Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)

Motorističtí novináři z evropských zemí spolu s dalšími hosty jsou v těchto dnech seznamování v Maďarsku na známém okruhu Hungaroring s uskutečněnými změnami a inovacemi na úspěšném modelu Škoda Octavia.


Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)

Dvoudenní prezentace Škody Octavia, které jsem se zúčastnil, proběhla pro české, slovenské, maďarské a chorvatské novináře 27. a 28. srpna. Program prezentace byl dokonale připraven a byl tak obsáhlý, že o získaných poznatcích vás budu informovat v článcích, které budeme uvádět postupně v příštích několika dnech. Pokud budete po jejich přečtení požadovat další podrobnosti nebo informace, zašlete nám, prosím do redakce e-mailem vaše připomínky a dotazy. Zodpovíme je pak souhrnně 18. září 2000.

Dovolte, abych se v prvním článku zmínil nejen o historii modelu Škoda Octavia, ale i o úspěších a výhledu ŠkodaAuto – podniku, který má nejen vynikající hospodářské výsledky, ale i důstojně reprezentuje značku Škoda v evropských i ostatních zemích světa. O tom nás informoval v úvodním vystoupení na tiskové konferenci předseda představenstva a generální ředitel ŠkodaAuto ing. Vratislav Kulhánek.


Nejdříve tedy k modelu Škoda Octavia: počet prodaných vozů se zvýšil celosvětově ze 48 000 kusů v roce 1997 na téměř 147 000 kusů v roce 1999. Při čemž významně stoupl export Škoda Octavií z téměř 28 000 vozů v roce 1997 na téměř 127 000 vozů v roce 1999 – to znamená nárůst až neuvěřitelných 446 %. A je nutné, abych připomenul, že rozhodující počet Octavií – 97 300 – byl v roce 1999 prodán v západní Evropě, kde konkurence na trhu je velmi vysoká. Vysoký export počtu Felicií, Fabií i Octavií dokazuje, že modely Škody se staly synonymem spolehlivých a bezpečných vozů, synonymem moderní techniky, přítažlivého designu a maximální kvality.


I na našem českém trhu dociluje Škoda Octavia spolu se Škodou Octavia Combi vysoké roční prodeje. V minulém roce 1999 se prodalo na českém trhu 15 300 modelu Škoda Octavia a 5 095 vozů Škoda Octavia Combi, to znamená 41 % podílu na trhu v nižší střední třídě, v které bylo v roce 1999 v ČR prodáno celkem 49 665 vozů 36 značek.


I celkové úspěchy firmy ŠkodaAuto jsou pro celé naše národní hospodářství významné: vždyť počet prodaných vozů v roce 1995 – 225 tisíc se zvýšil v roce 1999 na více než 400 tisíc což představuje zvýšení téměř o 80 %. Podle střednědobého plánu se počítá s prodejem přes 500 tisíc vozů. ŠkodaAuto je nesporně klíčovým podnikem v regionu východní Evropy. V brzké době se připojí k jejím montážním závodům v polské Poznani a bosenském Sarajevu další výrobní závod v Indii.


Souběžně s rostoucím prodejem vozů se zlepšuje i finanční situace společnosti ŠkodaAuto: s tržbami 110,5 Kč miliardy je největším průmyslovým podnikem v naší republice. V minulém roce byl hospodářský výsledek ve výši 2,6 miliardy Kč vůbec nejlepším v historii firmy. Finanční situace firmy jí umožňuje věnovat vysoké podíly na investice: za 10 let bylo proinvestováno 80 miliard Kč a s dalšími 60 miliardami se počítá do budoucích let. Mimo investice umožňuje dobrá finanční situace firmě věnovat poměrně velké finanční prostředky i do oblasti vztahu k lidem a životnímu prostředí, jak vás průběžně v našem magazínu informujeme. Taktéž vysoké finanční částky věnuje firma na zabezpečení růstu kvalifikace svých zaměstnanců. V souvislosti s nadcházejícím školním rokem vám přineseme v září o tom vyčerpávající a jistě i pro vás zajímavou informaci.

Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)
Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)
Mezinárodní představení Škody Octavia modelový rok 2001 (1. část)


Zítřejší 2.pokračování bude zaměřeno na motory, zejména nové pro Octavii a Octavii Combi.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jozef Kabaň se podepíše pod design nových MG

Jozef Kabaň se podepíše pod design...

Slovenská designová star Jozef Kabaň má novou práci. Světoznámý automobilový tvůrce se stal 22. dubna 2024 oficiálně novým členem rodiny MG na pozici Vice President of Global Design Center....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...