Meeke mohl opět naskočit
I přes jasný náskok vedoucího závodníka nevypadal poslední den rally příliš idylicky a závodilo se o všechno. Porce tří rychlostních zkoušek, které se jely všechny dvakrát, se vyznačovala vysokými rychlostmi. Druhý průjezd RZ 22 Shipmans se jela také jako Power Stages. Na konci rychlostní zkoušky Bucca1 (RZ 17) zajel Mikko Hirvonen nejrychlejší čas a byl nadmíru spokojený. Finský pilot v barvách Citroënu právě tady utnul sérii nejrychlejších časů Sébastiena Ogiera.
„Je vždy krásné být nejrychlejší, ale nikdo po ránu nejel tak natvrdo,“ říkal pilot Citroënu. „Všichni jsme pod kontrolou split časů v porovnání s jinými. S autem je všechno v pořádku, byli bychom rádi, kdybychom udrželi druhé místo,“ říkal na prahu finálového dne.
Poté, co ze soutěže vypadl ve druhém dni, Kris Meeke se zapojil v neděli opět do pelotonu. V souladu s pravidlem Rally2 mohl Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team díky nasazení osmi mechaniků jeho auto dát dohromady a opět nasadit do boje. To vše za necelé tři hodiny tvrdé práce na DS3 WRC. Pilot ze severního Irska vyrážel na trať jako první a už neriskoval.
„Byl to opravdu zvláštní pocit opět vidět moje auto opravené při otevření asistenčního parku. Tým odvedl neuvěřitelnou práci a vše funguje, jak má. Je velice obtížné vymetat trať pro ostatní jezdce. Nemyslím, že by na jiných rally byla startovní pozice na trati tak důležitá jako tady. Nemohu počítat s žádnými velkými časy, ale opravdu jsem rád, že mohu sedět zpět za volantem,“ říkal na nedělním startu Meeke.
Hirvonenova smůla
Rally postupně dospěla k Power Stage, která mohla rozhodnout o držiteli titulu mistra světa. I když Kris Meeke projel cílovou čarou, bylo to jen na třech kolech. Britský pilot měl totiž ještě jeden karambol a byl přinucen odstoupit a nebyl tak klasifikován v celkovém pořadí. Jeho smůla spustila sérii událostí, které dopadly na celý Citroën camp.
V polovině trasy musel kvůli defektu pneumatiky zpomalit Mikko Hirvonen. Finova ztráta byla téměř minutová, a tak svou pozici musel přepustit Thierry Neuvilleovi.
„Je to neuvěřitelné. Nemusel jsem už riskovat, protože body z Power Stage se už nezapočítávají do Poháru konstruktérů WRC. Jel jsem středem trasy bez toho, že bych jel naplno. Opravdu nemohu přesně říci, kde to píchnutí přišlo, ale pneumatika mi vybouchla na dlouhé, přímé části. Já snad ze sebe nikdy nesetřesu tu smůlu letošní sezony,“ řekl hodně smutný Fin při kontrole.
Zatímco v celém táboře Citroënu panovalo zklamání, Khalid Al-Qassimi zhodnotil sám svůj závod, v němž skončil na devátém místě.
„Mám za sebou další náročný den, zvláště díky vymetání tratě. Cítil jsem, jak se zlepšuji od každé rychlostní zkoušky k další. Podařilo se mi vystihnout místa, kde jsem mohl jet, co to dá a kde jsem musel rychlost přizpůsobit tomu, abych nedělal chyby. Pilotování jsem si opravdu užil.“
Konečné pořadí Rally Austrálie
1 | S. OGIER | M | WRC | 3:19:55.0 |
2 | T. NEUVILLE | M | WRC | +1:32.1 |
3 | M. IRVONEN | M | WRC | +2:02.1 |
4 | J. LATVALA | M | WRC | +2:57.4 |
5 | M. OSTBERG | M | WRC | +3:17.2 |
6 | A.MIKKELSEN | M | WRC | +3:37.6 |
7 | E. NOVIKOV | M | WRC | +7:31.2 |
8 | N. QUINN | WRC | +13.18.2 | |
9 | K.ALQASSIMIM | WRC2 | +15:17.6 | |
10 | A.AL-KUWARI | 2 | WRC 2 | +17:27.7 |
Mistrovství světa FIA 2013 – Pořadí pilotů
1. | S. OGIER | 212 |
2. | T. NEUVILLE | 129 |
3. | J. LATVALA | 110 |
4. | M. HIRVONEN | 103 |
5. | D. SORDO | 96 |
6. | M. OSTBERG | 77 |
7. | S. LOEB | 68 |
8. | M. PROKOP | 49 |
9. | E. NOVIKOV | 47 |
10. | A. MIKKELSEN | 34 |
Mistrovství světa FIA 2013 FIA Pohár konstruktérů
1. | Volkswagen Motorsport | 299 |
2. | Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team | 251 |
3. | Qatar World Rally Team | 145 |
4. | Qatar M-Sport World Rally Team | 142 |
5. | Jipocar Czech National Team | 51 |
6. | Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team | 41 |
7. | Volkswagen Motorsport 2 | 34 |
8. | Lotos WRC Team | 20 |
Značka CITROËN
Značka Citroën byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií