MINI na 79. mezinárodním autosalonu v Ženevě 2009 (velmi podrobně)

Světová premiéry MINI John Cooper Works Cabrio MINI One 55 kW a MINI One Clubman.

Otevřené nadšení: Světová premiéra vozu MINI John Cooper Works Cabrio.

Nové MINI Cabrio je jednoduše ideálním vozem pro emotivní prožití jízdy s otevřeným vozem. Pouze několik týdnů po světové premiéře nového čtyřmístného MINI Cabrio se na 79. ženevském autosalonu hrdě představilo provedení MINI John Cooper Works Cabrio, které dopřává technologie závodních vozů běžným řidičům otevřeného automobilu.

Opravdový zážitek při řízení vozu MINI John Cooper Works Cabrio zajišťuje zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem s výkonem 155 kW/211 k a točivým momentem 260 Nm v rozmezí 1850 až 5600 min-1. V režimu krátkodobého zvýšení točivého momentu (overboost) je možné jeho hodnotu zvýšit až na 280 Nm. Motor využívá mnoha prvků ze závodního čtyřválce pro značkový pohár MINI CHALLENGE z roku 2008. Zcela výjimečnou pozici v segmentu čtyřmístných kabrioletů zajišťuje tomuto modelu podmanivá dynamika, reprezentovaná například zrychlením z klidu na 100 km/h během pouhých 6,9 s.

MINI John Cooper Works Cabrio je třetím modelem z této skupiny výjimečných sportovních provedení vozů MINI. Tyto speciální modely se vyrábějí na přání zákazníků společně s ostatními vozy MINI na výrobní lince v britském Oxfordu. Jedině díky tomu přicházejí rovněž tyto výjimečné vozy s nejvyššími standardy BMW Group v otázkách kvality zpracování a spolehlivosti.

Současně s příchodem nového provedení MINI John Cooper Works Cabrio jsou v nabídce i pro ostatní sportovní verze MINi a MINI Clubman nové prvky, které řidiče detailněji informují například o teplotě chladicí kapaliny, relativní velikosti aktuálně dodávaného točivého momentu či příčném zrychlení.

MINI John Cooper Works Cabrio: více sportu, více svěžího vzduchu.

Motor provedení MINI John Cooper Works Cabrio je ve srovnání s výchozí jednotkou modelu MINI Cooper S Cabrio důkladně modifikován s využitím zkušeností získaných ve značkovém poháru MINI CHALLENGE. Přepracováno byla jak sací, tak výfuková strana motoru. Ventilový rozvod má snížené tření a výfukové ventily jsou plněné sodíkem. Upraveno bylo také turbodmychadlo, které je vyrobeno z nového materiálu, jenž umožnil zvýšit plnicí tlak z 0,9 na 1,3 baru.

MINI John Cooper Works Cabrio dociluje nejvyšší rychlost 235 km/h a jeho kombinovaná spotřeba paliva přitom činí pouhých 7,1 l/100 km, což odpovídá produkci 169 g CO2 na jeden kilometr jízdy.

Převodovka, podvozek, brzdy: vyvinuty pro závodní okruhy, optimalizovány pro silnice.

Zcela v typickém duchu značky je i MINI John Cooper Works Cabrio vybaveno pohonem předních kol. Samozřejmostí je přední náprava typu McPherson a především zadní víceprvkové zavěšení, které je v daném segmentu naprostým unikátem. Elektrický posilovač řízení je nastaven tak, aby zajistil vyváženou pomoc při nejrůznějších jízdních manévrech. Po stisku tlačítka Sport se jeho charakteristika spolu s projevem motoru změní na ještě sportovnější.

Standardní výbavou jsou sportovní brzdy zajišťující mimořádně krátkou brzdnou dráhu za všech rychlostí. Mají pevné hliníkové třmeny lakované červenou barvou, na nichž hrdě vyniká nápis John Cooper Works. Vnitřně chlazené kotouče jsou ukryty v 17palcových kolech se speciálním designem John Cooper Works CHALLENGE. Jedná se o litá kola převzatá přímo ze závodů, která se vyznačují hmotností pod 10 kg, což je ve spojení s dojezdovými pneumatikami runflat o rozměrech 205/45 R 17 zárukou jedinečných jízdních zážitků na všech druzích povrchů.

Standardní a unikátní výbavou u vozu s předním pohonem: DSC a DTC.

Součástí výbavy vozu MINI John Cooper Works Cabrio jsou moderní elektronické systémy podvozku. Především se jedná o stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) doplněný speciálním režimem DTC (Dynamic Traction Control), který je v segmentu vozů s předním pohonem zcela výjimečný. Funkce DTC posunuje zásah systému DSC, takže přední kola se mohou při dynamické jízdě, případně při pohybu na méně adhezním povrchu mírně protočit. Řidič se tak může v relativním bezpečí více přiblížit skutečným limitům vozu a jízdu si ještě intenzivněji užít.

Stabilizační systém DSC lze samozřejmě také zcela vypnout. I v tom případě ale zůstává aktivní funkce elektronického závěru diferenciálu, jež zvyšuje trakci v extrémních jízdních situacích, například při jízdě ostrými zatáčkami. Pomocí brzdové soustavy dochází k přibrzdění protáčejícího se vnitřního kola, které svůj točivý moment automaticky a bez prodlevy přenese na druhé kolo s větší trakcí.

Plátěná střecha s funkcí střešního okna – pracuje i při jízdě.

Plátěná skládací střecha MINI John Cooper Works Cabrio v uzavřeném stavu dodává tomuto vozu proporce typické pro uzavřené provedení. Kvalitní materiál použitý pro její výrobu, stejně tak jako ocelové a hliníkové příčníky omezují deformace při jízdě vysokou rychlostí na absolutní minimum.

Ovládání střechy je zcela samočinné pomocí elektrohydraulického systému. K otevření nebo naopak natažení potřebuje pouhých 15 sekund, a to buď na povel spínače v typickém designu MINI umístěném na rámu čelního skla nebo pomocí tlačítka na klíčku. Automatizovaný pohyb střechy je možný až do rychlosti 30 km/h. Pohyb střechy probíhá pouze v okamžiku, kdy je drženo ovládací tlačítko na rámu čelního okna nebo na klíči. V případě jeho puštění dojde k zastavení pohybu. Všechna čtyři boční okna je možné ovládat jediným tlačítkem.

Specialitou elektrohydraulicky ovládané střechy nového MINI John Cooper Works Cabrio je možnost odsunutí střední části střechy přibližně o 40 cm směrem vzad. V tomto okamžiku má střecha stejnou funkci jako konvenční posuvné střešní okno a nabízí zcela nové zážitky z jízdy. Tuto funkci je možné aktivovat až do rychlosti 120 km/h.

Lepší výhled díky větším bočním oknům a vystřelovacímu ochrannému oblouku.

Plátěná skládací střecha nového MINI John Cooper Works Cabrio je nejen propracovaná, ale také velmi praktická. V uzavřeném stavu má automobil design podobný klasickému MINI a díky protažené ploché střeše nepostrádá ani jeho sportovní vzhled. Materiál střechy je neprodyšný, velmi kvalitní a je pevně natažen na konstrukci z ocelových a hliníkových profilů.

Výhled z vozu je zlepšen díky větší ploše bočních oken a také použitím nově vyvinutého jednodílného vystřelovacího ochranného oblouku, který je umístěn pod výškou hlavových opěrek. Zadní okno zvenku plynule navazuje na linii střechy, je skleněné a vyhřívané. Na přání může být vyhřívané i čelní sklo.

Vyspělý podvozek spolu s nejmodernější generací stabilizačních systémů dokáže mnoha nehodám předejít. Když ale nehoda nastane, řidič i jeho spolucestující se mohou spolehnout na ucelený soubor ochranných prvků.

Součástí bezpečnostní výbavy je také čidlo převrácení vozu, které dokáže aktivovat nově navržený hliníkový vystřelovací ochranný oblouk umístěný za zadními sedadly. Jeho vysunutí během pouhých 150 ms zajišťuje elektromechanický systém. Komplexní bezpečnostní koncept je zárukou, že nové MINI John Cooper Works Cabrio nejen s rezervou plní veškeré platné normy, ale současně nabízí vysokou míru ochranu ve všech myslitelných reálných typech nehod.

Interiér: variabilní, sportovní a elegantní současně.

Vnitřní prostor vozu MINI John Cooper Works se vyznačuje sportovním výrazem kombinovaným s typickou elegancí a originalitou. Spojením řidiče a jeho vozu je tříramenný sportovní volant s koženým věncem. Uhlazenou eleganci dodává vnitřnímu prostoru černé vnitřní čalounění střechy a výplně interiéru v lesklé černé barvě. Specialitou provedení MINI John Cooper Works Cabrio je rychloměr s rozšířeným ocejchováním až do 260 km/h.

