Příkře se svažující čelní sklo, chybějící střední sloupky karoserie a ochranné chromované oblouky za zadními sedadly dodávají mini atraktivní vzhled klasického kabrioletu.
Stejně jako ostatní verze Mini je kabriolet Mini Cooper S excelentní svým celkovým konceptem a stanovuje nové standardy pro potěšení z jízdy svému výkonu a agilitě. Vedle perfektního ovládání nabízí takový výkon, o jakém si mohou majitelé jiných kabrioletů jen zdát.
Zážehový čtyřválec 1,6 litru přeplňovaný kompresorem a mezichladičem dodává 170 koní při 6000/min. Ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje točivý moment 220 N.m při 4000/min, umožňující jedinečnou akceleraci. Na stovku za 7,4 s a sprint z 80 na 120 km/h zvládne za 6,6 sekundy. Kompresor na rozdíl od turbodmychadla nemá totiž obvyklou prodlevu, takže reaguje bezprostředně na sešlápnutí pedálu plynu. Sílu čtyřválce ucítíte už při překročení hranice 2000 otáček za minutu.
Na sto kilometrů vystačíte s průměrnou spotřebou pod devět litrů. Ale když upustíte uzdu svých vášní, potom se vám peněženka velmi rychle začne vyprazdňovat. Díky unikátnímu zavěšení kol a velice tuhé karoserii je v současnosti jediným vozem své třídy schopným jet rychlostí 215 km/h.
Střecha, dodávaná ve třech barvách, se skládá pomocí elektromotorků automaticky směrem dozadu za pouhých 15 sekund. Nejdříve se odsune horní část střechy o 40 centimetrů a vznikne polokabrio. Druhý stisk tlačítka umístěného na rámu čelního skla, dokončí pak celé složení. Kompletní střecha se složí do prostoru do prostoru za zadními sedadly. Na zavazadla zbude pak jen 120 litrů.
Koncept pohonu, dlouhý rozvor, nízké těžiště, rozšířený rozchod kol, pevná karoserie, sportovně naladěný podvozek, víceprvková zadní náprava i posilovač řízení přispívají ke skvělým jízdním vlastnostem, o nichž jsme se mohli přesvědčit na vlastní kůži a byli jsme opravdu nadšeni.
Kabriolet Mini Cooper splňuje stejně jako ostatní modely Mini S nejpřísnější normy pro nárazové testy a to především zásluhou tuhé karoserie a dvojicím čelních a bočních airbagů, zabudovaných do sedadel. Interiéru ve stylu retro vévodí vkusný volant, který dobře padne do ruky, což platí také o řadicí páce.
Pro případ převrácení jsou přední sloupky vyztuženy velice pevnou ocelovou trubkou, v zadní části jsou umístěny dva další ochranné oblouky. Do standardní výbavy patří mimo jiné čtyři brzdové kotouče, čtyři čidla ABS, systémy EBD, CBC a automatická kontrola stability (ASC+T).
Na závěr jsme se shodli, že barva British Racing Green kabrioletu sluší, stejně jako natažená střecha. Jenže, kdo by chtěl jezdit se střechou nad hlavou, když vám otevřený automobil poskytuje dokonalý kontakt s okolím i vozovkou. Jen těžko jsme se s mini loučili.
(fotografie z podzimu 2004)
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií