Mercedes Benz na IAA

Na frankfurtském autosalonu bude Mercedes Benz presentovat vedle pěti nových modelů, také nový bezpečnostní systém, vozidlo na palivové články a zážehový motor s přímým vstřikem paliva.

Celou expozici automobilky Mercedes Benz letos charakterizuje motto – „Story of Passion“, s nímž stuttgartská značka oslavuje 100. narozeniny. Žádné jiné vozidlo na autosalonu IAA nesymbolizuje význam sloganu tak výstižně jako roadster SL. Nový Mercedes Benz SL navazuje na tradici sportovních vozů, neboť ve dvou modelových variantách, SL 500 a SL 55 AMG, presentuje už pátou generaci řady SL, která začala psát svoji historii v roce 1954 legendárním 300 SL.


O všech novinkách MB jsme se v Autoperiskopu již zmínili, a tak jen připomeňme, že roadster AMG pohání nový vidlicový zážehový osmiválec 5.5 s kompresorem o výkonu 350 kW (476 k) a točivém momentu 700 N.m využitelným v rozmezí od 2650 do 4500 ot./min. S ním zrychlí z klidu na 100 km/h ze 4,7 s. V „civilnější“ verzi dosahuje výkonu 225 kW (306 k). Oba jsou už v základní výbavě vybaveny nejnovějšími jízdními systémy, jaké dosud nenabízí žádný jiný vůz na světě. Mezi ně patří elektrohydraulický brzdový systém SBC, aktivní regulace podvozku, ABS a mnoho dalších know-how jako speciální střecha Vario, která dokáže během 16 sekund přestavět roadster v kupé. Moderní lehká konstrukce karosérie s hliníkovými díly se vyznačuje příkladnou aerodynamikou (cw = 0,29 u SL 500).


Nová třída M, která na podzim startuje s dynamičtějším designem, výkonným osmiválcem a bohatou výbavou, na sebe upozorňuje při své premiéře stejně jako nový G 270 CDI a kompaktní minivan Vaneo.


Zhruba 1100 komponentů Mercedesu třídy M bylo zcela nově vyvinuto nebo modifikováno včetně nárazníků přední a zadní partie, čímž se ještě více podtrhl dynamický charakter vozu. Pod kapotou se objevují dva nové „diesely“ ze třídy S. Ve verzi ML 400 CDI je to výkonný osmiválec biturbo s přímým vstřikem common-rail a čtyřventilovou technikou, který patří mezi nejsilnější „diesely“ světa. S výkonem 184 kW (250 k) zrychlí za 8,1 s, rozjede vůz na 213 km/h a na 100 km spotřebuje 10,9 litru nafty.


Přes dvě desítky let úspěšný robustní terénní vůz „G“ bude od příštího jara zajímavější o novou modelovou variantu – G 207 CDI poháněnou vznětovým pětiválcem se systémem common-rail se čtyřventilovou technikou a turbodmychadlem VNT používaným v modelech C, E a M (výkon 115 kW/156 k a točivý moment 400 N.m při 1800 ot./min). Bude dodáván s krátkým nebo dlouhým rozvorem, ESP, brzdovým asistentem a elektronicky řízeným systémem trakce ETC, který mj. zlepšuje jízdní vlastnosti na kluzkém terénu. Pro jízdu v těžkém terénu je k dispozici 100% uzávěra diferenciálu, čímž se „G“ stává jediným vozem světa, který disponuje jak samočinným systémem trakce tak přiřaditelnou uzávěrou diferenciálu.


Poprvé se publiku předvede také 4,2 m dlouhý pětidveřový minivan Vaneo, jehož 65 až 70 % prostoru je k dispozici cestujícím nebo pro zavazadla. Ve voze najde místo pět dospělých a dvě děti nebo 3000 l zavazadel. V základní výbavě nechybějí 4 airbagy, ABS, brzdový asistent, ESP.


Vedle osobních modelů bude na stánku k vidění prototyp Necar 5 na palivové články, připravený pro sériovou výrobu, dále zážehový motor s přímým vstřikem, který přinese další úsporu paliva nebo nový ochranný systém Pre-Safe.