly, pokračuje tato kolejnice ve tvaru písmene U až mezi zadní sedadla.

MINI Center Rail je navržena tak, aby na ni bylo možné snadno připevnit rozmanité držáky na nejrůznější předměty. K dispozici jsou například držáky hudebních přehrávačů, telefonů či nápojů, schránky na brýle, úložné prostory nebo loketní opěrka. Jednotlivé držáky je možné podle potřeby nezávisle posunovat po hlavní kolejnici. Při zapojení hudebních přehrávačů nebo mobilních telefonů dochází současně k jejich automatickému připojení do systému vozu. Jejich nabíjení a komfortní ovládání je proto samozřejmostí.

Nepřímé osvětlení různými barvami zvyšuje individualitu.V paketu rozšířeného vnitřního osvětlení Colour Line, dodávaném na přání, je zahrnuto také nepřímé osvětlení interiéru vozu MINI Countryman. Jedná se o jemné osvětlení středního B sloupku, které může měnit barvy, a tím i atmosféru vnitřního prostoru. Speciálním spínačem lze plynule měnit barvu osvětlení z oranžové až po světle modrou. Současně se změnou nepřímého osvětlení se mění také barva kolejnice MINI Center Rail.

Paket Colour Line umožňuje přizpůsobit vnitřní prostor MINI Countryman individuálním požadavkům. Konkrétně lze zvolit barvu elipsy na bocích, stejně tak jako výplní kolejnice Center Rail. K dispozici je pět barev, které vhodně přizpůsobí vnitřní prostor každému majiteli. Stejný efekt má také paket pochromovaných doplňků, který zvýrazní výdechy ventilace, rychloměr, otáčkoměr a okolí řadicí páky.

Nejmodernější generace zážehových a vznětových motorů. Kultivované, výkonné a úsporné – přesně tyto vlastnosti jsou typické pro všechny tři zážehové i dvojici vznětových motorů připravených pro MINI Countryman. Všechny motory využívají nejmodernější technologie společnosti BMW Group, což je zárukou značné technické vyspělosti. Pro všech pět motorů je typický přístup MINIMALISM spočívající v účinném snižování spotřeby paliva a produkce emisí CO2. Mezi jeho nejvýznamnější prvky patří zejména systém regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop, ukazatel optimálního rychlostního stupně nebo parametricky řízené příslušenství motoru. Samozřejmostí je plnění emisních standardů EU5 a amerických ULEV II.

Všechny pohonné jednotky MINI Countryman jsou spojené se šestistupňovou manuální převodovkou. Pro MINI One Countryman, MINI Cooper Countryman a MINI Cooper S Countryman je ale připravena také šestistupňová samočinná převodovka s funkcí Steptronic a řadicími páčkami umístěnými na volantu.

MINI Cooper S Countryman: spojuje plně variabilní ventilový rozvod s přeplňováním a přímým vstřikováním.Všechny motory MINI Countryman jsou vybaveny plně variabilním ventilovým rozvodem, který změnou zdvihu sacích ventilů nahrazuje konvenční škrticí klapku. Jedná se o řešení založené na technologii VALVETRONIC od BMW, která všem motorům dodává rychlé reakce, výkonnost a současně také snižuje jejich spotřebu paliva a produkci emisí.

Plně variabilní ventilový rozvod však nemění pouze zdvih sacích ventilů, ale současně obsahuje i variabilní časování sací i výfukové vačky. Samotná změna zdvihu sacích ventilů je zajištěna specificky tvarovaným členem, umístěným mezi vačkovou hřídelí a dříkem ventilu. Právě poloha tohoto členu, která je řízena nezávisle pomocí elektromotoru, mění také výsledný zdvih ventilu, a tím i množství vzduchu proudícího do spalovacího prostoru.

MINI Cooper S Countryman je prvním vozem své značky, který ve svém motoru spojuje plně variabilní ventilový rozvod s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva. Tento pokrokový čtyřválec o objemu 1,6 litru, přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll, se vyznačuje zcela výjimečnou vyvážeností mezi výkonem a spotřebou paliva. Největšího výkonu 135 kW/184 k tento motor dosahuje při 5500 min-1, točivý moment 240 N.m je k dispozici již od 1600 min-1. K dispozici je navíc také funkce overboost, která umožní, například při předjíždění, krátkodobě zvýšit točivý moment na 260 N.m.

Tento potenciál je MINI Cooper S Countryman schopen přeměnit ve zrychlení z klidu na 100 km/h během pouhých 7,6 s a nejvyšší rychlost 215 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 6,3 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 146 g/km.

MINI Cooper Countryman a MINI One Countryman: sportovní výkonnost a příkladná úspornost v jednom celku. Také atmosféricky plněný čtyřválec modelu MINI Cooper Countryman disponuje objemem 1,6 litru a je vybaven plně variabilním ventilovým rozvodem. Jeho nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 90 kW/122 k při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí 160 N.m při 4250 min-1. MINI Cooper Countryman je schopné zrychlit z klidu na 100 km/h během 10,5 s a jet nejvyšší rychlostí 190 km/h. Kombinovaná spotřeba činí pouze 6,1 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 142 g/km.

Základním zážehovým provedením je MINI One Countryman s technicky spřízněným motorem o výkonu 72 kW/98 k dosahovaném při 6000 min-1. Nejvyšší hodnota točivého momentu činí 153 N.m při 3000 min-1. Tyto parametry umožňují akcelerovat z klidu na 100 km/h během 12,7 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 175 km/h. Kombinovaná spotřeba je 5,9 l/100 km (CO2: 137 g/km).

MINI Cooper D Countryman a MINI One D Countryman s novými turbodiesely pod kapotou. Spontánní projev a zátah motoru, excelentní kultura a charakteristika, to vše spojené s vysokou účinností, jsou základními vlastnostmi nové generace vznětových motorů nabízených pro MINI Countryman. Čtyřválce o objemu 1,6 litru reprezentují pověstné know-how společnosti BMW a vyznačují se využíváním jejích nejmodernějších technologií. Spojují přímé vstřikování common-rail a turbodmychadlo s proměnnou geometrií. Blok motoru je vyroben z hliníkové slitiny, což mu dodává kromě pevnosti zejména nízkou hmotnost. Na nejnižší možné úrovni je také hlučnost. Samozřejmostí je u obou provedení přítomnost filtru pevných částic.

Nový turbodiesel vozu MINI Cooper D Countryman se vyznačuje nejvyšším výkonem 82 kW/112 k při 4000 min-1 a točivým momentem 270 N.m při 1750 min-1, což vytváří předpoklady pro nadstandardní dynamiku a zátah. Proto není překvapením, že MINI Cooper D Countryman zrychluje z klidu na 100 km/h během 10,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h. V této relaci překvapuje kombinovaná spotřeba paliva, která činí jen 4,4 l/100 km (CO2: 116 g/km).

Nejúspornější model nové modelové řady MINI se ukrývá pod označením MINI One D Countryman, jehož motor produkuje výkon 66 kW/90 k při 4000 min-1 a točivý moment 215 N.m při 1750 min-1. Automobil s ním z klidu na 100 km/h zrychluje během 13,2 s a jede nejvýše 170 km/h. Kombinovaná spotřeba je pouze 4,3 l/100 km (113 g/km CO2), což jsou hodnoty stanovující pro daný druh automobilů zcela nové standardy.

Nový podvozek: nejlepší ovladatelnost také v segmentu MINI Countryman. Výjimečné postavení MINI Countryman v daném segmentu je dáno rovněž jeho vynikajícími jízdními vlastnostmi a ovladatelností, které svým projevem vzdáleně připomínají motokáru. Podvozek nového crossoveru byl samozřejmě přepracován tak, aby spojoval přesné ovládání se sportovním projevem a zejména mimořádným komfortem.

Přední náprava MINI Countryman je tvořena vzpěrami McPherson, které jsou ustavené kovanými spodními příčnými rameny – toto řešení je zárukou jistého vedení stopy, stejně tak jako absence přenosu hnacích sil do řízení. Víceprvková zadní náprava je přizpůsobena pro modely s pohonem předních i všech kol a je výsledkem vývoje a zkušeností společnosti BMW Group. Na obratnosti a jistotě MINI Countryman mají podíl také zkrutné stabilizátory na obou nápravách.

Ve srovnání s ostatními modely je MINI Cooper S Countryman vybaveno sportovněji naladěným podvozkem, který snižuje světlou výšku vozu o 10 mm. Tento podvozek je pro ostatní modely MINI Countryman k dispozici na přání.

Na typické obratnosti vozu MINI Countryman má značný podíl také elektrický posilovač řízení EPS (Electric Power Steering). Bezpečnost i komfort zajišťuje rovněž standardně dodávaný stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), doplněný funkcí ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBD, systémem optimalizujícím rozdělení brzdných sil při zpomalování v zatáčkách CBC, brzdovým asistentem a asistentem rozjezdu. V modelu MINI Cooper S Countryman a modelech vybavených pohonem všech kol ALL4 je standardem režim stabilizačního systému DTC (Dynamic Traction Control), který usnadňuje jízdu zejména po méně adhezním povrchu.

Po vypnutí stabilizačního systému DSC zůstává stále aktivní jeho funkce závěru předního diferenciálu, jež pomocí brzd zpomaluje protáčející se kolo a jeho sílu tak přenáší na druhé kolo s lepší trakcí. Tento systém účinně zvyšuje trakci i obratnost, avšak bez nepříjemného „tahání“ za volant.

MINI Cooper S Countryman se vyznačuje standardně dodávanými 17palcovými litými koly, provedení MINI Cooper Countryman a MINI Cooper D Countryman jsou postavena na 16palcových kolech specifických designů. Modely MINI Countryman v provedeních One stojí na 16palcových ocelových kolech. Pro všechny verze je v nabídce výbavy na přání připraven široký program litých kol s průměry 18, ale také 19 palců.

MINI ALL4: více potěší i v případě, že cesta nenadále skončí. Na přání lze modely MINI Cooper S Countryman a MINI Cooper D Countryman vybavit stálým pohonem všech kol ALL4. Jeho centrálním prvkem je elektrohydraulicky ovládaný mezinápravový diferenciál, který rozděluje sílu motoru mezi přední a zadní nápravu. V kombinaci se zvětšenou světlou výškou umožní pohon všech kol, aby si vůz majitelé užili také mimo silnice.

V běžných podmínkách může k zadním kolům putovat až 50 procent točivého momentu motoru. V extrémních případech, například ve sněhu či na ledu, lze na zadní kola dostat až 100 procent síly motoru. Velmi přesně řízená distribuce síly motoru mezi nápravy nejen zvyšuje aktivní bezpečnost zejména v krizových situacích, ale současně také optimalizuje trakci. Řízení činnosti pohonu ALL4 je poprvé plně integrováno do stabilizačního systému DSC a vyznačuje se mimořádně rychlou činností. Optimální změny rozdělení točivého momentu motoru je dosaženo za méně než desetinu sekundy od prvotního impulzu. Právě tato vlastnost se projeví značnou účinností například při jízdě po silnici s měnícím se povrchem nebo při dynamické jízdě.

Celý systém pohonu všech kol ALL4 je proaktivní, což v praxi znamená, že díky účinnému elektronickému řízení nedochází k prokluzu kol, protože celý systém reaguje s předstihem. Tím se zvyšuje nejen dynamický potenciál pohonu všech kol, ale také komfort jízdy.

Další vlastností obou modelů s pohonem všech kol ALL4 je specifické nastavení podvozku: automobilu přibyl zadní diferenciál, poloosy a hnací hřídel doplněný tlumičem kmitů. Díky tomu se u provedení s pohonem všech kol ve srovnání se standardními modely nijak nezhoršil akustický komfort, ani se nezvýšila úroveň vibrací.

Komplexní bezpečí: velmi tuhá karoserie a šest airbagů. Rozdíly mezi modely s předním pohonem a vozy vybavenými systémem ALL4 spočívají také v otázkách bezpečnosti. Spojovací hřídel MINI Countryman je totiž cíleně deformovatelný a je vyroben ze dvou částí. Při silném nárazu je proto schopen aktivně pohltit energii nárazu.

Samotná struktura karoserie MINI Countryman je navržena tak, aby jeho posádce nabídla nejvyšší možnou míru ochrany. Z tohoto důvodu je vybavena deformačními zónami, stejně tak jako extrémně pevným prostorem pro posádku. Z prvků pasivní bezpečnosti nelze opomenout ani účinné zádržné systémy, které jsou pro zajištění optimální součinnosti řízeny centrální jednotkou.

Standardní výbavou MINI Countryman je dvojice čelních a bočních airbagů, stejně tak jako hlavové bezpečnostní nafukovací vaky pro přední i zadní sedadla. Všechna sedadla disponují také tříbodovými samonavíjecími bezpečnostními pásy. Přední sedadla jsou doplněna též předpínači bezpečnostních pásů s omezovači jejich síly. Zadní sedadla nabízejí snadné a bezpečné upevnění dětských sedaček prostřednictvím úchytů ISOFIX.

Bohatá standardní výbava, mnoho možností individualizace vozu.U MINI Countryman je samozřejmostí nejen klimatizace, ale také konzole MINI Center Rail či audiosystém s přehrávačem CD. Kromě toho je však tradičně připraven rovněž dlouhý seznam výbavy na přání, který umožní, aby se každý jednotlivý vůz dokonale přizpůsobil vkusu a potřebám jeho majitele. Z tohoto seznamu je potřeba vyzdvihnout například high-end audiosystém, vyspělý navigační systém, stejně tak jako možnost integrace různých standardních či tzv. chytrých telefonů (včetně Apple iPhone) do systému vozu.

V nabídce doplňkové výbavy jsou také adaptivní světlomety natáčející se podle úhlu zatočení volantu, které jsou rozšířením taktéž na přání dodávaných xenonových světlometů. Zmínit je třeba rovněž mimořádně rozměrnou skleněnou střechu, vyhřívané čelní sklo, tažné zařízení, o 10 mm snížený sportovní podvozek nebo ucelenou nabídku sportovního příslušenství z programu John Cooper Works Performance.

MINI Countryman: automobil pokrokové koncepce nabízí nové možnosti zcela v duchu značky MINI. Unikátní koncepce MINI Countryman je jedinečným spojením automobilových emocí s racionalitou. Jedná se o automobil, který k typickým vlastnostem značky MINI přidává charakter vozů segmentu SAV (Sports Activity Vehicle). Vznikl tak automobil nabízející podmanivý jízdní projev, praktičnost a víceúčelovost v neobyčejně individualistickém a originálním stylu.

Tato čtvrtá modelová řada své značky a současně první prémiový automobil svého druhu nabízí charakteristické vlastnosti značky MINI zcela novým skupinám zákazníků. Současně ukazuje, že rozšíření výrobního programu nemusí znamenat zpronevěru základním myšlenkám a tradičním hodnotám, které se v tomto případě transformují do nové podoby. MINI Countryman dodává značce MINI širší záběr a přitom jí stále zachovává výjimečnost, kvalitu a individualitu.

Svěží síla: MINIMALISM pro MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio.

Typický MINIMALISM: větší výkon, nižší spotřeba a více potěšení z jízdy. To vše přinášejí nové motory pro MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio, které plní emisní standardy EU5. V březnu 2010 navíc rozšíří nabídku modely MINI One Cabrio a MINI One MINIMALIST.

Výkonnost, úspornost a potěšení z jízdy – MINIMALISM zajistí více v každém ohledu. MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio se v roce 2010 představují s významně pozměněnou nabídkou zážehových motorů, které opět posílí postavení značky MINI v pozici prémiového výrobce kompaktních vozů, vyznačujících se výjimečnou kombinací sportovního charakteru a nízké spotřeby paliva. Svěží novinkou výrobního programu je nové MINI One Cabrio, které je poháněno úsporným čtyřválcem s minimalizovanou produkcí emisí a výkonem 72 kW/98 k. Specifickou vlastností tohoto modelu je extrémně ekonomický provoz kombinovaný s obratností motokáry.

Poměr výkonnosti a produkce CO2 byl významně zlepšen detailními úpravami také u všech ostatních zážehových motorů značky MINI. Ideálním příkladem je v tomto směru například zcela nový čtyřválec modelu MINI Cooper S s největším výkonem 135 kW/184 k (nárůst o 7 kW), který v kombinovaném cyklu produkuje CO2 jen 136 g/km, což je 13 g/km méně než u předchozího provedení. Poměr dynamiky a spotřeby paliva byl na novou úroveň posunut také v případě modelů MINI Cooper a MINI One. Specifické postavení má v tomto směru nový model MINI One MINIMALIST, který je s hodnotou produkce CO2 v cyklu EU ve výši 119 g/km nejčistším zážehovým MINI. Je vybaven funkcemi regenerace kinetické energie, funkcí Auto Start Stop a ukazatelem optimálního rychlostního stupně.

Pod výrazem MINIMALISM se ukrývá ucelený komplex přístupů aplikovaných na celý výrobní program automobilky, jehož cílem je zvětšování jízdního potěšení při současném snižování spotřeby paliva spolu s produkcí emisí CO2. Do tohoto konceptu technologií spadá například i snížení vnitřního tření nových zážehových motorů MINI či zdokonalení teplotního řízení všech jednotek. Zmínit je potřeba také parametricky řízené olejové čerpadlo, elektromechanický posilovač řízení nebo optimalizované vodní čerpadlo. To vše minimalizuje spotřebu energie.

MINI Cooper S: plně variabilní ventilový rozvod je zárukou příkladné úspornosti v segmentu motorů o objemu 1,6 litru. Nový motor 1,6 litru modelu MINI Cooper S se vyznačuje mnoha pro daný segment jedinečnými technologiemi. Jedná se o první spojení přeplňování prostřednictvím turbodmychadla twin-scroll a přímého vstřikování s plně variabilním ventilovým rozvodem. Tento ventilový rozvod odvozený od technologie VALVETRONIC používané v motorech BMW reguluje činnost motoru prostřednictvím změny zdvihu sacích ventilů, která nahrazuje konvenční škrticí klapku. Tím se dosahuje významného snížení spotřeby paliva a produkce emisí.

Nový motor dodávaný v modelech MINI Cooper S, MINI Cooper S Clubman a MINI Cooper S Cabrio je nejúčinnější pohonnou jednotkou své objemové třídy. Vyznačuje se nejvyšším výkonem 135 kW/184 k při 5500 min-1 a točivým momentem 240 N.m, který je k dispozici již od 1600 min-1. Funkce Overboost umožňuje krátkodobé zvýšení točivého momentu na 260 N.m. MINI Cooper S je připraven z klidu na 100 km/h zrychlit během 7,0 s a jet nejvyšší rychlostí 228 km/h. Tyto hodnoty jsou o to působivější, že v kombinovaném cyklu EU spotřebuje tento model pouze 5,8 l/100 km, což je o 0,4 l/100 km méně než u předchozího provedení. Produkce emisí CO2 činí 136 g/km.

Nový MINI Cooper S Clubman zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,5 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 227 km/h a v kombinovaném cyklu spotřebuje 5,9 l/100 km (CO2: 137 g/km). MINI Cooper S Cabrio je schopné z klidu na 100 km/h zrychlit za 7,3 s, jet nejvýše 225 km/h a v kombinovaném režimu spotřebovat 6,0 l/100 km (CO2: 139 g/km).

Všechny nové modely MINI Cooper S, MINI Cooper S Clubman a MINI Cooper S Cabrio jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou s upravenými synchronizačními kroužky, nově potaženými karbonem. Novinkou je též samonastavovací spojka, která zajistí, že řidič má po celou dobu její životnosti ze spolupráce s ní stejný pocit. Na přání je pro všechna provedení připravena šestistupňová samočinná převodovka s řadicími páčkami na volantu a optimalizovanou logikou řazení, která dále snižuje spotřebu paliva.

MINI Cooper: větší výkon, méně CO2.

Zvýšení výkonu motoru modelu MINI Cooper o 2 kW na celkových 90 kW/122 k dále zvětšuje jeho dynamický charakter. Zážehový čtyřválec, disponující plně variabilním rozvodem, byl důkladně zdokonalen, takže nejvyššího výkonu dosahuje při 6000 min-1. Maximum točivého momentu 160 N.m je k dispozici při 4250 min-1. Další parametry jsou následující: zrychlení 0–100 km/h za 9,1 s, nejvyšší rychlost 203 km/h, kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km, emise CO2 127 g/km. Modernizace motoru pro MINI Cooper samozřejmě přinesla zlepšení dynamiky také u modelů MINI Cooper Clubman a MINI Cooper Cabrio.

MINI One 72 kW: zlepšená akcelerace, snížené emise.

Objem zážehového čtyřválce modelu MINI One 72 kW se zvětšil z 1,4 na 1,6 litru. Současně s tím se zvýšil i výkon na 72 kW/98 k při 6000 min-1. Důsledně přepracovaná pohonná jednotka s plně variabilním časováním ventilů se vyznačuje také o 13 N.m zvýšeným točivým momentem. Ten nyní vrcholí hodnotou 153 N.m, která je k dispozici již od 3000 min-1.

Výměna motoru u MINI One 72 kW má přínos také v citelně zlepšených dynamických parametrech. Akcelerace z klidu na 100 km/h nyní proběhne za 10,5 s, což je o 0,4 s rychleji než dříve. Kombinovaná spotřeba má u tohoto provedení hodnotu 5,4 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 127 g/km. Ke zlepšení dynamického projevu při příkladné ekonomice provozu došlo také u modelu MINI One Clubman, který též dostal novou pohonnou jednotku.

Svěží vzduch a minimum CO2: nové MINI One Cabrio.

Kvality nového motoru s výkonem 72 kW/98 k jsou na tak vysoké úrovni, že mohl být instalován také do otevřeného automobilu. Díky tomu se MINI Cabrio může pochlubit významně sníženou spotřebou paliva. Nové MINI One Cabrio zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,3 s a jede až 181 km/h. Otevřený čtyřmístný vůz přitom v kombinovaném cyklu spotřebuje jen 5,7 l/100 km, což odpovídá produkci CO2 ve výši 133 g/km.

MINI One Cabrio je nejúspornějším otevřeným prémiovým automobilem a současně doplňuje modely MINI Cooper S Cabrio a MINI Cooper Cabrio. Stejně jako pro výkonnější provedení, také pro MINI One Cabrio je typický nezaměnitelný design s výrazně oddělenou spodní částí karoserie, krátkými převisy a zvýrazněnými blatníky. Také u tohoto modelu je standardní výbavou elekrohydraulické ovládání skládací střechy, stejně tak jako v případě rizika převrácení vozu samočinně výsuvný ochranný oblouk za zadními sedadly. Z bezpečnostních prvků nechybí ani čtveřice airbagů či stabilizační systém DSC.

Nový standard úspornosti: MINI One MINIMALIST.

Také základní provedení značky MINI – MINI One 55 kW – těží z modernizovaného motoru s objemem zvětšeným na 1,6 litru. Sice nedošlo k navýšení jeho výkonu 55 kW/75 k při 6000 min-1, avšak o 20 N.m narostl točivý moment, na 140 N.m, které jsou k dispozici již od 2250 min-1. To vše umožňuje MINI One 55 kW z klidu na 100 km/h zrychlit během 13,2 s a pohybovat se nejvyšší rychlostí 175 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 5,4 l/100 k, což odpovídá produkci emisí CO2 ve výši 127 g/km.

V roce 2010 se v nabídce značky MINI objevuje nový model MINI One MINIMALIST, který se specializuje na minimalizaci spotřeby paliva. Automobil sdílí zážehový čtyřválec s typem MINI One 55 kW a shodné jsou také dynamické parametry obou modelů. Specifickými úpravami však bylo dosaženo snížení spotřeby paliva na pouhých 5,1 l/100 km, jež odpovídají produkci CO2 ve výši 119 g/km.

MINI One MINIMALIST je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou, stejně tak jako stabilizačním systémem DSC. Specifickými rysy jeho designu jsou například aerodynamicky optimalizovaná kola nebo speciální grafické prvky v bílé barvě Pepper White, které lze nalézt například na předním nárazníku nebo krytech vnějších zpětných zrcátek. Opomenout nelze ani speciální logo tohoto modelu. Stejně jako všechna ostatní MINI, i tento nejúspornější zážehový model v nabídce si mohou zákazníci v široké míře specifikovat podle vlastních požadavků a vkusu, a to jak v otázkách výbavy, tak barevných kombinací.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové MINI Countryman S ALL4

Nové MINI Countryman S ALL4

Největší a nejvšestrannější MINI Countryman S ALL4 s moderním pohonem všech kol na Islandu udivuje v extrémních zimních podmínkách mimo zpevněné cesty. Byla to zimní pohádka. Teploty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Milionté 3dveřové MINI čtvrté generace bylo dodáno do Kanady

Milionté 3dveřové MINI čtvrté...

V polovině dubna MINI oznámilo, že z výrobní linky sjel miliontý exemplář současné generace 3dveřového MINI. Ve středu 28. června byl tento vůz předán Stevu a Kerry Lockhartovým, kteří se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper Works v limitované edici 1to6 Edition

Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper...

MINI John Cooper Works s výkonem 231 koní a koncentrovaným závodním know-how symbolizuje výjimečnost a přináší autentický pocit z motorsportu. Speciální model je omezen na 999 kusů. Sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace MINI Countryman: Čistě elektrické a vyráběné v Německu

Nová generace MINI Countryman: Čistě...

Největší model nové rodiny vozů MINI s pěti dveřmi a variabilním interiérem vyhlíží nového nástupce éry lokálně bezemisní elektromobility. Zahájení výroby v továrně BMW Group v Lipsku...