Aplikace vystřelovacího ochranného oblouku zvýšila nejen úroveň bezpečnosti, ale také zajistila ničím nerušený výhled vzad. Jednodílná konstrukce ochranného oblouku, který je umístěn přes celou šířku vozu, navíc umožňuje propojení interiéru vozu s jeho zavazadlovým prostorem.

Zadní sedadla jsou nyní dělená v poměru 50:50 a každá z polovin je samostatně sklopná. Díky tomu je možné při obsazení dvěma osobami využít prostor pro náklad až do objemu 660 l. O 30 kg byla na 430 kg zvýšena také užitečná hmotnost. Také nové MINI Cabrio přichází, stejně jako jeho předchůdce, se směrem dolů výklopným víkem zavazadlového prostoru. Jeho nosnost činí 80 kg.

Při stažené střeše nabízí nové MINI Cabrio zavazadlový prostor o objemu 125 l, což je o 5 l více než dříve. Po natažení střechy nabídne prostor pro náklad až 170 l objemu (opět o 5 l více než v minulosti). Pro nové MINI Cabrio je k dispozici ucelená paleta doplňků zvyšujících jeho využitelnost. Jedná se například o nejrůznější nosiče na jízdní kola či jiné vybavení, stejně tak jako například větrný štít, který lze umístit za přední sedadla.

Individualizace každého detailu: špičkové audio- a navigační systémy, kompletní integrace telefonu Apple iPhone.

Stejně jako ostatní provedení vozu MINI, tak také MINI John Cooper Works Cabrio může být vybaveno pokrokovými audiosystémy a navigacemi. Ovládání zvukové aparatury i na přání dodávané navigace s 6,5palcovým barevným displejem jsou umístěné v centrálním rychloměru. Samozřejmostí je audiosystém se šesti reproduktory, přehrávačem CD s možností čtení souborů MP3 a zdířkou AUX pro připojení externích zdrojů zvuku. V nabídce je také možnost propojení vozu s přehrávači Apple iPod.

Na přání je možné nové MINI John Cooper Works Cabrio vybavit hands-free sadou umožňující připojení telefonu s rozhraním Bluetooth, případně jen přípravou pro hands-free. Součástí této výbavy je také možnost integrace tzv. chytrých telefonů, včetně zařízení Apple iPhone.

Výkonnost na prémiové úrovni: originální příslušenství John Cooper Works.

Nabídka originálního příslušenství z programu John Cooper Works umožňuje posunout komfort, praktičnost nebo sportovní výkonnost na ještě vyšší úroveň. Součástí tohoto programu je například aerodynamický paket nebo sportovní podvozek s červenými pružinami a odvrtávanými brzdovými kotouči. K dispozici je také rozpěrná tyč pro horní úchyty předních tlumičů nebo kryty vnějších zpětných zrcátek v karbonu, stejně tak jako krytky bočních blikačů se specifickým sportovním šachovnicovým designem.

Také interiér může působit ještě sportovnějším dojmem. To v případě, že je doplněn výplněmi, hlavicí řadicí páky a dalšími prvky z karbonu. Specialitou je rovněž ukazatel řazení, který řidiče upozorňuje na vysoké otáčky motoru a nutnost řazení na další rychlostní stupeň, což dále zvyšuje emoce z jízdy s vozem MINI John Cooper Works Cabrio.

Novinka pro MINI a MINI Clubman: přístroje z programu John Cooper Works.

Pro všechny verze MINI a MINI Clubman jsou v nabídce nové přístroje z programu John Cooper Works, jež zdůrazňují jejich sportovní charakter a lze je namontovat i do již vyrobených vozů MINI. Jedná se o dvojici přístrojů, které mohou být umístěny vpravo a vlevo vedle otáčkoměru. Vybírat je možné z trojice ukazatelů, jež tak přesně vyhoví vkusu svého majitele.

Jeden z přístrojů může ukazovat například teplotu chladicí kapaliny, další zobrazuje relativní množství aktuálně produkovaného točivého momentu motoru. U modelů s přeplňovanými motory je řidič informován také o aktuálním plnicím tlaku turbodmychadla, včetně aktivace funkce krátkodobého zvýšení výkonu (overboost). Modely vybavené stabilizačním systémem mohou řidiči poskytovat rovněž informace o aktuálním příčném zrychlení.

Na přání dodávané přístroje John Cooper Works poskytují řidiči více informací a současně zvyšují již tak sportovní charakter vozů MINI. Kvalita jejich provedení se nese zcela v duchu všech produktů BMW Group, a je tedy na té nejvyšší úrovni. Doplňkové přístroje John Cooper Works se dodávají prostřednictvím standardní prodejní sítě značky MINI.

Dokonalý začátek: Světová premiéra MINI One 55 kW a MINI One Clubman.

MINI Clubman rozšiřuje možnosti typické radosti z jízdy nejen pro prakticky orientované řidiče, ale nyní také pro racionálněji smýšlející zákazníky. S modelem MINI One Clubman totiž přichází nový základní model prodloužené karosářské verze vozu MINI. MINI One Clubman pohání úsporný zážehový čtyřválec s výkonem 70 kW/95 k, který své kvality předvedl již v modelu MINI One. Kromě toho se představuje také zcela nový základ celé nabídky značky MINI, kterým je MINI One 55 kW. Oba tyto modely se představily ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2009.

Spolu s uvedením na trh vozu MINI One Clubman a MINI One 55 kW, jež proběhne v květnu 2009, se představí také nový balíček výbavy nazvaný Earl Grey paket, který obsahuje metalickou tmavě stříbrnou barvu Dark Silver, sportovní proužky na bocích vozu, kryty kol s originálním designem a bílými blikači. Nový paket bude k dispozici pro modely MINI One 55 kW, MINI One, MINI Cooper, MINI Cooper D, stejně tak jako pro MINI One Clubman, MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman.

MINI One Clubman: povedený základ hned ze dvou důvodů.

MINI Clubman se po svém uvedení na trh etablovalo velmi rychle. Má totiž unikátní koncepci karoserie a současně nabízí pro vozy MINI typické potěšení z jízdy. MINI Clubman nově interpretuje pojetí klasického vozu s karoserií označovanou „shooting brake“, jež v sobě spojuje dynamiku s praktičností.

Ve srovnání se standardním MINI má provedení MINI Clubman rozvor prodloužený o 80 mm. Přesně to je vzdálenost, o niž se zvětšil v podélném směru také prostor na zadních sedadlech. Prostorná zadní sedadla, která jsou nabízena ve dvoumístné nebo třímístné konfiguraci, jsou přístupná dveřmi umístěnými na pravé straně vozu, otevírajícími se proti směru jízdy. Přístup do prostoru pro zavazadla je umožněn dvojicí křídlových dveří, zajišťujících snadnou manipulaci s nákladem.

Pro MINI Clubman jsou v nabídce vyspělé čtyřválcové motory, jež mají ve světovém měřítku mimořádné postavení kvůli svému spojení nabízené dynamiky a úspornosti. Přesně tento popis platí rovněž pro novou základní motorizaci s objemem 1,4 litru, určenou pro model MINI One Clubman. Motor je odvozen od jednotky 1,6 litru používané v typu MINI Cooper Clubman a je vybaven technologií plně variabilního časování VALVETRONIC společnosti BMW Group.

Vysoká účinnost celohliníkové pohonné jednotky je zajištěna například aktivními čerpadly oleje a chladicí kapaliny, které pracují podle toho, jak to provozní podmínky motoru v daném okamžiku vyžadují. Tím se dosahuje například rychlejšího zahřívání, ale také úspory energie v okamžicích, kdy není jejich činnosti potřeba. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 70 kW/95 k při 6000 min-1 a maxima točivého momentu 140 Nm při 4000 min-1.

Stejně jako ostatní modely MINI, také MINI One Clubman je standardně vybaveno ucelenou paletou prvků, jež mají pozitivní vliv na spotřebu paliva, produkci emisí a samozřejmě i dynamiku. Jedná se například o systém regenerace kinetické energie, který funguje tak, že nabíjí akumulátor pouze v okamžicích, kdy není motor v tahu. Samozřejmostí je také systém Auto Start Stop, který například při zastavení na semaforech samočinně vypne motor a následně jej před rozjezdem automaticky nastartuje. Opomenout nelze ani ukazatel optimálního rychlostního stupně.

Pro zrychlení z klidu na 100 km/h potřebuje MINI One Clubman 11,6 s a jeho akcelerace pokračuje až do rychlosti 183 km/h. Kombinovaná spotřeba v cyklu EU přitom činí pouze 5,4 l/100 km, což odpovídá produkci 130 g CO2/km.

6stupňová samočinná převodovka je pro MINI One Clubman na přání.

MINI One Clubman je standardně vybaveno 6stupňovou přímo řazenou převodovkou. Již od uvedení do prodeje ale bude pro tento model k dispozici rovněž 6stupňová samočinná převodovka.

Specialitou této převodovky je její sportovní projev, který se opírá o její těsnější spojení s motorem, než bývá obvyklé. Díky tomu působí MINI One Clubman s touto převodovkou velmi dynamickým dojmem, jímž se blíží modelu s manuálním řazením. Převodovka samozřejmě nabízí také možnost manuálního sekvenčního řazení.

MINI One Clubman je možné rozlišit na první pohled. Samozřejmě má typickou šestiúhelníkovou vzpřímenou masku chladiče s pochromovaným rámečkem, lamely uvnitř jsou však provedené v černé barvě. Ta je standardně použita také na krytech vnějších zpětných zrcátek.

S uvedením nové verze MINI One Clubman přicházejí rovněž nové barevné kombinace pro všechny ostatní motorické varianty tohoto vozu. Bude totiž možné kombinovat rám zadních dveří, který je standardně proveden v černé nebo stříbrné barvě, se stejnou barvou karoserie. Toto barevně uhlazené provedení tak bude alternativou pro výraznější kontrastní provedení. V interiéru nového MINI One Clubman je možné nalézt stejně kvalitní a pečlivě zpracované materiály jako v ostatních modelech značky MINI. Je samozřejmostí, že je připravena také velmi rozsáhlá paleta příplatkových položek, s jejíž pomocí může být i každé MINI One Clubman skutečným originálem.

MINI One 55 kW: nejvyšší možná úspornost v dané výkonnostní kategorii.

Nezaměnitelná tvář značky MINI, stejně tak jako specifické potěšení, které tyto vozy dokáží ve svém řidiči vyvolat, je vlastní i novému MINI One s výkonem 55 kW. Tento automobil je po technické stránce příbuzný s modelem MINI One vybaveným motorem 1,4 litru o výkonu 70 kW/95 k. K této základní verzi ale na rozdíl od modelů MINI One a MINI One Clubman není možné objednat na přání dodávanou 6stupňovou samočinnou převodovku.

Nové základní provedení MINI One s výkonem 55 kW rozšiřuje paletu vozů MINI do segmentu, kde hrají prim pořizovací a provozní náklady. Ve srovnání s automobily v dané třídě, vybavenými podobně výkonnými motory, se nové MINI One s výkonem 55 kW vyznačuje nejnižší hodnotou kombinované spotřeby a produkce emisí, jež jasně demonstrují prvotřídní techniku tohoto malého prémiového automobilu.

MINI One s 55 kW je poháněno zážehovým čtyřválcem 1,4 litru, jehož mechanika je shodná s celohliníkovou jednotkou typů MINI One a MINI One Clubman. Pro tento motor je typická nejen chuť po otáčkách, ale také nízká hlučnost a samozřejmě již zmiňovaná vynikající úspornost. Čtyřválec je vybavený v závislosti na aktuální potřebě řízenými čerpadly mazání a chlazení a vyznačuje se největším výkonem 55 kW/75 k dosahovaným jen při 4000 min-1. Točivý moment 120 Nm je dostupný již při 2500 min-1.

Reálnou úspornost vozu zvyšuje standardně dodávaný systém regenerace kinetické energie, funkce Auto Start Stop a ukazatel optimálního okamžiku řazení. 6stupňová přímo řazená převodovka je navržena tak, aby přední kola poháněla v typickém stylu značky MINI. MINI One s výkonem 55 kW zrychluje z klidu na 100 km/h během 13,2 s a jeho nejvyšší rychlost je 175 km/h. Tyto hodnoty jsou spolu s kombinovanou spotřebou 5,3 l/100 km (128 g CO2/km) nejlepšími v dané kategorii.

Atraktivní kombinace: paket výbavy Earl Grey.

Úroveň výbavy nového základního provedení je stejná jako u vozu MINI One, stejné jsou také možnosti dodatečné individualizace a doplňkové výbavy. Současně s uvedením na trh bude možné nové základní provedení MINI One s výkonem 55 kW objednat také s paketem výbavy Earl Grey, která se vyznačuje atraktivními prvky dodávanými za velmi atraktivní cenu. Jeho součástí je stříbrná metalická barva Dark Silver, speciální design krytů kol a bílé směrovky. Specialitou provedení Earl Grey jsou rovněž černobílé proužky, oživující celkový vzhled. Vedou od bočních směrovek až k zadním skupinovým svítilnám, přičemž přibližně v polovině vozu se dvě černé linky oddělují a pokračují vzadu na bocích samostatně.

