Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen na Rally Austrálie uhájili stupně vítězů (12. – 15. 9. 2013)

Ještě pár kilometrů před cílem figurovali na druhé pozici průběžného pořadí. Smolný defekt pneumatiky v poslední rychlostní zkoušce ale značil třetí místo v cíli.

Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen na Rally Austrálie uhájili stupně vítězů (12. – 15. 9. 2013)

Meeke mohl opět naskočit

I přes jasný náskok vedoucího závodníka nevypadal poslední den rally příliš idylicky a závodilo se o všechno. Porce tří rychlostních zkoušek, které se jely všechny dvakrát, se vyznačovala vysokými rychlostmi. Druhý průjezd RZ 22 Shipmans se jela také jako Power Stages. Na konci rychlostní zkoušky Bucca1 (RZ 17) zajel Mikko Hirvonen nejrychlejší čas a byl nadmíru spokojený. Finský pilot v barvách Citroënu právě tady utnul sérii nejrychlejších časů Sébastiena Ogiera.

„Je vždy krásné být nejrychlejší, ale nikdo po ránu nejel tak natvrdo,“ říkal pilot Citroënu. „Všichni jsme pod kontrolou split časů v porovnání s jinými. S autem je všechno v pořádku, byli bychom rádi, kdybychom udrželi druhé místo,“ říkal na prahu finálového dne.

Poté, co ze soutěže vypadl ve druhém dni, Kris Meeke se zapojil v neděli opět do pelotonu. V souladu s pravidlem Rally2 mohl Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team díky nasazení osmi mechaniků jeho auto dát dohromady a opět nasadit do boje. To vše za necelé tři hodiny tvrdé práce na DS3 WRC. Pilot ze severního Irska vyrážel na trať jako první a už neriskoval.

„Byl to opravdu zvláštní pocit opět vidět moje auto opravené při otevření asistenčního parku. Tým odvedl neuvěřitelnou práci a vše funguje, jak má. Je velice obtížné vymetat trať pro ostatní jezdce. Nemyslím, že by na jiných rally byla startovní pozice na trati tak důležitá jako tady. Nemohu počítat s žádnými velkými časy, ale opravdu jsem rád, že mohu sedět zpět za volantem,“ říkal na nedělním startu Meeke.

Hirvonenova smůla

Rally postupně dospěla k Power Stage, která mohla rozhodnout o držiteli titulu mistra světa. I když Kris Meeke projel cílovou čarou, bylo to jen na třech kolech. Britský pilot měl totiž ještě jeden karambol a byl přinucen odstoupit a nebyl tak klasifikován v celkovém pořadí. Jeho smůla spustila sérii událostí, které dopadly na celý Citroën camp.

V polovině trasy musel kvůli defektu pneumatiky zpomalit Mikko Hirvonen. Finova ztráta byla téměř minutová, a tak svou pozici musel přepustit Thierry Neuvilleovi.

Je to neuvěřitelné. Nemusel jsem už riskovat, protože body z Power Stage se už nezapočítávají do Poháru konstruktérů WRC. Jel jsem středem trasy bez toho, že bych jel naplno. Opravdu nemohu přesně říci, kde to píchnutí přišlo, ale pneumatika mi vybouchla na dlouhé, přímé části. Já snad ze sebe nikdy nesetřesu tu smůlu letošní sezony,“ řekl hodně smutný Fin při kontrole.

Zatímco v celém táboře Citroënu panovalo zklamání, Khalid Al-Qassimi zhodnotil sám svůj závod, v němž skončil na devátém místě.

„Mám za sebou další náročný den, zvláště díky vymetání tratě. Cítil jsem, jak se zlepšuji od každé rychlostní zkoušky k další. Podařilo se mi vystihnout místa, kde jsem mohl jet, co to dá a kde jsem musel rychlost přizpůsobit tomu, abych nedělal chyby. Pilotování jsem si opravdu užil.“

Konečné pořadí Rally Austrálie

1 S. OGIER M WRC 3:19:55.0
2 T. NEUVILLE M WRC +1:32.1
3 M. IRVONEN M WRC +2:02.1
4 J. LATVALA M WRC +2:57.4
5 M. OSTBERG M WRC +3:17.2
6 A.MIKKELSEN M WRC +3:37.6
7 E. NOVIKOV M WRC +7:31.2
8 N. QUINN WRC +13.18.2
9 K.ALQASSIMIM WRC2 +15:17.6
10 A.AL-KUWARI 2 WRC 2 +17:27.7

Mistrovství světa FIA 2013 – Pořadí pilotů

1. S. OGIER 212
2. T. NEUVILLE 129
3. J. LATVALA 110
4. M. HIRVONEN 103
5. D. SORDO 96
6. M. OSTBERG 77
7. S. LOEB 68
8. M. PROKOP 49
9. E. NOVIKOV 47
10. A. MIKKELSEN 34

Mistrovství světa FIA 2013 FIA Pohár konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport 299
2. Citroen Total Abu Dhabi World Rally Team 251
3. Qatar World Rally Team 145
4. Qatar M-Sport World Rally Team 142
5. Jipocar Czech National Team 51
6. Abu Dhabi Citroen Total World Rally Team 41
7. Volkswagen Motorsport 2 34
8. Lotos WRC Team 20

Značka CITROËN

Značka Citroën byla založena před 90 lety pod pařížskou Eiffelovkou. Tato kreativní a dynamická značka uvedla v roce 2010 na trh novou řadu výrobků DS, kterou dnes tvoří modely Citroën DS3, DS4 a DS5. Citroën, opírající se o koncepci „Kreativní technologie“, má ve své nabídce dva plně elektrické vozy, vozy využívající mikrohybridní technologii e-HDi a technologii „Full Hybrid“ – Hybrid4. Tyto technologické novinky nesou své ovoce i v mistrovství WRC, kde již Citroën získal 7 titulů v Poháru konstruktérů. Značka inovuje i v oblasti služeb a přichází se službou Citroën Multicity, představující její nabídku mobility. Citroën, to je 10 000 kontaktních míst pro zákazníky, zastoupení v 90 zemích a 1 265 000 vozů prodaných v roce 2012.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...