Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Z Pelhřimova si odvezli třetí místo ve skupině N2 a 34. místo celkově. Ve třídě vyhráli Michalové Bartončík a Večerka a druzí skončili Petrové Hubáček a Uhel.

Soutěžácký začátečník Michal Křemen s ostříleným spolujezdcem Rudou Kouřilem absolvovali víkendovou Cebia Rallye Pelhřimov 2007 v klidu a v pohodě a navíc se v poslední erzetě posunuli i na medailovou pozici. Po soutěži tedy byli spokojeni a těší se na svůj další společný start v Prachaticích.

Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili
Michal Křemen s Rudou Kouřilem vezou z Pelhřimova medaili

Posádka se v průběhu soutěže objevila dokonce na průběžně stříbrné pozici, ale v podstatě nebylo cílem oslnit pokořením zkušenějších soupeřů, ale dojet do cíle, jak potvrzuje nedávno osmnáctiletý jezdec z Mladé Boleslavi: „Tratě byly vcelku pěkné až na některé úseky, které se mi moc nelíbily. To byla třeba druhá erzeta. Byly tam moc dlouhé rovinky a minimum zatáček, i charakterem nic moc… Ale skok na dvojce byl myslím dobrým zpestřením soutěže.“

Právě před skokem se ale ukázala role navigátora, který Michala krotil. Při druhém průjezdu ale naopak i trochu zrychloval. První skok před tisícovkami diváků mezi obcemi Těchobuz a Jetřichovec na RZ Bratřice Zhoř Křemen odjel zhruba padesátkou, zatímco jeho druhý průjezd ( či průlet) o třicet kilometrů rychleji a trochu jinou a lepší stopou, která zrychlení umožnila.

Myslím si, že můžeme být všichni víc než spokojeni. Slušný výkon na velice pěkné trati (mimo mně nesympatické RZ 2,4),“ doplnil navigátor Ruda Kouřil a pokračoval: „Trochu jsme zpočátku měli problém s chlazením. Do pátého kilometru to jelo zcela bez problémů, pak se ale motor začal moc hřát. Stačila maličkost, tedy výměna chladiče, a bylo po problémech.“

„Jeli jsme tak, abychom dojeli zase až do cíle :o) Měli jsme jen jednu krizovku v cíli RZ 10, kam jsme přijeli na prázdném kole… Jinak se nic zvláštního opravdu nedělo,“ dodal Křemen. „No a náš defekt byl velice zajímavý. Kámen se dostal do vnitřního prostoru mezi disk a brzdič a vyrobil do disku dvě poměrně velké díry. Měli jsme štěstí, že brzdič neuletěl. Takže to nebyl postupný defekt, ale jeli jsme půl RZ s prázdným kolem,“ zmínil ještě Ruda Kouřil a nezapomněl ani pochválit mladého jezdce, pro kterého se jednalo od závěru května, kdy dostal řidičák, o jeho čtvrtý start v rallye : „Jel disciplinovaně. Dohodli jsme se, že celý závod pojmeme jako rychlejší kontrolu rozpisu. A to dodržel. Sice jsem musel na několika místech jeho vášně ztlumit, ale to nebyl žádný problém. Zkušenosti musí získat postupně.“

Posádce jde totiž o dojetí pěti soutěží, aby byl splněn limit FAS pro přestup do silnějšího vozu a pro starty třeba i ve velkém mistráku. „To je hlavní cíl letošního roku. Ale stejně důležité je najetí co největšího počtu ostrých kilometrů a hledání hranice rizika. Takže proto je lepší pomalé zrychlování, než jít zbrkle dopředu za cenu zbytečných ran.“ potvrdil taktiku Ruda Kouřil.

Posádka tak viděla cíl podruhé. Jednou havarovala a jednou ji zastavil technický problém Hondy Civik VTi. Příští start ji pak čeká zanedlouho v Prachaticích. Navíc má jezdec v plánu ještě některý závodu vrchařského KW Berg Trophy, kde v rámci sbírání zkušeností startuje s Lancerem EVO IX.

„Na závěr ještě velký dík pořadatelům! I přes moji osobní averzi vůči RZ 2 je Cebia Rallye Pelhřimov krásná soutěž a zajišťují ji příjemní lidé,“ pochválil na závěr pořadatele vydařené rallye Ruda Kouřil.

Posádka i několik jejích průjezdů bude mimochodem k vidění (i slyšení) také v televizním motoristickém magazínu MotorTip, který je jejím mediálním partnerem. Premiéra krátké reportáže z Pelhřimova bude v tomto pořadu od nadcházejícího víkendu, delší reportáž s mnoha rozhovory pak 25. srpna a v následujících dnech.

Pavel Jelínek, mediaservis. Autor foto: Jirka Navrkal

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...