Paket Earl Grey je velmi zajímavou možností, jak cenově zajímavě zatraktivnit standardní model MINI i prodloužený model MINI Clubman. Paket Earl Grey přitom není nabízen pouze pro MINI One s výkonem 55 kW, ale také pro MINI One, MINI Cooper a MINI Cooper D, stejně tak jako pro MINI One Clubman, MINI Cooper Clubman a MINI Cooper D Clubman.

Sehraný tým pro nejlepší výsledky: MINI, MINI Clubman a MINI Cabrio v modelovém roce 2009.

Opravdový automobilový nadšenec, vyžadující vytříbený styl, má nyní širší možnosti než kdykoliv předtím. Při zvýšení sportovního charakteru značka MINI již nabízí devět modelů, jejichž produkce CO2 leží pod hranicí 140 g/km. Jednou z novinek letošního roku je například MINI Cabrio s nejnovější generací motorů a především velmi pokrokovým řešením střechy. Stejně jako pro ostatní modely MINI, také pro MINI Cabrio je typický sportovní projev obou nabízených provedení: MINI Copper Cabrio a MINI Cooper S Cabrio.

Rozšířila se nejen nabídka karoserií, ale také motorů. V současnosti je možné vůz MINI objednat s jedním ze čtyř zážehových a jedním vznětovým čtyřválcem. Provedení MINI Clubman se nabízí v kombinaci s trojicí zážehových a s jedním vznětovým motorem. Specialitou je provedení MINI John Cooper Works vybavené sportovně laděným přeplňovaným čtyřválcem, využívajícím technologie závodních vozů, s výkonem 155 kW/211 k.

Nové MINI Cabrio: nekompromisně otevřené.

Ve srovnání se svým předchůdcem se nové MINI Cabrio vyznačuje vyspělejším a sportovnějším vzhledem. Novinkou je takřka neviditelný ochranný oblouk, který je vystřelovací a v klidové pozici je umístěn za zadními sedadly. MINI Cabrio je se svými proporcemi nezaměnitelným vozem MINI, a svým vzhledem se odlišuje od jakéhokoliv jiného vozu s otevřenou střechou.

Maximum rozmanitosti: MINI v modelovém roce 2009.

Pro modelový rok 2009 má MINI připraveno nové základní provedení MINI One 55 kW, které si zachovává všechny typické prvky vozů své značky, ale současně nabízí dosud nepoznanou ekonomiku. V nabídce i nadále zůstávají již z minulosti známé modely MINI Cooper S, MINI Cooper a MINI One. Pro zájemce o vznětový motor je připraveno MINI Cooper D vybavené čtyřválcovým turbodieselem s výkonem 80 kW/110 k.

Základní parametry vozů MINI jsou následující:

MINI Cooper S: přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním palivaZdvihový objem 1,6 lVýkon 128 kW/175 kTočivý moment 260 NmZrychlení 0–100 km/h 7,1 sNejvyšší rychlost 225 km/hKomb. spotřeba podle EU 6,2 l/100 kmEmise CO2 podle EU 149 g/km

MINI Cooper: zážehový čtyřválec s plně variabilním časovánímZdvihový objem 1,6 lVýkon 88 kW/120 kTočivý moment 160 NmZrychlení 0–100 km/h 9,1 sNejvyšší rychlost 203 km/hKomb. spotřeba podle EU 5,4 l/100 kmEmise CO2 podle EU 129 g/km

MINI One: zážehový čtyřválec s plně variabilním časovánímZdvihový objem 1,4 lVýkon 70 kW/95 kTočivý moment 140 NmZrychlení 0–100 km/h 10,9 sNejvyšší rychlost 185 km/hKomb. spotřeba podle EU 5,3 l/100 kmEmise CO2 podle EU 128 g/km

MINI One 55 kW: zážehový čtyřválec s plně variabilním časovánímZdvihový objem 1,4 lVýkon 55 kW/75 kTočivý moment 120 NmZrychlení 0–100 km/h 13,2 sNejvyšší rychlost 175 km/hKomb. spotřeba podle EU 5,3 l/100 kmEmise CO2 podle EU 128 g/km

MINI Cooper D: přeplňovaný vznětový čtyřválec Zdvihový objem 1,6 lVýkon 70 kW/95 kTočivý moment 240 NmZrychlení 0–100 km/h 9,9 sNejvyšší rychlost 195 km/hKomb. spotřeba podle EU 3,9 l/100 kmEmise CO2 podle EU 104 g/km

MINI Clubman: nové možnosti jsou nyní spojeny s nižší spotřebou.

