Mercedes-Benz na autosalonu ve Frankfurtu, který zahajuje tento týden

Světová premiéra nové Třídy S.

Mercedes-Benz na autosalonu ve Frankfurtu, který zahajuje tento týden

Prezentace Mercedesu na 61. Mezinárodním autosalonu je ve znamení nové luxusní limuzíny Třídy S s řadou pokrokových inovací. Dalšími novinkami, které Mercedes-Benz poprvé představí veřejnosti je pro Evropu vyvinutá varianta Třídy R a mimořádně výkonný off-road ML 63 AMG.

Převratná úroveň bezpečnosti a maximální komfort jsou hlavními atributy nové Třídy S, která se na podzim letošního roku objeví u zástupců a prodejních partnerů automobilky Mercedes-Benz. S brzdovým asistentem PLUS schopným nebezpečnou situaci předvídat, tempomatem DISTRONIC PLUS udržující bezpečnou vzdálenost mezi vozidly a asistenční funkcí pro vidění v noci nabízí tato limuzína špičkovou technologii zabraňující vzniku nehody. Tyto inovace kombinuje Mercedes-Benz s preventivní ochrannou funkcí cestujících PRE-SAFE® vytvářející světově ojedinělý bezpečnostní systém, který je v činnosti již před hrozícím nebezpečím.


Obdobně příkladné jsou inovace v oblasti maximálního komfortu při jízdě na dlouhé vzdálenosti. Patří k nim mimo jiné nové multitvarované sedadlo reagující na dynamiku jízdy kombinované s masážní funkcí, vzduchové odpružení AIRMATIC a nově vyvinutá automatická klimatizace. Vývojáři Mercedesu dále vylepšili také aktivní podvozek Aktive Body Control (ABC) a opět zvýšili jízdní komfort a dynamiku jízdy.


Nová Třída S dává již na první pohled najevo svoji technologickou suverenitu. Design symbolizuje sebevědomý, výkonný a zároveň elegantní charakter špičkového Mercedesu.


Výkonové spektrum motorů Třídy S sahá od 173 kW/235 k až po 380 kW/517 k. Tři ze čtyř hnacích agregátů byly vyvinuty zcela nově. Jejich výkon se zvýšil až o 26 %, o více než 15 % je vyšší točivý moment a spotřeba klesla až o devět %.


Na podzim letošního roku přijde na trh tento luxusní Mercedes vybavený novým benzínovým osmiválcem (285 kW/388 k) a vidlicovým šestiválcem (200 kW/272 k), které patří k nejvýkonnějším a zároveň k nejhospodárnějším motorům své objemové třídy. Od prvního čtvrtletí roku 2006 rozšíří Mercedes-Benz svůj motorový program Třídy S o nový V6-CDI agregát se sériově zabudovaným filtrem pevných částic ve výfukovém potrubí a špičkový model S 600. Šestiválcový diesel s přímým vstřikem nafty dává výkon 173 kW/235 k a maximální točivý moment 540 Nm již od 1600 1/min. Model S 320 CDI s ním zrychluje na 100 km/h během 7,5 s, jeho spotřeba v kombinovaném cyklu je 8,3 až 8,5 l/100 km.


Od prvního čtvrtletí 2006 bude dodáván na trh špičkový model S 600 s jízdními výkony sportovního vozu. Se zdokonaleným dvanáctiválcovým motorem jehož výkon vzrostl na 380 kW/517 k zrychluje nová limuzína z klidu na stokilometrovou rychlost za 4,6 s. O téměř 4% na pozoruhodných 830 Nm již od 1900 1/min se zvýšil oproti svému předchůdci točivý moment. Spotřeba paliva modelu S 600 se snížila o 0,5 l na 14,3 l/100 km. V sériové výbavě tohoto špičkového vozu najdeme tu nejpokrokovější techniku jakou je například aktivní podvozek Aktive Body Control.


Oproti svému předchůdci narostl nový špičkový model ze Stuttgartu ve všech rozměrech. Na výběr jsou připraveny dvě karoserie v délce 508 nebo 521 cm. Rozvor náprav se zvětšil na 304 a 317 cm. Karoserie je širší a vyšší než dosud. Tyto nové rozměry vytvářejí předpoklady pro prostorovou koncepci, která zajišťuje všem cestujícím komfort první třídy. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 60 litrů na 560 litrů.


Hodnotné ozdobné díly z ušlechtilého dřeva a chromu, esteticky upravené ovládací prvky z hliníku a pečlivě vzájemně odladěné barvy vytvářejí uvnitř vozidla příjemnou atmosféru. To zajišťuje také nově vyvinutá koncepce ovládání zcela cíleně vytvořená s možnostmi několikanásobné volby. Podle svých zvyklostí může řidič ovládat například autoradio, tv-přijímač, CD/DVD přehrávač, telefon, navigaci a automatickou klimatizaci buďto konvenčními spínači, tlačítky v multifunkčním volantu nebo pomocí dále zdokonaleného systému COMAND.


Jako centrální ovládací prvek slouží nyní nový COMAND-Controller umístěný na středovém tunelu. Jeho pomocí jsou vyhledávána hlavní a podřízená menu a vyžadované funkce aktivovány. Je-li již z výrobního závodu na palubě autotelefon, je jeho ovládání zabudováno pod vyklápěcí měkkou loketní opěrkou. Velký barevný displej systému COMAND se nachází ve stejné výši jako kombinovaný přístroj a dostal se tak do lepší polohy v zorném poli řidiče i spolujezdce.


Světovou premiérou nové Třídy S na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu/M končí éra úspěšného předchozího modelu několikrát vyhodnoceného jako „Nejlepší automobil na světě“. I ve svém posledním roce výroby je dosavadní limuzína automobilky Mercedes-Benz mezi vozy vyšší automobilové třídy stále špičkovým modelem.

Třída R: premiéra evropské verze vozu typu Grand Sports Tourer


Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu/M. vytvoří rámec světové premiéry speciálně pro Evropu vyvinuté verze nového modelu Mercedes-Benz Třídy R. Od nedávno představené dlouhé verze tohoto vozu typu Grand Sports Tourer integrující přednosti známých automobilových kategorií jako jsou sportovní limuzína, varianta kombi, van a sportovně užitkový vůz (SUV) do zcela nového a jedinečného profilu, se odlišuje o 235 milimetrů kratší karoserií. K této nové koncepci patří pozoruhodný design, dynamika a nebývalá prostornost.


Grand Sports Tourer reaguje na přání moderních lidí vlastnit mnohostranný a zároveň po všech stránkách atraktivní automobil. Nová Třída R nabízí i v evropské variantě velkorysé prostorové podmínky, příkladnou bezpečnost a špičkový komfort až pro šest cestujících.


Karoserie evropské varianty Třídy R měří na délku 492 cm a má tak míru limuzíny vyšší třídy. Uvnitř však nový model Mercedesu disponuje ještě velkorysejšími prostorovými poměry pro cestující. Tak například vzdálenost mezi první a druhou řadou sedadel je 86 cm a dosahuje tak úrovně luxusních limuzín. Také co se týká prostoru nad hlavou má evropský Grand Sports Tourer navrch: 1014 milimetrů měří vzdálenost od sedáku ke střeše u druhé řady sedadel, u třetí řady to je 935 milimetrů. Šířkové rozměry interiéru například v oblasti loktů (vpředu: 1550, vzadu 1557 milimetrů) výrazně přesahují míry jiných automobilů vyšší třídy.


Přání sportovně a na volný čas aktivně orientovaných rodin vlastnit variabilní automobil, který lze jednoduše přizpůsobit různým nárokům na přepravu nákladu, vychází Třída R vstříc pro Mercedes typickým způsobem: čtyři zadní sedadla jsou jednotlivě sklopná a umožňují tak zvětšit nákladový prostor až na 1950 litrů, což je hodnota, kterou nedosahují většinou ani limuzíny typu kombi. Zcela rovná podlaha prostoru pro náklad a velké EASY-PACK zadní víko, jehož otevírání a zavírání může být na přání vybaveno dálkovým ovládáním, ulehčuje nakládání a vykládání převážených předmětů.

Motory: šesti- a osmiválce s výkony od 165 kW/224 k do 225 kW/306 k


Vidlicový osmiválec zrychluje model R 500 z klidu na 100 km/h za 6,9 s a umožňuje dosáhnout rychlosti 245 km/h. Do programu pohonných jednotek patří také nově vyvinutý naftový šestiválec s přímým vstřikem technikou Common-Rail třetí generace. Tento motor V6 disponuje již od 1600 1/min točivým momentem 510 Nm. Kombinovaná spotřeba modelu R 320 CDI činí 9,3 l na 100 km.


Model R 350 poháněný novým benzínovým agregátem V6 (200 kW/272 k) zrychluje z nuly na 100 km/h během 8,4 s a maximální rychlost dosahuje až 230 km/h.


Všechny motory jsou sériově propojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC, která přichází s další pozoruhodností s označením DIRECT SELECT. Díky tomuto elektronickému ovládání mohli technici Mercedesu klasickou páku voliče rychlostních stupňů ze středové konzole odstranit a místo ní použít páčku na sloupku řízení. Další možnost manuální předvolby všech sedmi rychlostních stupňů je pomocí tlačítek na volantu.


Stálý pohon všech kol, elektronicky řízený trakční systém 4ETS a ESP® zajišťují nejvyšší míru jízdní bezpečnosti a nový Mercedes Třídy R udržují ve zvoleném směru i za nepříznivých podmínek na silnici. Tyto systémy patří do sériové výbavy obdobně jako vzduchové odpružení na zadní nápravě. Na přání lze objednat vzduchové odpružení celého podvozku AIRMATIC. To je kombinováno s adaptivním systémem tlumení ADS a umožňuje při jízdě v úsecích se špatným povrchem stisknutím příslušného tlačítka zvednout karoserii o 5 cm. Aby zbytečně nenarůstal odpor vzduchu, od rychlosti 120 km/h klesá automaticky karoserie o 2 cm.

ML 63 AMG: na čele off-road segmentu


Tento špičkový model Třídy M s motorem AMG 6,3 l V8 se dostává do čela silného konkurenčního prostředí. Model ML 63 AMG oslaví svojí světovou premiéru na frankfurtském autosalonu, na trhu se objeví ve druhém čtvrtletí 2006.


Nový motor AMG 6,3 l – V8 dává výkon 375 kW/510 k a maximum jeho točivého momentu 630 Nm dosahuje při 5200 1/min. Nový pohon od AMG, umožňuje jízdní výkony na úrovni sportovního vozu: z nuly na 100 km/h zrychluje během pouhých 5,0 s, jeho nejvyšší rychlost je 250 km/h (elektronické omezení). Přenos tohoto výkonu obstarává u špičkového modelu Třídy M automatická převodovka AMG SPEED-SHIFT 7G-TRONIC s ovládáním DIRECT SELECT na volantu a speciálně pro motor AMG-V8 upravenými řadícími programy. Vyloženě sportovně je u modelu ML 63 AMG dimenzován také stálý pohon všech kol. Pro co největší agilitu a dynamiku v zatáčkách je značná síla vidlicového osmiválce rozdělena na kola přední a zadní nápravy v poměru 40:60. Vzduchové odpružení AIRMATIC disponuje specifickými pružícími jednotkami AMG a speciálně odladěným adaptivním systémem tlumení ADS. Regulace výškové úrovně se stará o to, aby při vyšších rychlostech automaticky klesla výška karoserie. Kontakt vozu s vozovkou zajišťují devatenáctipalcová kola AMG z lehké slitiny provedená v pětipaprskovém designu obutá do nízkoprofilových pneumatik rozměru 295/45 R 19.

AMG Styling: nápadný vzhled s rozšířenými blatníky


Nový ML 63 AMG – široký, zavalitý – dává najevo svoje výjimečné postavení již svým vzhledem. Design vyzařující silovou převahu nového off-roadu je dále zvýrazněn markantními úpravami ve stylu AMG jako jsou přední a zadní aerodynamické prvky, specifická maska chladiče, rozšířené blatníky, boční stupátka z ušlechtilé oceli nebo zadní tmavá světla.


Také v interiéru modelu ML 63 AMG vládne sportovní atmosféra. Do jeho exkluzivní výbavy patří například sportovní sedadla AMG s náročným koženým čalouněním doplněná o multitvarovací funkci a vyhřívání, ergonomický kožený sportovní volant s tlačítky pro řazení, AMG-prahové lišty a sportovní pedály z ušlechtilé oceli s pryžovými vložkami. V dynamickém stylu se prezentují také kombinované přístroje s osobitým typem písma.


Také co se týká bezpečnosti splňuje nový ML 63 AMG ty nejnáročnější požadavky: do sériové výbavy patří systém preventivní ochrany PRE-SAFE®, aktivní opěrky hlavy NECK-PRO u první řady sedadel, adaptivní, dvoustupňové airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy, napínače bezpečnostní pásů a omezovače jejich síly všech sedadel.

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – NOVINKY ZNAČKY MERCEDES NA IAA 2015/ AUTOSALON FRANKFURT

VIDEO – NOVINKY ZNAČKY MERCEDES NA IAA...

MERCEDES prezentuje své novinky na honosné expozici na právě probíhající světové výstavě ve Frankfurtu. Podívejte se video, které jsme za AutoPeriskop pro vás natočili.

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - VIDEO – PEUGEOT O SVÝCH NOVINKÁCH Z FRANKFURTU

VIDEO – PEUGEOT O SVÝCH NOVINKÁCH Z...

PEUGEOT představuje v těchto dnech novinky na frankfurtském autosalonu IAA 2015. Podívejte se na unikátní záběry a rozhovor s paní Radkou Matthey/ PR Peugeot ČR. Za AutoPeriskop a celý štáb se...