MINI Clubman se stal vedle svého sourozence, klasického MINI, druhou hvězdou výrobního programu. Jedná se o zcela nový koncept karoserie s originálním řešením a neobyčejnou praktičností. MINI Clubman je moderní interpretací vozů s karoserií označovanou jako kombi-kupé (anglicky Shooting Brake). MINI Clubman je o 24 cm delší než standardní MINI. Z této velikosti připadá 8 centimetrů na rozvor náprav a současně prostor pro nohy vzadu sedících pasažérů. Specialitou jsou nejen křídlové dveře zpřístupňující prostor pro zavazadla, ale především malé dveře na pravé straně (u modelů s levostranným řízením se nacházejí na straně levé), otevírající se proti směru jízdy.

Novinkou modelu MINI Clubman je, stejně jako v případě standardního MINI, nabídka nového základního modelu. Jedná se o provedení MINI One Clubman, které je zaměřené především na racionálně smýšlející zájemce o stylový a přitom praktický sportovně laděný automobil s kompaktními rozměry.

Základní parametry vozů MINI Clubman jsou následující:MINI Cooper S Clubman: přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním palivaZdvihový objem 1,6 lVýkon 128 kW/175 kTočivý moment 260 NmZrychlení 0–100 km/h 7,6 sNejvyšší rychlost 224 km/hKomb. spotřeba podle EU 6,3 l/100 kmEmise CO2 podle EU 150 g/km

MINI Cooper Clubman: zážehový čtyřválec s plně variabilním časovánímZdvihový objem 1,6 lVýkon 88 kW/120 kTočivý moment 160 NmZrychlení 0–100 km/h 9,8 sNejvyšší rychlost 201 km/hKomb. spotřeba podle EU 5,5 l/100 kmEmise CO2 podle EU 132 g/km

MINI One Clubman: zážehový čtyřválec s plně variabilním časovánímZdvihový objem 1,4 lVýkon 70 kW/95 kTočivý moment 140 NmZrychlení 0–100 km/h 11,6 sNejvyšší rychlost 183 km/hKomb. spotřeba podle EU 5,4 l/100 kmEmise CO2 podle EU 130 g/km

MINI Cooper D Clubman: přeplňovaný vznětový čtyřválec Zdvihový objem 1,6 lVýkon 70 kW/95 kTočivý moment 240 NmZrychlení 0–100 km/h 10,4 sNejvyšší rychlost 193 km/hKomb. spotřeba podle EU 4,1 l/100 kmEmise CO2 podle EU 109 g/km

Více potěšení z jízdy, méně spotřeby paliva – standard u každého MINI.

Všechny motory vozů MINI jsou doslova nabité nejnovějšími technologiemi BMW Group, což je samo o sobě zárukou jejich mimořádné účinnosti. Společně s technologiemi regenerace kinetické energie, funkcí Auto Start Stop, ukazatelem optimálního rychlostního stupně, elektrického posilovače řízení a variabilně řízeného vodního i olejového čerpadla se použité motory vyznačují jedinečnou kombinací výkonu a nízké spotřeby paliva.

Přidat plyn pro ryzí potěšení, brzdit pro větší výkon.

Systém regenerace kinetické energie je standardní výbavou všech vozů MINI a je ideálním příkladem inteligentního hospodaření s energiemi uvnitř automobilu. Princip funkce tohoto konceptu spočívá v aktivním alternátoru, který vyrábí elektřinu pro provoz palubních systémů vozu pouze v případě jízdy bez plynu. Díky tomu není motor během akcelerace zatěžován výrobou elektřiny a má více výkonu, a současně je elektrická síť automobilu poháněna přeměnou kinetické energie, jež by se jinak vypařila ve formě tepla. Činnost celého systému reguluje řídicí jednotka, která hlídá kromě jiného stav nabití speciálního akumulátoru AGM.

Funkce Auto Start Stop: vypne motor, když není potřeba.

Běh motoru naprázdno u modelů MINI vybavených manuální převodovkou je v podstatě minulostí. Funkce Auto Start Stop vypne motor v případě, že automobil zastaví, je zařazen neutrál a řidič stojí na brzdovém pedálu. Jakmile řidič pustí brzdu a zařadí, motor se bez prodlevy okamžitě samočinně nastartuje. Funkce Auto Start Stop snižuje spotřebu paliva zejména při jízdě po městě.

Činnost systému Auto Start Stop je automatická, jakmile olej motoru dosáhne provozní teploty a v případě, že vypnutí motoru neohrozí bezpečnost provozu. Systém není aktivní v situacích slabého akumulátoru nebo při vysokých nárocích na chlazení či naopak vyhřívání interiéru (více než 30 °C a méně než 3 °C). Případů, kdy systém z bezpečnostních důvodů motor nevypne, je ještě více, důležitá je ale ta informace, že funkci Auto Start Stop je možné manuálně vypnout speciálním tlačítkem.

Indikátor optimálního rychlostního stupně: cestujte vždy se správným převodem.

Spotřebu paliva je možné výrazně snížit jízdnou na optimální rychlostní stupeň. K tomu pomáhá standardní výbava všech modelů MINI s manuální převodovkou, kterou je indikátor optimálního převodového stupně. Řídicí jednotka tohoto systému neustále vyhodnocuje otáčky a zatížení motoru, stejně tak jako aktuální jízdní situaci, a podle těchto ukazatelů navrhuje optimální rychlostní stupeň pro daný okamžik jízdy. Nápověda probíhá uvedením čísla rychlostního stupně a šipkami udávajícími, zda je třeba řadit na vyšší, nebo naopak na nižší rychlostní stupeň. I tuto funkci, jež se samočinně přizpůsobuje individuálnímu jízdnímu stylu řidiče, je možné vypnout.

Bezpečnost prémiového vozu: pět hvězd v nárazových testech Euro NCAP.

MINI přináší prémiovou kvalitu také z pohledu úrovně bezpečnosti. To dokazuje zisk pěti hvězd v nárazových testech Euro NCAP, který připadl modelu MINI Cooper. I přes malé celkové rozměry se tak promyšlenou konstrukcí a moderními technologiemi podařilo dosáhnout nejvyšší možné míry ochrany posádky.

Spolu s pevnou strukturou karoserie mají na tomto výsledku zásluhu také tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači jejich síly, stejně tak jako šestice airbagů. Nad dokonalou souhrou všech zádržných systémů a jejich sladěním s programovanými deformacemi karoserie bdí centrální bezpečnostní řídicí jednotka, koordinující činnost všech prvků bezpečnostní výbavy.

MINI v každém ohledu: přitažlivý styl, agilní projev, úsporný provoz, bezpečnost a malý pokles hodnoty.

Kvalita nového MINI je neustále potvrzována jeho zákazníky i nejrůznějšími výzkumy. Z nich vyplývá, že MINI je nejspolehlivějším vozem svého segmentu. Přesně to vychází ze studie ADAC (největší německý autoklub), která potvrdila, že vozy MINI mají ve svém segmentu nejmenší počet poruch.

Vrozená kvalita a značná popularita vozů značky MINI vyústily v další významné ocenění, jež tomuto automobilu udělil největší evropský motoristický časopis Auto Bild. MINI Cooper totiž zvolil vozem s nejmenší ztrátou hodnoty. Vycházelo se z predikce budoucí ceny vozu, která ukázala, že právě MINI, koupené v roce 2008, bude mít v roce 2011 procentuálně nejvyšší hodnotu ze všech zkoumaných vozů. Na druhém místě se v tomto hodnocení umístilo MINI Cabrio.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové MINI Countryman S ALL4

Nové MINI Countryman S ALL4

Největší a nejvšestrannější MINI Countryman S ALL4 s moderním pohonem všech kol na Islandu udivuje v extrémních zimních podmínkách mimo zpevněné cesty. Byla to zimní pohádka. Teploty...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Milionté 3dveřové MINI čtvrté generace bylo dodáno do Kanady

Milionté 3dveřové MINI čtvrté...

V polovině dubna MINI oznámilo, že z výrobní linky sjel miliontý exemplář současné generace 3dveřového MINI. Ve středu 28. června byl tento vůz předán Stevu a Kerry Lockhartovým, kteří se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper Works v limitované edici 1to6 Edition

Ryzí esence motorsportu: MINI John Cooper...

MINI John Cooper Works s výkonem 231 koní a koncentrovaným závodním know-how symbolizuje výjimečnost a přináší autentický pocit z motorsportu. Speciální model je omezen na 999 kusů. Sportovní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová generace MINI Countryman: Čistě elektrické a vyráběné v Německu

Nová generace MINI Countryman: Čistě...

Největší model nové rodiny vozů MINI s pěti dveřmi a variabilním interiérem vyhlíží nového nástupce éry lokálně bezemisní elektromobility. Zahájení výroby v továrně BMW Group v Lipsku...